4 צפייה בגלריה
ילדים בקייטנה בעוטף עזה
ילדים בקייטנה בעוטף עזה
צילום ארכיון
מסעדות, מכוני כושר וחדרי סטודיו סגורים בכל ימות השבוע. חנויות, קניונים, שווקים ובריכות סגורים בסופי שבוע. הממשלה החליטה הלילה על שורת הגבלות דרמטית - אבל לפחות בינתיים בנוגע למערכת החינוך לא התקבלה הכרעה. כרגע נראה שמערכת החינוך לא תיסגר לפני אמצע השבוע.
רוב השרים הצעירים התנגדו בדיון הלילי שנערך בזום לסגירת "בית הספר של החופש הגדול". בדיון היו ויכוחים קשים על הנושא ושרים הציעו שבמקום לסגור יוחלט כי הילדים לא ילכו לילדים אחרים, וגם לא יבקרו את סבא וסבתא.

שר החינוך יואב גלנט הביע התנגדות לסגירת הפעילויות החינוכיות, לאור העובדה שההחלטה לא מגובה בנתונים. "אני לא מקבל נתונים ממערכת הבריאות. הדבר היחיד שהם אומרים לי זה 'תסגור או תעבור לקפסולות'", אמר גלנט בישיבה. לעמדת גלנט הצטרפו שרי כחול לבן ושרי הליכוד אופיר אקוניס, גילה גמליאל וזאב אלקין.
בסופו של דבר הממשלה הסמיכה את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת ראש הממשלה החליפי בני גנץ להחליט בעניין מערכת החינוך אחרי דיונים עם שרי הבריאות, החינוך, האוצר והרווחה. כמו כן הוסכם שצריך לתת התראה להורים לפני קבלת החלטה על סגירת המסגרות השונות. המשמעות היא שאם ההתייעצויות בנושא יסתיימו ביום ראשון וירצו לתת להורים התראה של כמה ימים - מערכת החינוך לא תיסגר ככל הנראה לפני אמצע השבוע.
4 צפייה בגלריה
שר החינוך יואב גלנט
שר החינוך יואב גלנט
התנגד לסגירת הפעילויות החינוכיות. גלנט
(צילום: אבי מועלם)
"אני וגנץ נחליט בעניין הזה אחרי ששמענו את ההערות שלכם", אמר נתניהו. שר הבריאות יולי אדלשטיין אמר בדיון בנוגע למסגרות החינוכיות כי 15% מהנדבקים הם ילדים עד כיתה ד', אולם שר החינוך גלנט השיב לו: "זה לא נכון".
שר החוץ גבי אשכנזי פנה בישיבת הממשלה לנתניהו וביקש לא להפריז בחומרת המשבר הבריאותי. "בואו ניכנס לפרופורציות. כמות המתים של השנה היא פחותה מכמות המתים של שנה שעברה בלי הנגיף", אמר אשכנזי. נתניהו ענה לו: "גבי, אתה לא יכול להגיד שכמות המתים באיטליה השנה פחותה מכמות המתים בשנה שעברה וכך גם במדינות נוספות".
אשכנזי הגיב: "צריך להיכנס לפרופורציות מבחינת המחירים שצריך לשלם כדי לא להרוס את הכלכלה. צריך להשאיר את המשק פתוח ולא לסגור כל דבר". אשכנזי גם התנגד בתוקף לסגירת החופים. "אין מידע על הדבקה בחופים, זה לא בר-אכיפה ולכן אין צורך לסגור". שר הבריאות יולי אדלשטיין הצטרף להמלצה זו, ולכן הוחלט לסגור את החופים רק בסופי שבוע, החל מהשבוע הבא. שרים אמרו בתום הישיבה כי "אשכנזי הציל את החופים".
4 צפייה בגלריה
גבי אשכנזי
גבי אשכנזי
"הציל את החופים". אשכנזי
(צילום: הרצל יוסף)
שר התיירות אסף זמיר ושרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה הביעו תמיהה כיצד מתירים התקהלות של 10 אנשים במקום סגור ו-20 איש במקום פתוח, ובמקביל סוגרים את המסעדות. "אין בזה כל היגיון", אמרו שני השרים מכחול לבן.
בתשובה נאמר להם שבמסעדות אי אפשר לשים מסכה. זמיר ותמנו שטה הציעו בתגובה לאפשר למסעדות להוציא כמה שיותר שולחנות החוצה ולא לקנוס אותם. "תן להם תקווה", הוסיפו. אולם, העמדה הזאת נדחתה - והמסעדות ייסגרו החל מ-17:00, ובכל ימות השבוע.
שרים מחו גם על היעדר הסברה במשבר. "אם לא נרתום את הציבור - ואת זה אפשר לעשות רק בשקיפות - נפסיד בקרב", אמרה תמנו שטה. "צריך מערך הסברתי כי הציבור מבולבל".