עד עתה לא קיבל פרויקטור הקורונה הנבחר פרופ' רוני גמזו שום תחום אחריות, ושר הבריאות יולי אדלשטיין שרטט בצהריים (יום ה') את קווי המתאר לתפקיד - עזרה ולא ניהול המשבר. "אני מאוד שמח שאחד כמו פרופ' גמזו יהיה לנו לעזר בכל מה שקשור במאבק בקורונה", אמר בסיור במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא).

אדלשטיין שחנך מיון נשים ומיון גינקולוגי בבית החולים, יחד עם מנהלת בית החולים ד"ר אוסנת לבציון-קורח אמר: "אנחנו לוקחים את הטובים על מנת להשתלט על העקומה ולעשות כל מה שיכולים כדי להיאבק בנגיף הארור הזה. ברור לגמרי שלמערכת הבריאות יש הרבה מאוד משימות מעבר לקורונה ואנחנו רוצים לאפשר למערכת להמשיך לפעול".
כאמור, עד כה לא ברור מה תהיינה בדיוק סמכויותיו של פרופ' גמזו. בשלב זה נראה כי יעמוד בראש משל"ט הקורונה בתל השומר ויהיה אמון, בין היתר, על מערך החקירות האפידמיולוגיות. הבוקר כתב גמזו בעמוד הפייסבוק של איכילוב כי קיבל את ההצעה לשמש כפרויקטור הקורונה רק אתמול, ואולם ל-ynet נודע כי המגעים עמו נמשכו ביומיים האחרונים.
2 צפייה בגלריה
רוני גמזו ויולי אדלשטיין
רוני גמזו ויולי אדלשטיין
רוני גמזו ויולי אדלשטיין
(צילום: מירי גטניו, דוברות איכילוב)
2 צפייה בגלריה
יולי אדלשטיין וד"ר אסנת לבציון
יולי אדלשטיין וד"ר אסנת לבציון
יולי אדלשטיין וד"ר אסנת לבציון
(צילום: איציק בירן)
"אתמול, בשעות הערב המאוחרות, פנו אלי ראש הממשלה ושר הבריאות להתגייס לסייע במשבר הקורונה ברמה הלאומית, לאחר שמינויו של פרופ׳ ברבש התפוצץ לצערי", כתב גמזו. "השבתי מיד בחיוב. כך היה גם בפעם הקודמת בתחילת אפריל כשהתבקשתי לסייע בניהול המשבר בבתי אבות. זהו משבר רפואי, כלכלי וחברתי. אני לא שואל שאלות במצב שכזה - פשוט מגיע, תורם את כל כולי ומסייע למדינתי ולמערכת הבריאות בניהול המשבר. האתגרים הם עצומים. שיקום אמון הציבור בהובלת הטיפול במגיפה, איזון חכם בין הקטנת ההדבקה לבין המשך החיים, שיפור בהיענות הציבור ובאכיפה, שיפור במערך קטיעת שרשרת ההדבקה והמשך חיזוק המערכת הרפואית".