שלושה אחים בעלי עסק בהרצליה נעצרו היום (רביעי) בחשד שתקפו פקחים ושוטר, לאחר שקיבלו דו"ח על אי עמידה בתקנות הקורונה. האירועים תועדו בסרטון, והמשטרה אמרה כי תמצה את הדין עם התוקפים.
האירוע התרחש בשעות אחר הצהריים. במהלך פעילות אכיפת תו סגול ברחוב בן גוריון שבמרכז הרצליה, הפקחים העירוניים רשמו דו"ח לבעל עסק למכירת מוצרי מזון בגין הפרת תקנות התו הסגול. במשטרה אומרים כי מדובר בבית עסק שכבר הוזהר על-ידי הפיקוח העירוני שהוא לא עומד בתקנות - וידע שפקחים יבואו לביקורת חוזרת בשעה 16:00.
5 צפייה בגלריה
אירוע אלימות בין פקח עירוני לתושבים בהרצליה
אירוע אלימות בין פקח עירוני לתושבים בהרצליה
האלימות בהרצליה, היום
לאחר רישום הדו"ח הפקחים המשיכו לעסקים סמוכים - אך האחים מהעסק שקיבל את הדו"ח הגיעו אליהם והתעמתו איתם ועם שוטר. אחד האחים אף איים על השלושה, ובתגובה לכך השוטר עצר אותו בגין איומים. בזמן שהעצור הועבר לניידת, שני האחים האחרים החלו לתקוף את הפקחים והשוטר. בסופו של דבר כל שלושת האחים נעצרו והועברו לחקירה בתחנת המשטרה.
מהמשטרה נמסר כי "אנו רואים בחומרה רבה את תקיפת הפקחים והשוטרים, שמבצעים מלאכתם. נמצה את הדין עם התוקפים".
מעיריית הרצליה נמסר כי "בימים אלה פועלים צוותי אכיפת החוק לילות כימים על מנת לשמור על בריאות הציבור. באירוע זה יחידת האכיפה העירונית, בשיתוף משטרת ישראל, קיימה אכיפה במרכז העיר, כדי לוודא שהציבור ובעלי העסקים מתנהלים בהתאם לתקנות הקורונה במטרה למנוע הגידול בתחלואה. במהלך הפעילות עלה שאחד העסקים לא מתנהל בהתאם לתקנות ופוגע בבריאות הציבור - וצוות האכיפה ביצע פעולות בהתאם לחוק".
"אנשי אכיפת החוק הותקפו פיזית ומילולית על-ידי מספר אנשים", הוסיפו בעירייה. "כלל המעורבים עוכבו ומתקיימת חקירת משטרה. עיריית הרצליה רואה בחומרה גילויי אלימות כלפי מי שבאים להגן על שלום הציבור, לאכוף את הסדר והחוק ולשמור על הבריאות של כולנו".
5 צפייה בגלריה
עורך הדין אייל אוחיון
עורך הדין אייל אוחיון
עורך הדין אייל אוחיון
עורך הדין אייל אוחיון, שמייצג את החשודים, מסר כי "מדובר באירוע מצער שהוא תולדה של מציאות קשה ביותר. אני מאמין ששני הצדדים מתחרטים על המקום שאליו הגיעו הדברים, כל צד בהתאם לחלקו באירוע. כולי תקווה שההיגיון יבלע את הגאווה ומרשיי ישוחררו עם תום חקירתם".
השתתף בהכנת הכתבה: אלי סניור
התיעוד בכתבה הזו הופץ ברשתות החברתיות. אם ידוע לכם מי צילם, אנא כתבו לנו במייל האדום