לפני כחודש התאספה מתחת לביתם בקריית גת של מיקי זוהר ואשתו ימי הפגנת מחאה, ואחד השכנים טלפן אליה לעבודה כדי להודיע לה שהילד, דניאל, בן שש, בוכה.
"הילד היה לבד בבית ונבהל מאוד מהמפגינים, בעיקר מהקריאות במגפון", זוהר נזכרת. "שואל אותי: 'אמא, למה אומרים שאבא גנב? למה אומרים שהוא שקרן? זה לא נכון. כשהוא מבטיח לי הוא תמיד מקיים'. הוא אמר שהוא לא מסוגל לשמוע שמקללים, 'זה כואב לי בראש ונכנס לי לתוך המוח'".
אחרי שהרגיעה את הילד, זוהר יצאה למפגינים: "הצעתי להם שתייה, וביקשתי יפה שיפסיקו לקרוא במגפון. אמרתי, 'לכו לכנסת, אני לא נגד הפגנות, אבל שם לפחות מישהו ישמע אתכם, כאן אתם רק מלחיצים את דניאל'.
1 צפייה בגלריה
אלון חדד, אנדריאה ניסנקורן, ימית זוהר ואבי הכהן
אלון חדד, אנדריאה ניסנקורן, ימית זוהר ואבי הכהן
אלון חדד, אנדריאה ניסנקורן, ימית זוהר ואבי הכהן
(צילום: איליה מלינקוב)
גם לאלון חדד, בן זוגו של השר לביטחון פנים אמיר אוחנה, אנדיראה ניסנקורן, אשתו של שר המשפטים אבי ניסנקורן, ועודד הכהן, בעלה של אורית פרקש-הכהן, לא היה מושג כשהכירו את בני זוג, שהחיידק הפוליטי שקינן בהם אז יתפרץ ככה וגם יגיע הביתה. חדד התפקד לליכוד בגיל 17, ומסביר שההסכמה הפוליטית בהחלט עזרה לקשר. “זה הקל עלינו להיות יחד. כאילו, לא יודע אם הייתי יכול להיות עם מישהו שאלו לא הדעות שלו".
אנדריאה ניסנקורן חששה כשבעלה עזב את תפקידו כיו"ר ההסתדרות והצטרף לכחול לבן. "חששתי בעיקר מהחשיפה של החיים הפרטיים והמשפחה, מכל הלכלוך של הפוליטיקה". לפני חודש החששות שלה התאמתו כשפרשת סגירת התיק הפלילי לכאורה נגד בעלה הציפה את התקשורת. "קשה לראות איך מנסים להפיץ שקרים על בן זוגך".
התיק הפלילי נגד נתניהו מעסיק את ארבעתם. "כשאורית הייתה יו"ר רשות החשמל היא הייתה חשופה לאנשים עם הרבה מאוד כוח וכסף, שבאו אליה בכל מיני”, אומר עודד כהן. “היא לא אפשרה לאדם לשלם עליה כוס קפה כדי שלא יגידו בטעות שהיא קיבלה”.
וכמו אוחנה, גם חדד תומך בנתניהו ללא פשרות, וימשיך לעשות כך גם אם בית המשפט יפסוק אחרת. "אני לא אקבל את זה. סליחה. מה? השופט יותר? יש לי את השכל הישר שלי. אני לא סומך עליהם".