יום אחרי שבג"ץ קבע כי המגבלות על כניסת ישראלים לארץ אינן חוקתיות וביטל אותן, אמר מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי כי ההחלטה מגבירה את החשש מכניסתן ארצה של מוטציות של נגיף הקורונה. עם זאת הוא התנער מאמירתו של בכיר במשרד ל-ynet שלפיה החלטת בג"ץ היא "תקיעת סכין בגב" והבהיר: "אלה אמירות לא מקובלות".
בפתח דבריו בתדרוך לתקשורת אחר הצהריים (חמישי) אמר פרופ' לוי: "לשמחתי מגמת הירידה בתחלואה ממשיכה. מקדם ההדבקה ירד ל-0.68 וזה מעיד על כך שמגמת התחלואה ירדה ופחות אנשים מדביקים אחרים. הגם שיש ירידה בסך הכול בתחלואה ובחולים, 31 ילדים ושמונה ילודים מאושפזים, תשע יולדות מאושפזות גם כן".
1 צפייה בגלריה
חזי לוי
חזי לוי
מנכ"ל משרד הבריאות פרופ' חזי לוי בתדרוך היום
(צילום: לע"מ)
פרופ' לוי התייחס לפעימה הבאה של ההקלות שתיכנס לתוקף בשבוע הבא ולחגים המתקרבים. "היא עוברת לאישור הממשלה והיא תיתן הקלות בהתקהלות, באטרקציות, יותר משתתפים במופעי ספורט ותרבות. באשר לפסח עצמו תהיינה הוראות לגבי תפילה והתגודדות בתפילה. הסדר עצמו ייחגג בבית עם 20 אנשים ועם 50 אנשים מחוץ לבית. אנחנו מתקרבים גם לרמדאן ולפסחא. אנחנו מגבשים מתווה גם לגבי התפילה ברמדאן וגם לארוחות תום הצום ולהתקהלות המשפחתית", אמר.
הוא התנער מהאמירה של בכיר במשרד הבריאות ל-ynet שלפיה בג"ץ "תקע סכין בגב" כשהחליט לבטל את מגבלות הכניסה לארץ והיציאה ממנה. "זה לא אמירות של בכירים שאני מכיר לפחות. זה אמירות לא מקובלות. זו החלטה לגיטימית של בג"ץ. כאזרחי המדינה לכל דבר וכעובדי ציבור וממשלה אנו מכבדים לחלוטין את ההחלטה. נמלא אותה כלשונה. אנו סבורים כי להחלטה הזאת יש סכנה להדבקות ווריאנטים. נעשה ככל יכולתנו ללמוד אותה ולפעול להורדת ההדבקה".
בתשובה לשאלת ynet אם משרד הבריאות יפעל כעת להורדת מספר הנכנסים לישראל לאחר החלטת בג"ץ השיב פרופ' לוי: "בעולם מסתובבים וריאנטים. זה מדאיג אותנו. יש מדינות בעולם שסגרו כניסה גם לאזרחים בשל החשש מווריאנטים. נצטרך לראות מה יכולת הספיקה בנתב"ג לכניסת אנשים ללא צפיפות, לביצוע בדיקות, ולפי זה נצטרך לבדוק כמה אנשים יכולים להיכנס ביום בנתב"ג. נושא חשוב זה נושא האכיפה. חלק מהשבים ארצה לא מקפידים על הבידוד, כ-60%. לכן ניסינו להגביל את מספר הנכנסים ולמצוא אמצעי אכיפה אלקטרוניים".

הוא גם הביע אופטימיות באשר לאפשרות של סגר רביעי לאור המשך מגמת הירידה בתחלואה ואמר: "אני לא רואה כרגע צורך לדבר על סגר רביעי. אם נמשיך כך, להתנהג נכון, להוריד את התחלואה ולהתחסן, אני מאוד מקווה ומאמין שלא נצטרך להגיע לסגר רביעי".
נכון להיום מאושפזים בבתי החולים 579 חולי קורונה במצב קשה, 196 מונשמים. מניין המתים במגפה עומד על 6,062 בני אדם. אתמול אובחנו 1,496 נדבקים חדשים מתוך כ-79 אלף בדיקות, ושיעור הבדיקות החיוביות היה 2%. מקדם ההדבקה R ירד ל-0.68.
עד כה חוסנו במנה ראשונה 5,158,059 איש, שהם 55.47% מהאוכלוסייה. מתוכם 4,421,370 איש, שהם 47.55% מהאוכלוסייה, כבר קיבלו גם את המנה השנייה.