לא ידע אם יהפוך לשהיד - וביטל את תוכניות הפיגוע: אזרח סינגפור בן 20 נעצר בחשד שתכנן פיגוע דקירה בבית כנסת בעיר-מדינה שבמזרח אסיה. אמירולי עלי, ששירת בצבא הסינגפורי ונעצר בחודש שעבר, תכנן לרצוח שלושה יהודים במהלך תפילה בבית הכנסת "מגן אבות" ברחוב ווטרלו בסינגפור.
הפרשה הותרה היום (ד') לפרסום. בסינגפור דווח כי עלי התכוון לפגוע באותם שלושה יהודים משום שהעריך כי שירתו בצה"ל וביצעו פשעים נגד פלסטינים. הוא ביטל פעמיים את תוכניותיו, מחשש שלא יהפוך לשהיד אם ייעצר וייגזר עליו עונש מוות. בנוסף, התכוון להגיע לרצועת עזה ולהצטרף לזרוע הצבאית של חמאס.
2 צפייה בגלריה
מזימת פיגוע בבית כנסת בסינגפור
מזימת פיגוע בבית כנסת בסינגפור
סרק את תמונת בית הכנסת, והתכוון להשתמש בסכין בפיגוע
מהחקירה עלה כי החשוד החל להתעניין בסכסוך הישראלי-פלסטיני ב-2014, אחרי שראה סרטון של הפצצה בעזה. שנה לאחר מכן החל לתמוך ב"גדודי עז א-דין אל-קסאם", וב-2018 דן באפשרות להצטרף לאותו ארגון, הזרוע הצבאית של חמאס.
"אדם זר שקידם זאת אמר לו כי הוא יהפוך לשהיד אם ימות בלחימה נגד אויבי האיסלאם", אמרו החוקרים בסינגפור. דובר סוכנות מודיעין הפנים אמר לאתר "סטרייטס טיימס" כי אותו אדם שהיה בקשר עם עלי לא נמצא כרגע בסינגפור.
עלי אף ייצר העתק של רובה קלצ'ניקוב, והתאמן איתו. הוא התכוון לטוס לעזה לאחר סיום שירותו הצבאי ואחרי שחסך כסף. מהחקירה עלה כי פעל לבד, וגם משפחתו לא הייתה מודעת למזימותיו.
2 צפייה בגלריה
מזימת פיגוע בבית כנסת בסינגפור
מזימת פיגוע בבית כנסת בסינגפור
יצר העתק של רובה קלצ'ניקוב
לצורך הפיגוע שתכנן בבית הכנסת הוא החליטו להשתמש בסכין שקנה בעבר. הוא ערך שני סיורים מקדימים באזור ב-2019, והוריד תמונה של בית הכנסת - תוך שהוא נזהר שלא לצלם במקום. בנוסף סרק תמונה של מערכת כלי הדם כדי לזהות מהו מקום הדקירה שיגרום לדימום מסיבי ומוות מהיר. במהלך הפיגוע עצמו תכנן לעטות כאפייה כדי לכסות את פניו.
מזימותיו לא יצאו לפועל, אבל לפי החקירה לאחר שראה את סרטון הירי במזרח ירושלים באיאד אל-חלק - צעיר לוקה באוטיזם שנורה למוות על ידי לוחמי מג"ב - הוא חידש את תוכניותיו. הוא התכוון לבצע את הפיגוע בבית הכנסת בחג המולד האחרון, ותכנן לעטות מסכת סקי שקנה בעבר. אבל גם את התוכנית הזו ביטל, מחשש שלא יהפוך לשהיד.
מנהיגים מוסלמים הגיעו היום לבית הכנסת, ואיתם שר המשפטים בסינגפור. לדבריו, עלי נעצר לא בגלל שהזדהה עם פלסטינים, אלא כי התכוון לרצוח חפים מפשע: "זה בסדר גמור לתמוך בסוגיה הפלסטינית, אבל זה לא בסדר לתכנן להרוג אנשים. אם המזימה שלו הייתה מושלמת, ההשלכות היו קשות מאוד. זה לא רק אובדן החיים, זה היה גורם לאי אמון ועוינות בין דתות בסינגפור".