אף שתחלואת הקורונה בישראל בירידה, ונכון לאמש (ראשון) שיעור הבדיקות החיוביות היה נמוך מ-1% במשך שישה ימים ברציפות, חלק מההגבלות נותרו על כנן בשעה שהמשק פתוח לחלוטין. זאת, בכדי למנוע עלייה מחודשת בתחלואה. היכן עדיין יש הגבלות, מה מותר, מה אסור וכיצד ייראו יום הזיכרון ויום העצמאות שיתקיימו השבוע?
9 צפייה בגלריה
שוטרים אוכפים את ההתקהלויות בכיכר דיזנגוף בתל אביב
שוטרים אוכפים את ההתקהלויות בכיכר דיזנגוף בתל אביב
באוויר הפתוח מותרות התקהלויות של עד 100 בני אדם. שוטרים בכיכר דיזנגוף בתל אביב
(צילום: מוטי קמחי)

התקהלויות

ההתקהלויות מוגבלות לעד 20 אנשים בחלל סגור ועד 100 אנשים בשטח פתוח. אם מקום ההתקהלות כולל גם חלל סגור וגם שטח פתוח, תתאפשר התקהלות של עד 100 אנשים. כל חריגה מהגבלת ההתקהלויות, במרחב הציבורי או הפרטי, תתקיים במתווה התו הירוק. גם בהתקהלות מותרת יש להקפיד על עטיית מסכה.

מערכת החינוך

מערכת החינוך טרם חזרה לשגרה מלאה והלימודים בחטיבות הביניים מתקיימים במתכונת של קפסולות. גני ילדים לומדים בקבוצות מלאות, שישה ימים בשבוע. תלמידים בכיתות א'-ד' לומדים בקבוצות מלאות, חמישה ימים בשבוע ולפחות חמש שעות ביום. כיתות ה'-ו' לומדות בחצאי קבוצות של עד 20 תלמידים, לפחות ארבעה ימים בשבוע ולפחות חמש שעות ביום. התלמידים בכיתות ז'-י"ב לומדים בחצאי כיתות, לפחות יומיים בשבוע.
9 צפייה בגלריה
בית ספר בירושלים
בית ספר בירושלים
עדיין לא חזרו לשגרה מלאה. בית ספר בירושלים, ארכיון
(צילום: EPA)
מוסדות חינוך ביישובים ובאזורים "אדומים" שאינם פועלים במסגרת תוכנית "מגן חינוך" – קיום בדיקות שבועיות לאיתור נדבקים – או תיכונים באזורים הללו שאין בהם לפחות 75% בעלי תו ירוק בקרב תלמידי י"א-י"ב, הלמידה מתקיימת מרחוק.

מקומות עבודה

מותרת הגעת עובדים למקומות עבודה, ללא קבלת קהל, אלא לצורך מתן שירות שלא ניתן לספק מרחוק או באופן מקוון. אין חובת מדידת חום בכניסה למקום עבודה.

דת

בבתי כנסת עדיין קיימת הגבלת תפוסה: עד 20 מתפללים במבנה סגור ועד 100 מתפללים בשטח פתוח. בבתי כנסת הפועלים במתווה התו הירוק נדרשת הרשמה מראש ברשות המקומית. הגבלת התפוסה במקרה זה: באולם סגור עם פחות מ-5,000 מושבים מותרת תפוסה של עד 50% ולא יותר מאלף אנשים ובאולם סגור עם יותר מ-5,000 מושבים – עד 40% תפוסה ולא יותר מ-4,000 אנשים.
9 צפייה בגלריה
קריאת המגילה בביתר עילית
קריאת המגילה בביתר עילית
התפילה צריכה להתקיים במקומות ישיבה מופרדים. בית כנסת בביתר עילית
(צילום: שלו שלום)
במקום פתוח עם פחות מ-10,000 מושבים מותרת עד 50% מהתפוסה ולא יותר מ-3,000 אנשים ובמקום פתוח שבו יש יותר מ-10,000 מושבים – עד 30% מהתפוסה ולא יותר מ-10,000 אנשים. אם יש במקום יותר מ-5,000 אנשים (ועד 10,000), יש לפזר את הנוכחים בכל היציעים. התפילה תתקיים במקומות ישיבה מופרדים, עם מרווח של כיסא ביניהם וללא אוכל ושתייה.

