ההפגנות הסוערות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שבת האחרון הובילו למהומות ולעשרות עצורים, בהם גם ניר (32), שנעצר ונשלח למעצר בית שבוטל. הערב הוא הגיע להפגנה בכיכר רבין ונדרש להתפנות - למרות שתנאי ההרחקה מכיכרות שהטיל עליו קצין משטרה בוטל אתמול בהחלטת בית המשפט. קצין המשטרה אף איים: "אם אני לא רואה את ההחלטה - אצטרך שתבוא איתי".
קצין המשטרה, פקד אלעד טויזר ממרחב ירקון, דרש מניר להתפנות בטענה שהוא אמור לשהות במעצר בית. לאחר שניר הראה לקצין שהמעצר בוטל, פקד טויזר דרש שיראה לו גם את ביטול ההרחקה מכיכרות. ניר הסביר לקצין המשטרה כי בית המשפט ביטל אתמול את תנאי ההרחקה של כל המפגינים שנעצרו, אך ככל הנראה טויזר לא עודכן בכך, וגם המסוף המשטרתי לא.
בהמשך, קצין המשטרה פנה לניר בתקיפות: "אני דורש לראות את ביטול תנאי ההרחקה שלך, ולא אבקש את זה פעם נוספת. אני מורה לך בזאת להראות לי את החלטת בית המשפט, מאחר שיש לך הרחקה מכיכר רבין. תראה לי את ההחלטה בזה הרגע".
3 צפייה בגלריה
ניר פוזנר, שנעצר בהפגנה במוצ"ש ונשלח למעצר בית שבוטל, נדרש להתפנות מכיכר רבין
ניר פוזנר, שנעצר בהפגנה במוצ"ש ונשלח למעצר בית שבוטל, נדרש להתפנות מכיכר רבין
"הקצין סירב שאתקשר לעורכת הדין". ניר בהפגנה, הערב
3 צפייה בגלריה
הבימה תל אביב
הבימה תל אביב
הפגנה נגד נתניהו בת"א, הערב
(צילום: מוטי קמחי)
3 צפייה בגלריה
הבימה תל אביב
הבימה תל אביב
(צילום: מוטי קמחי)
בשיחה עם ynet סיפר ניר שלמרות כל ביטול התנאים, השוטר עיכב אותו בשטח. "אני גר 750 מטר מכיכר רבין, ולפי המסוף הוא טען שיש לי הרחקה ודרש לראות את ההחלטה. הוא ממש ניסה לאיים עלי שהוא ייקח אותי למעצר, וסירב שאתקשר לעורכת הדין שלי".
לדברי ניר, "החשידו אותי בשלהוב הקהל, ובזה שקראתי 'מדינת משטרה'. פתאום שני בלשים קפצו עלי וחטפו אותי מהמקום".
סגנית ראש עיריית תל אביב, חברת המועצה ציפי ברנד, הגיעה למקום כדי לסייע לניר. "הגעתי לשמור על זכויותיהם של תושבי העיר להפגין. שוחחתי עם כוחות המשטרה במקום. אני נמצאת עם השוטרים בקשר רציף, וקוראת להם לשמור על איפוק כדי שכל מפגין יחזור הביתה בשלום".