המשטרה האירופית, היורופול, מזהירה מארגוני פשיעה שמוכרים בשדות תעופה מסמכים מזויפים עם תוצאה שלילית של בדיקות קורונה. חלק מהמסמכים, שמצהירים שמי שמחזיק בהם נבדק ולא נמצא חיובי לנגיף, נמכרים ב-300 אירו.
הודעת היורופול פורסמה אחרי שהמשטרה עצרה כמה חשודים שמכרו אישורים מזויפים, בשדות תעופה בבריטניה ובצרפת. בנוסף מכרו עבריינים ביבשת את התוצאות המזויפות ברשת, ובאפליקציות של מסרים מיידיים.
2 צפייה בגלריה
אילוס אילוסטרציה תוצאת בדיקת בדיקה קורונה שלילית
אילוס אילוסטרציה תוצאת בדיקת בדיקה קורונה שלילית
(צילום: shutterstock)
מדינות רבות באיחוד האירופי ובשאר העולם דורשות מנוסעים שרוצים להיכנס לשטחן הוכחה שהם לא נשאים של הנגיף, שגבה עד כה את חייהם של יותר מ-2.2 מיליון איש. אותן מדינות מחייבות להציג תוצאות בדיקה עדכנית שמוכיחה שאותם נוסעים שליליים לנגיף.
"כל עוד הגבלות הנסיעות בתוקף בגלל מגפת הקורונה, סביר מאוד שפושעים ינצלו את ההזדמנות כדי להנפיק ולמכור אישורים מזויפים של תוצאות שליליות", אמרו במשטרה האירופית. "בהתחשב באמצעים הטכנולוגיים הנרחבים שזמינים במדפסות האיכותיות ובתוכנות השונות, אותם נוכלים מסוגלים להנפיק מסמכים מזויפים באיכות גבוהה", אמרה המשטרה.
2 צפייה בגלריה
נמל תעופה שארל דה גול
נמל תעופה שארל דה גול
שוטרים בנמל התעופה שרל דה גול
(צילום: AP)
בשנה שעברה עצרה משטרת צרפת קבוצת עבריינים בשדה התעופה שרל דה גול בפריז, שמכרה אישורים מזויפים תמורת 150 עד 300 אירו. בהודעת היורופול נמסר שבבריטניה, נתפסו חשודים ש"מכרו אישורים מזויפים תמורת 100 פאונד, וזייפו את שם המעבדה במסמכים".
במקרה נוסף, שהיה לפני 10 ימים, נעצר גבר בשדה התעופה לוטון בבריטניה בחשד שמכר אישורים מזויפים. בספרד נעצר גבר שמכר ברשת תוצאות שליליות ב-40 אירו. בהולנד נתפסו עבריינים שמכרו את המסמכים באפליקציות של מסרים מיידיים.