מסחר וקניות

בחנויות חיוניות קיימת הגבלת תפוסה של אדם אחד לכל 7 מ"ר או עד 20 אנשים – הגבוה מביניהם. במרכזי מסחר פתוחים וחנויות רחוב, התפוסה בחנות קטנה (פחות מ-300 מ"ר) – אדם אחד לכל 7 מ"ר או עד 20 אנשים ובחנות גדולה (מעל 300 מ"ר) – אדם אחד לכל 15 מ"ר. בקניונים התפוסה בשטחים ציבוריים תהיה אדם אחד לכל 15 מ"ר. בחנויות – לפי גודל החנות.
בהפעלת דוכנים: נדרשת שמירה על מרווחים (לפחות ארבעה מטרים בין דוכן לדוכן כאשר הדוכנים ממוקמים בשורה או שישה מטרים לדוכנים המוצבים זה מול זה. לחילופין ניתן להציב מחיצה. המזון בדוכנים יהיה ארוז מראש או שייארז בעת המכירה. האכילה במקום אסורה. השווקים, הירידים והדוכנים יפעלו בשטח פתוח. תפוסה: אדם אחד לכל 15 מ"ר.
9 צפייה בגלריה
עם ישראל פוקד את הקניונים והחנויות ביום הבחירות
עם ישראל פוקד את הקניונים והחנויות ביום הבחירות
בקניונים התפוסה בשטחים ציבוריים תהיה אדם אחד לכל 15 מ"ר
(צילום: מוטי קמחי)

אירוח

בשטחים הציבוריים בבתי המלון ישנה הגבלת תפוסה של אדם אחד לכל 7 מ"ר או עד 20 אנשים בחלל סגור ועד 100 אנשים בשטח פתוח – הגבוה מביניהם. בחדרי האוכל: עד 50% תפוסה ולא יותר מ-300 אנשים, שמירת מרחק של שני מטרים בין שולחנות וללא הגשה עצמית, ג'קוזי פתוח רק לאנשים שהגיעו יחד, בריכות שחייה וחדר כושר – מחייבים בשמירת מרחק של 2 מטרים או הפרדה במחיצות.

מסעדות

במסעדות, בתי קפה וברים הישיבה בפנים מותרת רק במתווה התו הירוק. התפוסה: עד 75% ולא יותר מ-100 אנשים. נדרשת שמירת מרחק של שני מטרים בין השולחנות ולפחות כיסא ריק בין האנשים שאינם גרים יחד בישיבה על הבר. בשיבה בחוץ: תפוסה של עד 100 אנשים ושמירת מרחק של שני מטרים בין השולחנות ולפחות כיסא ריק בין אנשים שאינם גרים יחד בישיבה על הבר.

