כביש 6 נחסם לתנועה הבוקר (שלישי) בעקבות תאונת דרכים בין משאית לרכב פרטי. צפו בתיעוד התאונה בראש הכתבה.
שלומי, שצילם את הסרטון ושלח אותו לעמותת "אור ירוק", סיפר: "נסעתי בכביש 6 וברגע אחד הכול השתנה. הקבינה של המשאית הסתובבה שמאלה בצורה חדה ופגעה בשני כלי הרכב שנסעו לידה. שום דבר לא הכין אותי לדבר כזה מפחיד. יצאתי מהרכב כדי להגיש עזרה וראיתי שנהג הרכב יצא גם הוא ועמד על רגליו. מזל שמדובר היה בחבלות קלות בלבד".
2 צפייה בגלריה
תאונה בין משאית לרכב פרטי שגרמה לחסימה של כביש 6
תאונה בין משאית לרכב פרטי שגרמה לחסימה של כביש 6
"המשאית הסתובבה שמאלה בצורה חדה ופגעה בשני כלי הרכב שנסעו לידה". מתוך התיעוד
(צילום: אור ירוק)
2 צפייה בגלריה
תאונה בין משאית לרכב פרטי שגרמה לחסימה של כביש 6
תאונה בין משאית לרכב פרטי שגרמה לחסימה של כביש 6
"התאונה הסתיימה במזל"
(צילום: אור ירוק)
מנכ"ל אור ירוק ארז קיטה הוסיף: "התאונה הסתיימה במזל, אבל התוצאה יכולה הייתה להיות קשה וקטלנית יותר. משאיות מעורבות בתאונות דרכים קטלניות בשיעור גבוה יותר מחלקן במצבת כלי הרכב בעיקר בשל המשקל הרב, המהירות ומרחק הבלימה הארוך. ענף הרכב הכבד סובל מבעיות קשות ומחוסר הסדרה רב שנים, אשר בא לידי ביטוי גם בתאונות הדרכים הקטלניות".
לדבריו, "במשרד התחבורה והבטיחות בדרכים חייבים ליישם את המלצות מבקר המדינה שפורסמו לאחרונה כדי לצמצם באופן משמעותי את מעורבותם של כלי הרכב הכבדים בתאונות דרכים קטלניות. כל תאונה כזאת עלולה להסתיים בתאונה רבת נפגעים, ממש כמו פיגוע המוני והסרטון ממחיש עד כמה הסכנה גדולה".
צילום: אור ירוק

בעמותה מציינים כי מתחילת שנת 2021 נהרגו 14 בני אדם בתאונות דרכים במעורבות משאיות, נתון דומה לתאריך המקביל בשנה שעברה, וזאת למרות הסגר הארוך שהתחיל בינואר.
מניתוח של עמותת אור ירוק לנתוני הלמ"ס עולה כי בכל שנה מעורבות בממוצע 762 משאיות מעל 3.5 טון בתאונות דרכים. כ-60 מהן מעורבות בתאונות דרכים קטלניות (כאלו עם הרוג אחד לפחות) ו-142 משאיות מעורבות בתאונות קשות (ממוצע נתונים לעשור האחרון 2020-2011).