המשטרה עצרה היום (רביעי) בטייבה צעיר בן 17 מלוד בחשד לתקיפת שני צעירים ביפו על רקע נטייתם המינית. אתמול נעצר תוקף נוסף, נער בן 16. השניים יובאו לדיון בהארכת מעצרם.
אתמול סיפר אחד המותקפים ל-ynet על האירוע החמור: "הם לא נראו כמו בני אדם אלא כמו חיות. הבחור שירק עליי אמר לי 'חזרתי אליך יא הומו', ואז קפצו עליי 20 איש".
א' וחבריו בילו בשבת בספינת התיירות "סבבה 5" היוצאת לשיט קצר מנמל יפו לאורך חופי תל אביב, ועליה היו נופשים בחופש של חג הקורבן. הם סיימו את ההפלגה ב-21:00 וירדו מהסירה. בשלב זה החלו לעלות צעירים שהגיעו להפלגה הבאה, ואחד מהם תועד יורק על א' וחבריו.
1 צפייה בגלריה
שם הסרט: תיעוד התקיפה בנמל יפו
שם הסרט: תיעוד התקיפה בנמל יפו
תיעוד התקיפה בנמל יפו
"כשירדנו מהסירה שניים התחילו לעשות לי פרצופים ולירוק עליי", סיפר א'. "הם נראו אלימים. בעל הסירה לא רצה לעלות אותם. הם התחילו לריב איתנו אז חבר שלי ואני הלכנו לאכול בכיכר השעון. כשהלכנו הם אמרו לבעל הספינה שהם לא מאשרים הומואים ערבים כי 'הם עושים לנו פאדיחה'. הם אמרו שהם מתכננים לתת לי מכות".
אחרי שאכלו חזרו א' וחברו לאזור והתיישבו על הרציף. "מאחוריי בא הבחור שירק עליי ואמר לי 'חזרתי אליך יא הומו', ואז הגיעו 20 אנשים", הוא מספר. "הוא נתן לי מכה ראשון ואז הם קפצו עליי. כולם נתנו מכות. הבנתי שיש לי אופציה אחרונה לשרוד אז הוצאתי את הגז מדמיע שלי פיזרתי את כולו.
"אחר כך הגיע בעלי הספינה והתחיל להרחיק אותם, עד שנשארו השניים שרואים בסרטון. הם רצו להרוג אותי ולזרוק אותי למים. אני לא ראיתי בעיניים בגלל הגז. חשבתי שאני אמות, לא היה לי אוויר. הוא התחיל לתת לי מכות ואני אפשרתי לו. תפסתי במה שיכולתי כדי שלא יזרוק אותי למים החולה נפש הזה. אלה לא בני אדם אלה חיות. כל הנמל היה מלא אנשים ואף אחד לא עזר לי".

איציק אבנרי, בעלי ספינת "סבבה 5", אמר ל-ynet: "במוצאי שבת הגיעו קבוצות של מוסלמים שחוגגים את החג. כשהספינה חזרה ראיתי שאחד מהקבוצה שעולה יורק על מישהו שירד מהספינה. הגעתי אליו, השארתי אותו בצד, ואמרתי לו 'אתה לא עולה לספינה. קח את הכרטיס ותקבל את הכסף. התחיל ויכוח קולני וכוחני, ואחרי שהתחננו נתתי להם לעלות.
"ב-1:00 בלילה ראיתי בלגן ומכות ומישהו שרוע על הרצפה. הגעתי וראיתי את החבר'ה שירקו מרביצים לאלה שירדו מהספינה ב-21:00. תפסתי אותם ולקחתי אותם מכל הבלגן. היו בחוץ 500 איש ואף אחד לא נקף אצבע. הכנסתי אותם למתחם הפרטי שלי כדי שישטפו פנים. אחד התוקפים קפץ מעל הגדר, ונטרלתי אותו כדי שלא יכה אף אחד ואז אחר הגיע מהצד השני. כשהבנתי שאני לא יכול להתמודד איתם זרקתי אחד מהם למים, כדי להשהות אותו, ואז הצלחתי להפריד בין השני מהתוקף".
לאבנרי אין ספק מה גרם לאירוע האלים: "אחד מהם אמר לי 'אנחנו ערבים ואצלנו אין הומואים, ואם יש כאלה הורגים אותם מיד. אם היה לי אחד כזה בשכונה בלוד הוא מזמן היה מת'".