מערכת החינוך תושבת ביום שישי ואם לא יחולו שינויים בהחלטת הממשלה לגבי השלב השני של הסגר, יתחדשו הלימודים ב-11 באוקטובר. בניכוי ימי החגים והשבתות שבהם ממילא לא מתקיימים לימודים, מדובר בשמונה ימי לימוד שלא יתקיימו בסך הכול. בגנים הפרטיים הודיעו כי ישובו לפעילות ביום שני הבא, בניגוד להנחיות.
אמש חזרה בה הממשלה מכוונתה להשבית את מערכת החינוך כבר ביום רביעי ודחתה את ההשבתה ליום שישי. בפועל לא מתקיימים לימודים בערב חג, ולכן יום הלימודים האחרון השבוע יהיה בחמישי.
3 צפייה בגלריה
לימודים שביתה בית ספר כיתה
לימודים שביתה בית ספר כיתה
בתי הספר ייפתחו מחדש ב-11 באוקטובר. ארכיון
כמו כן, אישרה הממשלה את בקשת שר החינוך יואב גלנט להחריג במהלך ימי הסגר את הפעילות בחינוך המיוחד, בכפרי הנוער וכן ילדים ונוער בסיכון. לאור זאת, ובהתאם להנחיית גלנט, פועל משרד החינוך כדי לקבוע מתווה למידה, שפרטיו צפויים להתפרסם היום.
בימי הסגר בתקופת החגים תהיה למידה מרחוק – מגני הילדים ועד כיתות י"ב. משרד החינוך גיבש מתווה ללמידה מרחוק לגני הילדים, שלפיו הגננות יקיימו מפגשים בקבוצות קטנות של 6-4 ילדים על פי שיקול דעתן המקצועי, במטרה לתת מענה מותאם וקידום הילדים בתחומם. כל מפגש יימשך לפחות 20 דקות.
הגננות בגני הילדים יידרשו לשמור על קשר רציף עם כל אחד מהילדים באמצעות חדרים וירטואליים, שיחות טלפון, שיחות ווטסאפ, הקלטות קוליות וסרטונים של הגננת. כמו כן, הגננות יפעלו לאיתור צרכים ייחודים וקשיים ומתן מענים מותאמים. הן הונחו להעניק תמיכה רגשית לילדים ולקדם אותם בתחומי הליבה בדגש על שפה ומתמטיקה לבני חמש לקראת המעבר לבית הספר.
למרות החלטת הממשלה, פורום הגנים הפרטיים הודיע כי ביום שני הבא ייפתחו כל הגנים הפרטיים. "מיד לאחר צאת החג, ביום שני, הגנים הפרטיים ישובו לשגרה ויפעלו ככל עסק במדינת ישראל, על מנת לאפשר למגזר הפרטי לעבוד, כפי שהחליטה הממשלה", מסרו קרן אוחנה איוס, חנן דגן ורותי יונה, ראשי פורום הגנים הפרטיים.
3 צפייה בגלריה
אילוס ילדה עם תיק הולכת ל גן ילדים
אילוס ילדה עם תיק הולכת ל גן ילדים
הגנים הפרטיים: "לא נאפשר את קריסת הענף"
(צילום: shutterstock)
"הגנים הפרטיים הם סקטור חיוני עבור המשק והכלכלה הישראלית, וגם נתוני התחלואה מוכיחים כי אין סיבה לסגור את גני הילדים מגיל לידה עד שלוש, משום שרמת התחלואה וההדבקה בהם היא אפסית", הם הוסיפו. "לפי החלטת הממשלה כל מקומות העבודה הפרטיים יישארו פתוחים, ועל מנת לאפשר זאת הגנים מגיל לידה עד שלוש חייבים להישאר פתוחים".
עוד מסרו כי "אנו מכבדים את ראש הממשלה והשרים, אך לא נאפשר את קריסת הענף לאחר שיותר מ-2,000 נסגרו בגל הראשון. הגנים ייפתחו ויאפשרו להורים לבחור האם לשלוח את ילדיהם ולצאת לעבודה".
השר גלנט אמר אמש כי מערכת חינוך פעילה חיונית לכל ילד ולכל משפחה ומהווה תנאי בסיסי להפעלת המשק בישראל. "אסור לגרום לפגיעה בחינוכם של ילדי ישראל", הוא אמר. "לאור חשיבות הסגר, הצעתי לחבריי לממשלה לסגור את מוסדות החינוך ביום שישי ולפתוח אותם מחדש מיד לאחר שמחת תורה".