המסיבה שמטלטלת את רמאללה: תקרית שהתרחשה אמש הפכה לשיחת היום ברשות הפלסטינית ומצביעה על המאבק של הצעירים הפלסטינים בין הרצון לליברליות לבין חברה שמקדשת את השמרנות.
קבוצת צעירים פלסטינים ארגנה אתמול (שבת) מסיבה מושקעת באתר נבי מוסא שבמדבר יהודה. מדובר באתר הנמצא בשטח שבשליטה ישראלית מלאה, שבו על פי מסורת המוסלמים קבור משה רבנו. במקום ישנו מסגד שאינו פעיל בשגרה ומוגדר על ידי משרד הדתות הפלסטיני כמקום קדוש.
4 צפייה בגלריה
מסיבה של פלסטינים בתוך מסגד
מסיבה של פלסטינים בתוך מסגד
סאמא עבד אל-האדי בעמדת ה-DJ
4 צפייה בגלריה
מסיבה של פלסטינים בתוך מסגד
מסיבה של פלסטינים בתוך מסגד
ה-DJ המפורסמת, לפני שהמסיבה הופסקה
המסיבה שארגנו הצעירים התרחשה בתוך האתר עצמו. שעות לפני המסיבה הוצבו בחללים שבתוכו תאורת מסיבות ומערכת שמע מתקדמת. במסיבה ניגנה סאמא עבד אל-האדי, שנחשבת לדי-ג'יי המוזיקה האלקטרונית הפופולרית ביותר ברמאללה.
למקום הגיעו מאות חוגגים פלסטינים ממזרח ירושלים, מרמאללה ומבית לחם, שהעלו בזמן אמת סרטונים מהמסיבה לרשתות החברתיות. אותם סרטונים עוררו זעם בקרב גולשים על כך שהמסיבה התקיימה בתוך אתר המוגדר מסגד, נמצאו בה יחד גברים ונשים ונמכר שם אלכוהול – דברים שאסורים בתכלית האיסור על פי האמונה המוסלמית.
חלק מהצעירים, שזעמו על מה שהם הגדירו "חילול הקודש", הגיעו למקום וגירשו את המבלים. בעקבות הגעתם, נאלצו החוגגים להפסיק את המסיבה, לפרק את התפאורה ולעזוב את המקום. "באיזו זכות משרד התיירות נתן אישור לאנשים הללו לעשות מסיבה, עם ויסקי, אלכוהול ובנות?", תהו אותם פלסטינים שבאו למקום על מנת להפסיק את הנעשה בו.
4 צפייה בגלריה
מסיבה של פלסטינים בתוך מסגד
מסיבה של פלסטינים בתוך מסגד
החגיגה בנבי מוסא. נשים וגברים יחדיו
הבוקר פרצה סערה ברשות הפלסטינית בעקבות המקרה, תוך הטלת האשמה על משרד התיירות הפלסטיני, שלטענת החוגגים אישר את קיום האירוע באתר. הדברים הגיעו עד לחלונות הגבוהים ביותר ברשות הפלסטינית וראש הממשלה הפלסטיני מוחמד אשתייה נדרש גם הוא באופן חריג לתקרית, והכריז על הקמת ועדת חקירה לבדיקת האירועים שהובילו לקיומה של המסיבה באתר הקדוש.
סגן שר ההקדשים הפלסטיני חוסאם אבו אל-רוב הכחיש הבוקר כי ניתן אישור לקיום המסיבה. "המשרד שלנו (שאחראי גם הוא על האתר בשל קדושתו – א"ל) לא נתן שום אישור לאף אחד לקיים שם מסיבה. לא ידענו בכלל על מה שקורה בנבי מוסא. מה שקרה שום הוא דבר מגונה. לא נשתוק ונרדוף כל מי שלקח בזה חלק".
גם חמאס-עזה לא החמיץ את ההזדמנות לתקוף את המארגנים ואת הרשות הפלסטינית. "מה שקרה במסגד נבי מוסא מהווה הפרה של קדושת בתי האל. אנחנו מגנים את זה שהדבר נעשה באישור רשמי של ממשלתו של מוחמד אשתייה. יש לבוא בחשבון עם כל האחראים למעשה הזה", אמרו.