2 צפייה בגלריה
נתב"ג נפתח
נתב"ג נפתח
נתב"ג
(צילום: מוטי קמחי)
נותרו בבידוד למרות שלא נדבקו: בני הזוג אלכסנדר גופמן וליהי לוי תכננו לטוס בסוף השבוע האחרון לליטא לצורכי עבודה ולימודים, ובהתאם להנחיות נבדקו בשתי הזדמנויות שונות כדי לשלול שנדבקו בקורונה.
תוצאות הבדיקה שביצעו שלושה ימים לפני הטיסה התעכבו - ולאור המועד המתקרב קבעו השניים בדיקה פרטית בנתב"ג. בינתיים, התבשרו בני הזוג על-ידי משרד הבריאות שעליהם להיכנס לבידוד לאחר שהתגלו כחיוביים לנגיף. גופמן ולי נאלצו לבטל את הטיסה ונכנסו לבידוד, אך אתמול (שלישי) בערב קיבלו את תוצאות הבדיקה בנתב"ג, שם התברר כי הם כלל לא נדבקו. לאחר בירור נוסף עם קופת החולים כללית, שבה הם מבוטחים, התברר כי גם בבדיקה הראשונה לא נמצאו כמאומתים וכלל לא נדרשו לבידוד.
2 צפייה בגלריה
אלכסנדר גופמן וליהי לוי
אלכסנדר גופמן וליהי לוי
"כולם אומרים שיבדקו, אבל אף אחד לא חוזר אלינו". אלכסנדר גופמן וליהי לוי
השניים טענו כי במשך שלושה ימים הם ניסו לקבל תשובות ממשרד הבריאות ומקופת החולים - אך ללא הצלחה. "אנחנו מחכים שעות על הקו, לוקחים מאיתנו פרטים ואף אחד לא חוזר אלינו", סיפר גופמן בשיחה עם ynet. "כולם אומרים שיבדקו עם הממונה עליהם, אבל אף אחד לא חוזר אלינו. משרד הבריאות מאשימים את כללית - וכללית מפילים את האחריות על משרד הבריאות. בינתיים אנחנו והמשפחות שלנו בבידוד".
למרות שבני הזוג יצאו בשתי הבדיקות שליליים לקורונה, במשרד הבריאות הם רשומים כחולים מאומתים - מה שעיכב כאמור את יציאתם מהארץ. "אני צריך להתחיל עבודה חדשה ובת הזוג שלי צריכה להמשיך בלימודי הרפואה. עכשיו אנחנו לא ידועים מה לעשות", הוסיף גופמן. "מיום שבת חיכינו לתשובה מכללית ובמשרד הבריאות טענו שאנחנו חיוביים, בעוד שכללית אמרו הבוקר שאין בכלל תשובה. ומה שהכי הזוי - שאצל משרד הבריאות הבדיקה השלילית אכן מופיעה ובכל זאת הכניסו אותנו לבידוד".
גופמן הוסיף כי "אנחנו רוצים להבין איך נוכל לצאת מרשימת המאומתים, כי אנחנו לא יכולים לצאת מהארץ ומבזבזים זמן. להזמין טיסה מהיום להיום זה הרבה כסף". עוד אמר כי "המצב הוביל לעוגמת נפש לכלל המשפחה שלי ושל בת זוגי, והביא איתו הפסד כספי ניכר ובזבוז זמן יקר. פשוט ביזיון אחד גדול. ברגע שיש מקרה שהוא קצת חריג, הם פשוט לא יודעים להתמודד איתו. זה לא הגיוני שאף אחד לא חוזר אלינו, ואנחנו תקועים בבית"?
במשרד הבריאות אמרו בתגובה כי "אלכסנדר גופמן נדגם ב-26 בדצמבר וקיבל תוצאה חיובית, ונדגם שוב ב-28 בדצמבר וקיבל תוצאה שלילית, על כן הוא מוגדר כחולה מאומת. עבור ליהי לוי, אין כלל תוצאה חיובית במערכת ולכן היא לא מוגדת חולה מאומתת".
בקופת החולים כללית לא מסרו תגובה לפניית ynet.