אירועים

כל אירוע או פעילות מאורגנת יתאפשרו במתווה התו הירוק, וזאת לפי חלוקה לשני סוגי אירועים: אירועים המתקיימים בישיבה וללא מזון (כגון משחקי ספורט, אירועי תרבות בישיבה, חוג לבגירים בישיבה וללא מזון או כנס ללא מזון), או אירועים המתקיימים תוך הגשה או מכירת מזון או שלא בישיבה (כולל מסיבות, שמחות ואירועים, חוגים המתקיימים בתנועה, מופעי מוזיקה בעמידה, מרתונים ואירועי תחרויות ספורט).
9 צפייה בגלריה
  לאחר ההקלות, סועדים יושבים במסעדות ובתי קפה בירושלים
  לאחר ההקלות, סועדים יושבים במסעדות ובתי קפה בירושלים
הישיבה בפנים מותרת רק במתווה התו הירוק. מסעדות ובתי קפה בירושלים
(צילום: שלו שלום)
התפוסה המותרת באירועים בישיבה וללא מזון, במקומות סגורים: עד 5,000 מושבים – 75% תפוסה ועד 1,000 איש. יותר מ-5,000 מושבים – 30% תפוסה ועד 3,000 נוכחים. במקומות פתוחים: עד 10,000 מושבים – 75% תפוסה ועד 3,000 איש. יותר מ-10,000 מושבים – 30% תפוסה ועד 5,000 נוכחים.
באירוע שמתקיים בעמידה או עם מזון: עד 50% מהתפוסה ולא יותר מ-500 אנשים בשטח פתוח או 300 אנשים בחלל סגור.

טיפוח

במקומות כמו מספרות, מכוני יופי וקוסמטיקה ומכוני קעקועים התפוסה המותרת היא אדם אחד לכל 7 מ"ר או עד 20 אנשים – הגבוה מביניהם. בעת מגע בגוף המטופלים – המטפל יעטה מסכה ומגן פנים ויחטא את המכשור.

מוזיאונים

ניתן להגיע בהזמנת כרטיסים מראש. תפוסה: מוזיאון קטן (פחות מ-3,000 מ"ר) – אדם אחד לכל 7 מ"ר ובמוזיאון גדול (יותר מ-3,000 מ"ר) – אדם אחד לכל 15 מ"ר.

שמורות טבע, גנים לאומיים, אתרים לאומיים ואתרי הנצחה

התפוסה המותרת היא אדם אחד לכל 7 מ"ר או עד 100 אנשים – הגבוה מביניהם. הפעילות מותרת בשטח הפתוח בלבד.
9 צפייה בגלריה
מטיילים בשמורת הטבע עין אפק
מטיילים בשמורת הטבע עין אפק
עד 100 אנשים או אדם אחד לכל 7 מ"ר. שמורת הטבע עין אפק
(צילום: תמר עבדת, רשות הטבע והגנים)

גני חיות וספארי

התפוסה המותרת היא אדם אחד לכל 15 מ"ר או עד 100 אנשים – הגבוה מביניהם. הפעילות מותרת בשטח הפתוח בלבד.

תחבורה

בכל כלי התחבורה שניתן לפתוח בו חלון – הנסיעה תתקיים עם חלונות פתוחים. נוסעים ישלמו בעד הנסיעה על ידי תיקוף כרטיס הנסיעה באופן עצמאי ולא ירכשו כרטיס נסיעה מהנהג. נוסעים לא יאכלו בשהייתם בכלי תחבורה יבשתי, חוץ ממקרים שבהם הדבר דרוש לשם שמירה על בריאותם.
9 צפייה בגלריה
עומסים באוטובוס בבני ברק
עומסים באוטובוס בבני ברק
אם ניתן, הנסיעה תתקיים עם חלונות פתוחים. אוטובוס בבני ברק
(צילום: עמית הובר)
באוטובוסים נוסעים לא יישבו או יעמדו בשני המושבים בשורה הראשונה שמאחורי הנהג ובשני המושבים שלצדם, אלא אם ישנה מחיצה שגובהה 180 ס"מ לפחות בין הנהג לבין המושבים שמאחוריו. באוטובוסים בינעירוניים לא תותר נסיעה בעמידה.
במונית לא יישבו נוסעים במושב שליד הנהג, אלא אם כן ישנה מחיצת ניילון בין הנהג לבין המושב שלידו. אנשים עם מוגבלות יוכלו לשבת במושב שליד הנהג, אם אינם יכול לשבת בספסל האחורי בגלל מוגבלותם. הגבלת נוסעים: הנהג ונוסע אחד נוסף, או הנהג ושני נוסעים אם אחד הנוסעים הוא אדם הצריך ליווי. כאשר הנוסעים גרים יחד, אין הגבלה במספר הנוסעים.
ברכבת יופקו שוברי עלייה לרכבת שהוזמנו מראש יחד עם כרטיסי הנסיעה.

