3 צפייה בגלריה
הציבור מצביע בבחירות 2020
הציבור מצביע בבחירות 2020
הקרב על האותיות מתחיל
(צילום: EPA)
ועדת הבחירות המרכזית כבר הקימה את המאהל מחוץ לכנסת, וממחר (רביעי) ועד יום חמישי בחצות, יוכלו המפלגות להגיש את רשימותיהן לבחירות לכנסת ה-24. הקרב על פתקי ההצבעה מתחיל.
כל מה שצריך לדעת על בחירות 2021 במקום אחד - מתחם הבחירות של ynet
המפלגות החדשות שמצטרפות למערכה יצטרכו לבחור את האותיות שיופיעו על פתקי ההצבעה שלהן מתוך האותיות שנותרו פנויות: ז', י', כ', נ', צ', ק', ר', ך, ן', ף' ו-ץ', וככל שישובצו בתחתית התור לוועדה, כך גם יישארו להן פחות אפשרויות לבחירה.
3 צפייה בגלריה
פתקי ההצבעה בבחירות 2020
פתקי ההצבעה בבחירות 2020
פתקי הצבעה בבחירות האחרונות
(צילום: טל כהן)
גם חברי הכנסת שהתפצלו ממפלגתם הוותיקה, יצטרכו לבחור אותיות חדשות. ח"כ גדעון סער, למשל, עם מפלגתו "תקווה חדשה" יצטרך לבחור צירוף אותיות חדש, או שיוכל לבקש ממפלגה ותיקה לוותר ולאשר לו להשתמש באחת מהאותיות שלה.
למפלגות הוותיקות אין סיבה לדאגה, כיוון שהאותיות שייצגו אותן כל השנים לא יוכלו להשתנות. הליכוד תישאר עם מחל, העבודה עם אמת, ימינה עם טב והרשימה המשותפת עם ודעם. כמו כן, יו"ר ועדת הבחירות המרכזית, שופט בית המשפט העליון השופט עוזי פוגלמן, העניק לכל מפלגה את הזכות לבחור באותיות במקרה של פילוג - אך לא את כולן.
מפלגת מרצ, שהתמודדה בפעם האחרונה תחת האותיות אמת בשל החיבור עם העבודה וגשר, ביקשה בלעדיות על האותיות מ', ר' ו-צ', ויו"ר ועדת הבחירות השופט עוזי פוגלמן נדרש להכריע בעניין. פוגלמן קבע כי למפלגה אכן יש עדיפות לאותיות, אך החליט שמפלגות שירצו להשתמש באותיות ר' וצ' לא יצטרכו לבקש את הסכמתה של מרצ.

3 צפייה בגלריה
מיקי לוי
מיקי לוי
תפסו מקום בתור יומיים מראש. לוי ופעילי "יש עתיד"
מפלגות שבמערכות הבחירות הקודמות רצו יחד תחת צירופי אותיות מסוימים ובמערכת הבחירות הזו בחרו להתפצל, יצטרכו לבחור הפעם אותיות אחרות. כך למשל, המאבק בין מפלגות יש עתיד וכחול לבן, שרצו יחד בבחירות הקודמות במלחמה על האותיות "פה". הפעם, רק מפלגה אחת תוכל לקבל את צמד האותיות - המפלגה שתגיע ראשונה ביום הגשת הרשימות.
במפלגתו של יאיר לפיד החליטו להיות הראשונים בתור, וכבר ביום ראשון עם הזריחה, החלו בתורנויות בעמדה שהוצבה מחוץ לכנסת כדי לקבל בלעדיות על האותיות שייצגו את יש עתיד עוד לפני החיבורים. מאחר שהכניסה לכנסת מוגבלת בימים אלה, מי שפתח את התורנות בעמדה הוא חבר הכנסת מיקי לוי, שאמר כי "האותיות פה שייכות ליש עתיד, ולאף אחד זה לא יעזור. אנחנו הראשונים".