ג'ייקוב בלייק, הצעיר השחור שנורה בגבו על ידי שוטר לבן בוויסקונסין, סיפר שהוא סובל מכאב בלתי פוסק. "כואב לי לנשום", אמר בלייק בבית החולים, בהצהרה ראשונה שלו מאז הירי ב-23 באוגוסט. את הסרטון פרסם בטוויטר עורך דינו, בן קראמפ.
בלייק נורה שבע פעמים בגבו, והרופאים חוששים שהוא יישאר משותק מהמותניים מטה. "24 שעות, ובכולן יש כאב", אמר בלייק בן ה-29, אב לשישה ילדים. "שום דבר מלבד כאב. כואב לנשום, כואב לישון, כואב לזוז מצד לצד וכואב לאכול". בלייק נותח בבית החולים, והיום סיפר שיש לו סיכות רפואיות בבטן ובגב. "אתם לא רוצים להתמודד עם דבר כזה", אמר.

4 צפייה בגלריה
ג'ייקוב בלייק מדבר מבית החולים וויסקונסין ארה"ב
ג'ייקוב בלייק מדבר מבית החולים וויסקונסין ארה"ב
ג'ייקוב בלייק מדבר מבית החולים
(צילום: AFP)
למרות הפציעה הקשה בלייק ניסה לעודד את מי שתומכים בו, וקרא להם לנצל כל רגע בחיים ולחיות אותם במלואם. "את החיים שלכם, וגם את הרגליים שלכם, אפשר לקחת מכם ברגע", אמר בלייק בבית החולים. "יש כל כך הרבה זמן שבוזבז".
הצעיר השחור נורה בגבו על ידי שוטר לבן ב-23 באוגוסט. בלייק ברח ממנו ומשני שוטרים נוספים שניסו לעצור אותו. השוטר היורה, ראסטן שסקי, פתח באש כשבלייק פתח את דלת מכוניתו ועמד להיכנס לרכב. שלושה מילדיו של בלייק היו במכונית בזמן האירוע.
הירי תועד ופורסם ברשת. בעקבות תיעוד הירי פרצו הפגנות אלימות בעיר קנושה בוויסקונסין, כשלושה חודשים אחרי גל המחאה בארה"ב בעקבות הרצח של העצור השחור ג'ורג' פלויד. במהומות שהיו בקנושה ב-25 באוגוסט נער לבן בן 17, ותומך של טראמפ, ירה למוות בשני מפגינים והואשם ברצח.
4 צפייה בגלריה
ארה"ב וויסקונסין קנושה תוצאות מהומות אחרי ירי ב שחור ג'ייקוב בלייק
ארה"ב וויסקונסין קנושה תוצאות מהומות אחרי ירי ב שחור ג'ייקוב בלייק
המהומות בקנושה אחרי הירי בבלייק
(צילום: רויטרס)


השוטר היורה שסקי ושני השוטרים האחרים בזירת הירי הוצאו לחופשה. במקביל משרד המשפטים בוויסקונסין פתח בחקירת הירי. איש מהם לא הועמד לדין.
בלייק נורה אחרי שהמשטרה הוציאה נגדו צו מעצר - בעקבות תלונה של חברתו לשעבר על תקיפה מינית והסגת גבול. בשישי, כשהוא בבית החולים, הוא כפר באשמת התקיפה המינית שהייתה לכאורה בחודש מאי. בלייק ויתר על זכותו לשימוע והופיע בשיחת ועידה כשהוא שוכב במיטה בבית החולים, עם חולצה מכופתרת ועניבה.
לפי משרד המשפטים בוויסקונסין ברכבו של בלייק נמצאה סכין. משרד המשפטים לא אמר אם בלייק אחז בסכין כשהשוטרים ניסו לעצור אותו, כפי שטוענת המשטרה. הגבר שתיעד את הירי, ריישון ווייט, סיפר שהוא ראה את בלייק נאבק בשלושת השוטרים ושמע אותם צועקים "תעזוב את הסכין" לפני הירי. הוא אמר שלא ראה את בלייק מחזיק סכין.
איגוד המשטרה בקנושה מסר שלבלייק הייתה סכין ושהוא סירב להניח אותה. לטענת האגידו בלייק נאבק עם השוטרים, ולפת את ראשו של אחד מהם. המשטרה השתמשה פעמיים בטייזר – שלא עצר את בלייק.
המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן שוחח בטלפון עם ג'ייקוב בלייק ביום חמישי, ונפגש עם משפחתו כשביקר בקנושה. כמה ימים לפניו הגיע טראמפ לעיר, אך פגישה בינו למשפחת בלייק לא יצאה לפועל.