2 צפייה בגלריה
אביחי מנדלבליט בועז בן צור
אביחי מנדלבליט בועז בן צור
חילופי האשמות. מנדלבליט ועו"ד בן צור
היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט תקף היום (חמישי) את עורך הדין בועז בן צור, שמייצג את ראש הממשלה בנימין נתניהו בתיק 4000, בעקבות "טענות חסרות כל שחר" לדבריו על כך שהפרקליטות מנסה לדלות מידע על הייצוג בתיקי נתניהו. מנדלבליט תקף את בן צור על שיצר קשר עם עד התביעה ארנון מילצ'ן והציע לו לשוחח עם נתניהו, והבהיר: "עליך לנהוג בזהירות".
הפרשה החלה לאחר שמילצ'ן עצמו הודיע לפרקליטות שעו"ד בן צור יצר עמו קשר והציע לו לשוחח עם נתניהו. פרקליטות מיסוי וכלכלה, בתגובה, פנתה לעו"ד בן-צור ודרשה ממנו לא לפנות לעד התביעה ארנון מילצ'ן בנוגע להליך המתנהל בבית המשפט המחוזי בירושלים.
2 צפייה בגלריה
ארנון מילצ'ן
ארנון מילצ'ן
נתניהו תיאר אותו כחבר קרוב. מילצ'ן
(צילום: GettyImages)
עו"ד בן צור ייצג את מילצ'ן ואת העוזרת שלו הדס קליין בחקירת תיקי 1000 ו-2000, ואף טס ללונדון כדי ללוות אותו בחדר החקירות בשנת 2017. בחודש אוגוסט הצטרף בן-צור לצוות ההגנה של נתניהו בתיק 4000, והודיע לפרקליטות כי במסגרת ניגוד העניינים הוא לא יעסוק בתיק 1000 - פרשת המתנות שקיבל נתניהו ממילצ'ן, ובחלקים הרלוונטיים למילצ'ן בתיק 2000.
במכתב ששלחה הפרקליטות לבן צור היום, היא טענה כי הסנגור התקשר למילצ'ן ובמהלך השיחה הציע לו לשוחח עם נתניהו. נתניהו, נזכיר, טען במענה לכתב האישום כי הוא ראה במילצ'ן כחברו הקרוב, "אולי הקרוב ביותר", והשניים שוחחו בטלפון אחת לכמה ימים. בן-צור לא הכחיש כי הוא שוחח עם מילצ'ן, אך טען כי השיחה עסקה בענייני חולין בלבד. בן-צור תקף את התנהלות הפרקליטות והאשים אותה בכך שנציגיה דיברו עם מילצ'ן על הייצוג שהוא (בן צור) מנהל בתיק 3000, שבו הוא מייצג את מיקי גנור, ובתיק 4000.
בפרקליטות הדגישו בפני בן צור כי אסור לסנגור לפנות לעדי תביעה, והוסיפו: "חובת הזהירות חלה עליך כעורך דין בהליך פלילי, שבו אתה בא במגע עם עדי תביעה מרכזיים - שהיו לקוחותיך בעבר - ומשוחח איתם על עניינים הנושקים לתיק המתנהל בימים אלה בבית המשפט, ואף מציע לעד תביעה ליצור קשר עם הנאשם בתיק".
עו"ד בן צור השיב לפרקליטות: "ניסיונכם "לדלות מידע" על הייצוג בתיקים אלה בדרך עקיפה, ותוך הפעלת כוח שלטוני, הוא התערבות ופגיעה בוטה במתחם הייצוג. כידוע, אין זו הפעם הראשונה שבפרשה זו נעשים מעשים מסוג זה, ודי אם נזכיר את הניסיון הפסול להדיח את מר אור אלוביץ' לדחוק באביו "להחליף" את עורך דינו כדי שיוכל להתקשר בהסכם עד מדינה. לכך מצטרפים אירועים המתבררים מהעת האחרונה, ובכלל זאת הסתרת חומרים מההגנה והצהרת הצהרות שאינן אמת בפני בית המשפט הדן בהליך". בן-צור פנה גם לראש לשכת עורכי הדין אבי חימי בעניין.

"עליך לנהוג בזהירות"

היועמ"ש מנדלבליט תקף את בן צור בתגובה: "אתה זה שיצרת קשר מיוזמתך עם מילצ'ן, ושוחחת עימו על נושאים המשיקים לתיקים שונים. מר מילצ'ן וגברת קליין, בתורם, הם אלה שפנו לגורמי התביעה כללית ועדכנו על תוכן שיחתך עמם. די בכך כדי להראות עד כמה טענתך איננה מבוססת, ומוטב שתחזור בך מהדברים".

"היועמ"ש דוחה בתוקף את האיומים השלובים במכתבך", הוסיף. "למרבה הצער, זהו אינו האיום הראשון שמופנה כלפי גורמי התביעה הכללית שמעורבים בתיקי ראש הממשלה. גם אל מול איומים כאלה ואחרים תמשיך התביעה הכללית לפעול ללא מורא, אך ורק מתוך שיקולים של עשיית צדק, למען שלטון החוק והאינטרס הציבורי".
לדברי מנדלבליט, "מילצ'ן וקליין, שמשמשים כעדי תביעה בפרשת 1000 - ומילצ'ן גם בפרשת 2000 - פנו לפרקליטות ועדכנו שפנית אל מילצ'ן ושוחחת איתו בנושאים שקשורים לתיקים אלה. עדכונים אלו נמסרו לפרקליטות המדינה כפי שנדרש ומצופה מעדי תביעה בתיק מתנהל".
היועמ"ש סיכם: "הפרקליטות הבהירה לך שעליך לנהוג בזהירות שאתה כסנגור בתיק בא במגע עם עדי תביעה מרכזיים ומדבר איתם על נושאים שמשיקים לתיק – במיוחד כשאתה מציע לעד תביעה ליצור קשר עם הנאשם בתיק". לדברי מנדלבליט, "הדברים מקבלים משנה תוקף לנוכח העובדה ששימשת עד לא מכבר כבא כוחם של מילצ'ן וקליין, ונכחת בעדויות שאותם מסר מילצ'ן בתיק. גם אתה סברת שהמצב שנוצר עלול לעורר קשיים ולכן פנית בנושא לפרקליטות המדינה לפני שהחלטת לקבל על עצמך את ייצוג ראש הממשלה, ואף בסמוך לאחר מכן".
בתוך כך, עו"ד בן צור ביקש מבית המשפט לפסול מאות ראיות בתיק 4000, מכיוון שלטענתו הרשויות ערכו חיפושים בלתי חוקיים מכיוון שלא ביקשו צו הרחבה לצווי החיפוש שאושרו בחקירת בזק-יס.