רוברט טראמפ, אחיו הצעיר של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, הלך לעולמו הלילה (א') בגיל 71 אחרי שאושפז בבית חולים בניו יורק.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
1 צפייה בגלריה
אחיו של הנשיא טראמפ - רוברט
אחיו של הנשיא טראמפ - רוברט
רוברט ודונלד טראמפ. "היה החבר הכי טוב"
(צילום: MCT)
"בלב כבד אני משתף שאחי הנהדר, רוברט, הלך לעולמו הלילה בשלווה", מסר הנשיא טראמפ בהצהרה שפרסם. "הוא לא היה רק אחי, אלא החבר הכי טוב שלי. אתגעגע אליו מאוד, אבל אנחנו ניפגש שוב. הזיכרון שלו יישאר בליבי לעד. רוברט, אני אוהב אותך, נוח על משכבך בשלום".
ביום שישי האחרון ביקר הנשיא טראמפ את אחיו בבית החולים. גורמים בבית הלבן ציינו כי מצבו של רוברט הידרדר. סיבת המוות שלו לא נמסרה, והנשיא גם סירב לחשוף את מצבו של אחיו בתדרוך כתבים שקיים ביום שישי האחרון. "יש לי אח נהדר. יש לנו מערכת יחסים נפלאה זמן רב. הוא בבית החולים עכשיו", אמר. "אני מקווה שהוא יהיה בסדר, הוא חווה תקופה קשה".
אחד מיועציו של טראמפ אמר שהנשיא יגיע להלווייתו של אחיו, אף שצפוי לו לוח זמנים צפוף בימים הקרובים, שבהם הוא צפוי לבקר בארבע מדינות במסגרת קמפיין הבחירות שלו.
אחיו הצעיר של הנשיא, שהוא גם הצעיר ביותר מבין כל האחים במשפחה, היה קרוב אליו מאוד. רק בחודש יוני האחרון הוא היה חלק מתביעה מטעם משפחת טראמפ, שביקשה למנוע את פרסום הספר של אחייניתו של הנשיא מארי. באותו החודש, הוא אושפז לפי דיווחים למשך כמה ימים במחלקת טיפול נמרץ.
אף ששניהם היו אנשי עסקים במקצועם, לרוברט טראמפ היה אופי שונה מאוד מזה של הנשיא. דונלד טראמפ תיאר אותו בעבר כ"שקט ורגוע" יותר, ואמר שהוא "הגבר היחיד בחייו שהוא מכנה 'מתוק'".
רוברט טראמפ היה איש עסקים. הוא החל את הקריירה שלו במסגרת עבודה במימון חברות בוול סטריט, ובהמשך הצטרף לעסקי משפחת טראמפ ולקח חלק בניהול אחזקות נדל"ן כמנהל בכיר בחברת "ארגון טראמפ".
אחיו הבכור של הנשיא, פרד טראמפ ג'וניור, היה מכור לאלכוהול ומת בגיל 43. לנשיא יש שתי אחיות נוספות: אליזבת טראמפ גראו ומריאן טראמפ בארי, שהייתה בעבר שופטת פדרלית לעררים. רוברט טראמפ היה נשוי עד לפני כעשור לבליין טראמפ, ובמרץ האחרון הוא התחתן עם חברתו, אן-מרי פלאן.
בתו של הנשיא טראמפ, איוונקה, ספדה גם היא לדודה. "דוד רוברט, אנחנו אוהבים אותך", היא כתבה בטוויטר. "אתה בלבבותינו ובתפילותינו, תמיד".