ספורט

בחדרי כושר וסטודיו מותרת פעילות תחת התו הירוק וההגעה היא בתיאום מראש. ישנה הגבלת תפוסה של אדם אחד לכל 7 מ"ר או עד 20 אנשים בחלל סגור ועד 100 אנשים בשטח פתוח – הגבוה מביניהם.
בריכות שחייה סגורות: במבנה הפעילות תתקיים במתווה התו הירוק בתאום מראש וללא ישיבה בשטח המזנון. התפוסה המותרת היא אדם אחד לכל 7 מ"ר או עד 20 אנשים – הגבוה מביניהם. בתוך מי הבריכה: אדם אחד לכל 6 מ"ר.
9 צפייה בגלריה
נתב"ג
נתב"ג
נתב"ג. יש להציג בדיקת קורונה שלילית בכניסה וביציאה מישראל
(צילום: מוטי קמחי )
בריכות שחייה פתוחות: ההגעה בתאום מראש. התפוסה המותרת היא אדם אחד לכל 15 מ"ר או עד 100 אנשים – הגבוה מביניהם. בתוך מי הבריכה: אדם אחד לכל 6 מ"ר.

יום הזיכרון

כל הטקסים הממלכתיים יתקיימו במתווה התו הירוק לאירועים. הטקס בהיכל הזיכרון הממלכתי יתקיים עם עד 200 אנשים עם מרווחים, הטקס ביד לבנים בירושלים יתקיים במקום פתוח עם עד 400 אנשים והטקס בכותל יתקיים בתיאום מראש עם עד 500 משתתפים.
הטקסים העירוניים שיתקיימו שלא בבתי תפילה יתנהלו במתווה התו הירוק לאירועים או לפי הגבלות ההתקהלות.
בתי עלמין: תתאפשר כניסה ללא הגבלה. מומלץ להגיע עם משפחות גרעיניות בלבד, הגעה של מחוסנים ומחלימים ככל שניתן ומניעת התקהלויות (המשפחות יישארו ליד הקברים).
9 צפייה בגלריה
הר הרצל בירושלים
הר הרצל בירושלים
תתאפשר כניסה ללא הגבלה לבתי העלמין ביום הזיכרון. הר הרצל בירושלים
(צילום: EPA)
טקסי יום הזיכרון לחללי מערכות ישראל בבתי העלמין יתקיימו בהתאם לתו ירוק ייעודי ליום הזיכרון: בישיבה וללא מזון עבור מחלימים או מחוסנים, בתפוסות שנקבעו לפי התו הירוק לאירועים באירועים בישיבה וללא מזון. למשפחות שכולות בלבד – יוקצה אזור תחום עם קפסולות של עד 20 אנשים (בתוך מבנה) או עד 100 אנשים (בשטח פתוח), גם עבור מי שאינם בעלי תו ירוק. משפחות שכולות שבהן לא כולם מחוסנים או מחלימים, יישבו בהתאם לתו הסגול בקפסולות משפחתיות נפרדות.

יום העצמאות

אירועי בידור ובמות יתקיימו לפי הגבלות ההתקהלות (ללא קפסולות) או במסגרת מתווה התו הירוק לאירועים.

נתב"ג

ביציאה מישראל ובכניסה אליה יש להציג בדיקת PCR שלילית לנגיף הקורונה. מחוסנים ומחלימים פטורים מחובת בידוד. מי שאינו מחוסן או מחלים מחויב בבידוד ביתי של 10 ימים ובשתי בדיקות קורונה שליליות.