תושב אילינוי שבארצות הברית תובע את עיריית ספרינגפילד על כך שאנשי המשטרה המקומית נטלו ממנו את אפר בתו המתה, ואז הודיעו לו שערכו לאפר בדיקת סמים ושהבדיקה חזרה חיובית.
האירוע התרחש ב-6 באפריל 2020: האיש, דרטביוס ברנס, נאזק על-ידי השוטרים, והם נטלו ממנו את הכלי שבו נשמר אפרה של הבת, טנג'ה, שמתה בשנה שלפני כן בגיל שנתיים. האירוע המפוקפק תועד במצלמת הגוף של אחד השוטרים.
בתביעתו טוען ברנס כי השוטרים חיללו את אפרה של הבת המנוחה, וכי במהלך הבדיקה הם שפכו חלק מהאפר בעודם עורכים לו בדיקה. המשטרה מכחישה שפעלה שלא כשורה, וטוענת כי השוטרים פעלו במסגרת החוק.
1 צפייה בגלריה
ארה"ב שוטרים ערכו בדיקת סמים ל אפר הבת המתה כד אילינוי
ארה"ב שוטרים ערכו בדיקת סמים ל אפר הבת המתה כד אילינוי
ברנס האזוק: "לא לא לא, אחי, זאת הבת שלי, תן לי את זה"
השוטרים הורו לברנס לעצור בצד, אחרי שלטענתם התעלם מתמרורים ונסע במהירות גבוהה. בתיעוד מהזירה הוא נראה משתף פעולה עם השוטרים. כשהם שואלים אותו אם יש משהו במכונית הוא משיב שיש בה מעט מריחואנה, אבל השוטרים מצאו בתוכה 80 גרם של הסם – כמות גבוהה פי כמעט שלושה מזו המותרת להחזקה באילינוי.
אחר כך הציגו השוטרים לברנס את כלי האפר ואמרו לו שבבדיקה מהירה שערכו לתכולתו זוהו סמים. ברנס נעשה נסער ומשיב: "לא, לא, לא, אחי, זאת הבת שלי. תן לי את זה, אחי. זאת הבת שלי. בבקשה תן לי את הבת שלי, אחי. שים אותה ביד שלי, אחי. אתם כל כך חסרי כבוד, אחי". אחרי התייעצויות מסר השוטר את כד האפר לאביו של ברנס, שהיה גם הוא בזירה, וברנס הצעיר הודה לשוטרים על כך.
הבת הפעוטה טנג'ה מתה מרעב והזנחה, ואמה נידונה ל-20 שנות מאסר אחרי שהודתה ברצח מדרגה ראשונה של הבת. ברנס, שבעקבות האירוע במכונית קיבל זימון לבית משפט בגין החזקה בלתי חוקית של קנאביס, תובע כעת פיצויים.
ב-BBC הבריטי ציינו כי מעת לעת נחשף שוב שבדיקות סמים מהירות אינן אמינות מספיק, וכי בעבר כבר תועדו מקרים שבהם נקבע על סמך בדיקות כאלה כי סמים אסורים נמצאו בעוגיות שוקו-צ'יפס, בדאודורנט ובשמן מנועים, אף שלא היו בהם כאלה.