1 צפייה בגלריה
תיש בחסידות גור
תיש בחסידות גור
הטיש בחסידות גור, היום
חרף מגבלות הקורונה: אלפי בני אדם השתתפו אחר הצהריים (א') בטיש פורים של חסידות גור בבית המדרש המרכזי של האדמו"ר בירושלים. מהחסידות נמסר כי המשתתפים הם "רק מחוסנים ומחלימים".
במקביל, עשרות חרדים, ככל הנראה שיכורים לאחר חגיגות פורים, התגודדו בצומת בר אילן בירושלים וחלקם תקפו שוטרים. אחד השוטרים רוסס בגז פלפל ונזקק לטיפול רפואי. מהמשטרה נמסר כי כוח משטרה במקום הותקף על ידי כמה מתפרעים שהפרו את הסדר. "כוחות נוספים הוזעקו למקום ונעצרו שלושה חשודים לחקירה, אחד החשודים נחבל בעת מעצרו ונזקק אף הוא לטיפול רפואי", נמסר. עוד נמסר כי במהלך האירוע גרמו המתפרעים נזק לכמה ניידות משטרה.


כוחות משטרה גדולים מסיירים משעות הבוקר בשכונת מאה שערים לנוכח האפשרות שתושבי השכונה יקיימו סעודות פורים המוניות (טישים) ויפרו את תקנות הקורונה. במקביל, המונים נהרו לירושלים ברגל, עקב המחסומים שהוצבו הבוקר בכניסות לעיר.
מוקדם יותר אמרו תושבים חרדים בשכונה ל-ynet כי הציבור באזור מצפצף על ההנחיות וכי "אין צורך שהמדינה תדאג לבריאות התושבים במאה שערים".
בשונה מהעוצר הלילי שהוטל בימים חמישי-שבת ברחבי הארץ, היום הוא לא יחול, גם לא בירושלים שנתפסת בעיני המשטרה כמועד לפורענות. המשמעות - כל תושב רשאי לנוע מבית לבית באין מפריע והדבר מקשה ויקשה הערב על המשטרה במניעת ההתקהלויות.
בדומה למסיבות הפורים ההמוניות במהלך הסופ"ש בתל אביב, היום הגיע תורם של הירושלמים. שוק מחנה יהודה בעיר עמוס מאוד בשעה זו. במשך כשעה הגיעו מאות למסיבת רחוב מאולתרת לרגל החג ברחוב ניסים בכר שבשכונת הנחלאות.
כעבור זמן מה הגיעה המשטרה וכרזה לחוגגים להתפזר. המסיבה התפזרה לאחר דקות בודדות. האנשים שנכחו במקום הגיעו מחופשים, והם רקדו לצלילי המוזיקה שנוגנה באזור.
במאה שערים המונים מסתובבים ברחובות בין סעודות ומחלקים משלוחי מנות. האנשים בשכונה החרדית מתהלכים מחופשים, וללא מסכות. המשטרה טרם הגיעה לאכוף את ההתקהלויות בכל המוקדים.