2 צפייה בגלריה
חסן שעלאן
חסן שעלאן
חסן שעלאן
(צילום: אביהו שפירא)
כתב ynet לענייני החברה הערבית, חסן שעלאן, הגיש היום (א') תלונה בתחנת משטרת קדמה בעיר טייבה, בעקבות איומים על חייו על רקע הסיקור העיתונאי שאותו הוא מוביל בעניין האלימות, הפשיעה והרציחות בחברה הערבית.
שעלאן סיפר כי בחודשים האחרונים קיבל איומים על חייו מאלמונים במקרים שונים. "לפני כחודשיים סיקרתי רצח במשולש, ובמהלך העבודה בשטח מישהו התקשר אליי ואמר 'אם תמשיך בסיקור נפגע בך. תעזוב את השטח'", ציין שעלאן. "ניסיתי לברר מה הוא רוצה, אבל הוא לא ענה וניתק את השיחה".
2 צפייה בגלריה
הפגנה נגד רצח נשים בטייבה
הפגנה נגד רצח נשים בטייבה
הקש ששבר את גב הגמל. הפגנה נגד רצח נשים בטייבה
לדבריו, "במקרה אחר, לפני כשלושה חודשים, קיבלתי שיחות מאדם שאמר לי 'אני יודע איפה אתה. תפסיק לדווח על הרצח שאתה מסקר. אם תכתוב עוד משהו ארצח אותך'".
שעלאן סיפר כי הקש ששבר את גב הגמל בעיניו היה איומים שקיבל אחרי שסיקר עצרת נגד רצח נשים בטייבה, יממה אחת לאחר רצח האישה ופא מסארוה. "אחרי הפרסום מישהו שלח אליי איום ואמר 'נראה אותך גבר אם אתה מסקר את ההפגנה. נרצח אותך ונפגע בבני משפחתך'", סיפר שעלאן. "היו עוד קללות קשות ואיומים מסוג אחר".
הוא הוסיף: "אני אישית לא יודע מי עומד מאחורי האיומים. ככל הנראה מדובר באנשים שלא טוב להם שאני כותב על הפשיעה ביישובים הערביים. אני מקווה שהאיומים הללו ייפסקו. במיוחד כשאנחנו חיים בימים שבהם אין יום שעובר ללא אלימות".
שעלאן ציין כי הוא ימשיך בסיקור העיתונאי שאותו הוא מוביל נגד האלימות והפשיעה בחברה הערבית. "האיומים הללו לא ירתיעו אותי", אמר. "בדרך כלל אני לא מתייחס, אבל הפעם החלטתי לצאת ולדבר כדי שכולם ידעו את הסבל של העיתונאים שבשטח. בכל יום אני יוצא ומחפש סיפורים שיעניינו את הציבור. גם כאלה של משפחות שאיבדו את חיי הבנים שלהן".
באגודה לקידום העיתונאים הערבים, "אלדאכל", גינו את האיומים שסופגים העיתונאים בחברה הערבית. "האיומים האלה רק יחזקו אותם. בעקבות תופעת הרציחות והפשיעה בחברה הערבית הגיעו אלינו כמה תלונות מעיתונאים שקיבלו איומים מאנשים שאינם מוכרים להם ומנסים להכשיל את עבודתם דרך איומים, בהם גם כתב ynet חסן שעלאן", מסרה האגודה.
עוד נמסר מהאגודה: "לא נשתוק על מעשים מסוג זה. על המשטרה לפעול ביד קשה נגד הפושעים. כולנו נתמוך בכל עיתונאי שמאוים ונמשיך איתו לאורך כל הדרך".
מרכז "אעלאם" - המרכז הערבי לחרות המדיה - גם הוציאו הודעה וגינו את האיומים: "הפושעים חצו את כל הקווים האדומים, ולא נשתוק על האיומים על הכתב חסן שעלאן. חייבים לפעול נגד המעשים שמטרתם היא פגיעה בחופש העיתונות".
מהמשטרה נמסר בתגובה: "התקבלה תלונה והיא נבדקת".