המשטרה חוקרת חשד כי דימטרי ציגנוק, בן 52 מרמת גן, שניסה לרצוח בחודש שעבר את בת זוגו וגרם לאשפוזה במצב קשה מאוד בבית החולים איכילוב, הגיע בסוף השבוע האחרון למיטתה בבית החולים כשהוא מחופש לסוהר שב"ס במטרה "לגמור את העבודה". בית המשפט האריך שלשום (ראשון) את מעצרו בשישה ימים.
2 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוס אזיקים/תקיפה/אישום תקיפה תוקף אילוסתוקף אילוסתקיפה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)

מוקדם יותר מסרה נמסר מפרקליטות מחוז תל אביב: "על פי הראיות בתיק, בשלב זה אין אינדיקציה לכך שהחשוד התכוון לפגוע בבת זוגו. לפי שעה אנחנו לא יודעים מה קרה בדירה שבאירוע שבו נפצעה האישה. בנוגע לאירוע בבית החולים, לא ניתן לשלול כי החשוד הגיע לדרוש בשלומה של בת הזוג. כך עולה מעדויות צוותי הרפואה שהיו במקום. בנוסף, החשוד לא ניסה להיכנס לחדרה ונענה לדרישת הצוותים לעזוב את המקום.
"לאור עובדות אלו, ביקשנו לשחררו ממעצר תוך החמרת תנאי השחרור. השחרור ממעצר אינו משליך על ההחלטה האם יוגש כתב אישום בתיק בהמשך. תקוותנו היא כי בת הזוג תחלים, וכאשר תשוב להכרה, תוכל לשפוך אור על פרטי האירוע בו נפצעה", לשון הודעת המשטרה.
האישה, תיירת בת 52 מאוקראינה, הייתה קורבן בחודש שעבר לניסיון רצח ואנוס מצד בן זוגה. בעקבות האירוע היא נמלטה לדירת חברים שטיפלו בה, שם היא שהתה כמה ימים, עד שחלה הידרדרות דרמטית במצבה הרפואי והיא אושפזה בבית החולים איכילוב במצב קשה מאוד.
חבריה של האישה פנו בשבוע שלאחר מכן למשטרה ודיווחו על האירוע החמור. המשטרה עצרה את בן הזוג, ומעצרו הוארך, אך בשבוע שעבר הוחלט לשחררו למעצר בית ללא פיקוח בתיק שלווה על-ידי הפרלקיטות. לפי החשד, בעקבות שחרורו, ביום חמישי האחרון החשוד הגיע לבית החולים איכילוב כשהוא מחופש לסוהר שב"ס - במטרה לרצוח את בת זוגו. איש צוות בבית החולים חשד לראות את ה"סוהר" מסתובב בבית החולים ומחפש את בת זוגו לשעבר, ומי עדכן בכך את המשטרה - שעצרה אותו.
בבית המשפט אמר נציג המשטרה, רס"ב גיא קלדרון, כי "מדובר בחשוד שהיה עצור מספר רב של ימים בגין תקיפה הגורמת לחבלה וניסיון רצח של בת זוגתו, והיא במצב קשה בבית החולים. לימים הוא השתחרר בתנאים מגבילים, ואז התקבל דיווח מבית חולים איכילוב שהחשוד, לבוש במדי שב"ס, הגיע לחפש את המאושפזת שנמצאת במצב אנוש. הוא הגיע לבית החולים כדי 'לגמור את העבודה' - זאת הערכתנו".
2 צפייה בגלריה
הפגנת 'מצעד הנשים' נגד האלימות כלפי נשים בצארלס קלור תל אביב
הפגנת 'מצעד הנשים' נגד האלימות כלפי נשים בצארלס קלור תל אביב
הפגנה נגד אלימות כלפי נשים בחודש יוני האחרון
(צילום: מוטי קמחי)
סנגורו של החשוד, עורך הדין דימה אניקין, אמר כי "כפי שאני מבין לעת הזאת, החשוד נעצר בביתו כפי שהורה בית המשפט על שחרורו. מרשי מכחיש את האירוע או את מעורבותו. אין ליחידה החוקרת שום ראייה פוזיטיבית שיכולה לקשור אותו ספציפית כך שאיני יכול להבין איך הוא השיג מדי שב"ס".
שופט המעצרים התורן, שמאי בקר, האריך את מעצרו של החשוד בשישה ימים וקבע כי "החשוד הגיע לבית החולים איכילוב, שם מאושפזת הקורבן, כשהוא לבוש במדי שב"ס. המשטרה מבקשת לעצור את החשוד בגין התחזות, אולם מאחורי כך גלומה סכנה רבה לשלומה של המתלוננת".
מנכ"לית שדולת הנשים מיכל גרא מרגליות התייחסה למקרה ואמרה: "כמה פעמים צריך אדם לנסות לרצוח את בת זוגו כדי שהמדינה תדאג שהוא לא יוכל לפגוע בה יותר? המקרה המזעזע הזה הוא עוד עדות לטיפול כושל של ממשלת ישראל במאבק באלימות כלפי נשים והפקרת חיי הנשים בישראל. ענישה מגוחכת והיעדר טיפול בגברים האלימים זאת מדיניות פרוצה שעליה נשים משלמות בחייהן. שני שלישים מכלל הקורבנות של רצח בידי בן זוגן התלוננו למשטרה טרם נרצחו".
פורסם לראשונה: 14:38, 04.10.20