הותר לפרסום: שוטר מג"ב החשוד בירי שגרם למות חברו נעים מאדי בתחנת משטרת עכו הוא אפיק טויבי, בן 20 מנוף הגליל. סעיפי החשדות נגדו התרבו, וכעת לא מדובר רק בהמתה בקלות דעת, אלא גם במעשים נוספים שבוצעו על פי חשד חוקרי מח"ש בחודשיים האחרונים - רשלנות בנשק, פזיזות כלפי אחרים, וכן תקיפה ואיומים נגד חבר לפלוגה. מעצרו של טויבי הוארך בארבעה ימים נוספים.
נציג מח"ש אמר היום (ב') בבית המשפט כי חלק מהמקרים דווחו לסגל וכמה מאנשי פיקוד מג"ב הכירו את אותם מקרים.
2 צפייה בגלריה
אפיק טויבי
אפיק טויבי
אפיק טויבי
(צילום: אחיה ראב"ד)
החשוד, שמיוצג על ידי עו"ד תמי אולמן, מכחיש שירה בחברו. נציג מח"ש טען בדיון כי הדו"חות המעבדתיים מחזקים את החשד נגד טויבי. בין היתר עלה בדיון כי מדובר בזווית הירי, בכתמי דם שנמצאו על הכפכפים של החשוד, שרידי אבק שנמצאו על בגדיו ועוד. לבקשת ynet השופט ד"ר זאיד פלאח צמצם את צו איסור הפרסום שהוטל מיד לאחר הירי, והתיר לדווח על פרטי החשוד ועל מהלך הדיון המשפטי.
נציג מח"ש סירב לענות על השאלה האם המנוח שיחק בנשק של החשוד וירה בו או שהחשוד הוא זה שירה. "כל החומר מונח בפני השופט", אמר נציג מח"ש. "בדקנו את כל הכיוונים, והכול מוביל לקו אחד - שהחשוד ביצע את המעשה". הפרקליטה: "אתם מתכוונים לירי תוך כדי משחק". נציג מח"ש: "לא מייחסים לו כוונה".
2 צפייה בגלריה
נעים מאדי
נעים מאדי
השוטר שנהרג נעים מאדי
עו"ד אולמן ביקשה לשחרר את החשוד למעצר בית בבית משפחתו. "החשוד טוען לחפותו, לו היה מבצע את המעשה - היה מודה. הוא התקשר לאמו ואמר לה שחברו התאבד. זה היה חברו הטוב ביותר, הם ישנו ביחד ואכלו ביחד. הוא לא היה באותו חדר בזמן שזה קרה.
"אני מתפלאת על אותם חברים שמספרים עכשיו על פזיזות בנשק ואיומים. איפה הם היו בזמן אמת? אני אבקש מבית המשפט להתעלם מהעבירות הנוספות שכלל לא מופיעות בבקשה".
השופט פלאח ציין כי עבירות בפזיזות בנשק והאיומים בתקיפה אינן קשורות למות המנוח אלא לאירועים קודמים. "קיים חשד סביר שהחשוד עבר את העבירות המיוחסות לו", ציין השופט בהחלטתו להאריך את מעצרו של השוטר החשוד. השופט ציין כי הארכת המעצר והמסקנות מתייחסות רק לעבירות שקשורות למותו של מאדי. "שוכנעתי כי יש לאפשר למח"ש לחקור, אך בית המשפט צריך לפקח על החקירה".

מאדי נמצא ללא רוח חיים

טויבי, שוטר מג"ב בשירות חובה, נעצר ביום שישי בחשד למעורבות בירי שהוביל למותו של סמל שני מאדי (21) מהיישוב ג'וליס ששירת איתו. המקרה אירע ביום חמישי, בתחנה שבה משרתים השניים במשטרת עכו. מאדי נמצא ללא רוח חיים וכוחות רפואה שהגיעו למקום קבעו את מותו.
ממשמר הגבול נמסר לאחר היוודע המקרה: "אנו מרכינים ראש לזכר הלוחם נעים מאדי שהלך לעולמו בטרם עת והותיר אחריו הורים, אח ואחות. הוא שירת במשמר הגבול כשנה וחצי כלוחם מצטיין ביחידת סמ"ג של מג"ב חוף. שוטרי ושוטרות משמר הגבול משתתפים בצער המשפחה ומרכינים את ראשם לזכרו של הלוחם".