הלוחם מגדוד הסיור של חטיבת גולני הודה בתחקיר שנערך לו כי שגה ולא היה "חד" מספיק כאשר נמנע מלירות לעבר המחבל שהשליך לכיוונו בקבוק תבערה בשומרון אמש (שבת).
מפרטי התחקיר עולה כי הלוחם הבחין ברכב חשוד עוצר בצד הכביש בזמן שאבטח את הכניסה ליישוב מעלה נחמיה. הוא ירד מהיישוב לכביש והחל לצעוק לעבר נהג הרכב, מבלי שהבחין אם מדובר בנהג יהודי או פלסטיני.
1 צפייה בגלריה
אירוע חריג בכניסה לקדומים, מחבל משליך בקבוק תבעה על חייל ובורח
אירוע חריג בכניסה לקדומים, מחבל משליך בקבוק תבעה על חייל ובורח
מתוך תיעוד התקרית
תחילה צעק בעברית, אך כאשר ראה שהנהג יוצא לעברו צעק לו בערבית לעצור, והחל לדבריו בנוהל מעצר חשוד שהסתיים בדריכת הנשק בלבד. "לא ראיתי שהוא מחזיק משהו מאיים ביד שלו", הסביר הלוחם בתחקיר לדברי גורמים צבאיים.
בגלל שהפלסטיני המשיך להתקדם חרף קריאות החייל לכיוונו לעצור, חשד הלוחם שהוא מתקרב אליו במטרה לדקור אותו. אז ככל הנראה הצית המחבל את בקבוק התבערה והשליך אותו לכיוון רגלו השמאלית של הלוחם, שלא נפגע. הלוחם הופתע מכך, לא הגיב, והמחבל הספיק להימלט במכוניתו.
בחלוף כמה שעות נעצר המחבל בזכות מודיעין של שב"כ והועבר לחקירה. בגדוד של גולני טרם החליטו כיצד להמשיך לטפל בלוחם, שהודה בטעותו. החייל סיפר כי היה בקיא דיו בהוראות הפתיחה באש, שמחייבות ירי על מנת לנטרל לעבר מחבל שהשליך בקבוק תבערה בתנאי שהדבר נעשה בשניות שלפני או אחרי ההשלכה.
בבדיקה שנערכה באוגדת איו"ש בעקבות התחקיר עלה כי ב-95% ממקרי יידוי התבערה שבהם נתקלו כוחות צה"ל בשנה האחרונה, הם השיבו באש לעבר המחבלים, ובחלק מהמקרים גם פצעו או הרגו אותם.