2 צפייה בגלריה
בנימין נתניהו בכנס בחירות בנגב
בנימין נתניהו בכנס בחירות בנגב
התמונה שהכעיסה את המתנחלים. נתניהו באוהל בדואי בנגב
מביטול החלת הריבונות, דרך עצירת הסדרת ההתיישבות הצעירה, ועד היעדר שריון בליכוד - גורמים בכירים בהתנחלויות כועסים על ראש הממשלה בנימין נתניהו: "הוא לא מתייחס אלינו, לא שמענו ממנו כלום. הוא מרגיש שאנחנו בכיס שלו".
במערכות בחירות קודמות נהג ראש הממשלה לבקר בהתנחלויות השונות ולערוך סיורים בחברון ובמבואות יריחו. אלא שהפעם ניכר כי נתניהו מעדיף לקושש קולות במקומות אחרים, מה שמותיר את ההתיישבות בסדר עדיפויות נמוך. "בתקופה כזאת כבר היינו שומעים ממנו הצהרות ברורות על כוונותיו", מסביר גורם במועצת יש"ע, "היום זה רק חיסונים והתקרבות למגזר הערבי".

2 צפייה בגלריה
יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון
יוסי דגן ראש מועצה אזורית שומרון
"לא ברור אם יסייע לנתניהו לאור האכזבה". יוסי דגן
(צילום: גור דותן )
הקש ששבר את גב המתנחלים היה תמונתו של נתניהו באוהל בדואי שצולמה השבוע בעת סיור שערך בדרום הארץ. במהלך הפגישה ציין ראש הממשלה כי נושא ההתיישבות הבדואית בנגב יעבור לטיפול משרד ראש הממשלה. כזכור, גם ראשי ההתיישבות הצעירה הקימו אוהל בדואי מחוץ למעון ראש הממשלה במחאה על אי־הסדרת היישובים, אלא שנתניהו, באופן יוצא דופן, בחר שלא לבקר שם. "השילוב של החיבוק החם להסדרת הבדואים, לצד ההתעלמות הפומבית מאיתנו, עלול להיות סיכון אחד יותר מדי שנתניהו לוקח מול קהל הבית שלו", מודה גורם בהתיישבות הצעירה.
בשבועות האחרונים קיים נתניהו שיחות עם ראשי מועצות ביו"ש על מנת שיתמכו בו ביום הבחירות, בדומה למערכות בחירות קודמות. "ראשי המועצות מאוד מאוכזבים מנתניהו", תוקף גורם בהתיישבות, "אין כמעט שום הישג משמעותי שהוא הוביל, ואפילו נציגות במקום ריאלי במפלגת הליכוד אין לנו – יש רק את שבח שטרן במקום ה־38.
בשלוש מערכות הבחירות האחרונות, ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן גייס מתנדבים רבים שיעברו מדלת לדלת בערים וקראו לבחור בליכוד. הפעם, לא ברור כלל אם זה יקרה והאם ההתגייסות מצד ההתיישבות לא תהיה זהה לפעמים קודמות.