ראש הממשלה בנימין נתניהו לא מתכוון להאריך את כהונתו של רונן פרץ, שמשמש בשנה וחצי האחרונות כממלא מקום מנכ"ל משרד ראש הממשלה. כך אמרו היום (ב') גורמים בממשלה. נתניהו צפוי להודיע בימים הקרובים על מינויו של מנכ"ל חדש למשרד ראש הממשלה - ככל הנראה מזכיר הממשלה צחי ברוורמן. שרים בממשלה אמרו כי נתניהו בוחן גם אפשרות למנות בהמשך את רון דרמר, שמשמש שגריר ישראל בוושינגטון, לתפקיד בכיר בלשכתו.
פרץ מונה ביוני 2019 לתפקיד במקומו של יואב הורביץ, שעזב את לשכת ראש הממשלה. מאז הוארכה כהונתו של פרץ מדי שלושה חודשים. כמו מינויים נוספים בממשלת נתניהו, גם מינויו של פרץ - ששימש לפני כן כסגן מזכיר הממשלה - לא הפך למינוי קבע. במערכת הפוליטית יש מי שטוען כי זו הדרך של נתניהו "להחזיק את הבכירים קצר" כדי שירצו אותו וייענו לכל בקשותיו ובקשות משפחתו.
הגורמים טענו גם כי בכך שלא האריך את כהונתו - הראה נתניהו לפרץ את הדרך החוצה. כמה מהם הוסיפו כי פרץ לא נענה לכל דרישותיה של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, ואף שקל בחודשים האחרונים לעזוב בעצמו מאחר ש"חי בפחד".
2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו נאום מליאה כנסת
בנימין נתניהו נאום מליאה כנסת
"מחזיק את הבכירים קצר". בנימין נתניהו
(צילום: ערוץ כנסת)
בתוך כך, באוגוסט האחרון עתרה התנועה לטוהר המידות לבג"ץ בדרישה לסיים את תפקידו של פרץ, היות שכהונתו כממלא מקום מנוגדת להוראות חוק שירות המדינה, כיוון שהוא בתפקיד למעלה משנה. יצוין כי כהונה כממלא מקום אפשרית רק למשך חצי שנה, והארכה שלה מחייבת נסיבות מיוחדות שאינן מתקיימות במקרה זה.
פרץ, עורך דין במקצועו, עבד במשרד עורכי הדין של מיכאל קליינר - נשיא בית הדין של הליכוד - שנחשב למקורב לשר ישראל כץ. אביו של פרץ נחשב למקורב לגדעון סער. הוא הגיע למזכירות הממשלה בתקופתו שבה כיהן אביחי מנדלבליט כמזכיר הממשלה, אך לדברי גורמים פוליטיים - מינויו "הוצנח" עליו. "הוא מעולם לא זכה לאמון", אמרו גורמים פוליטיים.
כמו כן, לאחר שמנדלבליט עזב את מזכירות הממשלה ומונה ליועץ המשפטי לממשלה, הוא לא לקח עמו את פרץ - שנשאר במזכירות הממשלה והמשיך בתפקידו כיועץ למזכיר הממשלה, צחי ברוורמן.