1 צפייה בגלריה
 אילוסטרציה
 אילוסטרציה
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
בית המשפט המחוזי בתל אביב הרשיע היום (א') עובד ציבור בגוף ביטחוני שהיה מעורב בפרשת שחיתות חמורה. במסגרת הסדר טיעון בין המדינה לעובד, הוא יישלח לחמש שנות מאסר בפועל ובמקביל נגזר עליו גם מאסר על תנאי, וקנס וחילוט בסך מיליון ו-300 אלף שקל. רוב פרטי הפרשה חוסים תחת צו איסור פרסום גורף.
על פי כתב האישום שבו הודה העובד, הוא ועובד ציבור נוסף בגוף הביטחוני לקחו שוחד של אחזקות סמויות בחברה העוסקת במכירת ציוד לגופי ביטחון, וכן קיבלו שוחד מחברה נוספת ומבעליה, והכל בתמורה לכך שיקדמו במסגרת תפקידם בגוף הביטחוני עסקאות מכר בין גוף הביטחון וגופי ביטחון נוספים, לבין חברות אלו. היקף העסקאות בין החברות לבין גופי הביטחון נאמד בעשרות מיליוני שקלים.
העובד הורשע בעבירות לקיחת שוחד, קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות, גניבה על ידי עובד ציבור, מרמה והפרת אמונים, קשירת קשר לפשע, השמדת ראיה ושיבוש מהלכי משפט, רישום כוזב במסמכי תאגיד, ובעבירות הלבנת הון ומס.
התיק נוהל על ידי המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה, ונחקר על ידי היחידה הארצית לחקירת פשיעה חמורה ובינלאומית (יאחב"ל) שבלהב 433. בחקירה השתתפה גם יחידת יהלום ברשות המיסים.
עורך הדין ירון לונדון המייצג את הנאשם מסר: "מדובר בתיק מאד מורכב. הגענו להסדר טיעון שבו נשקלו השיקולים השונים בתיק. בסופו של דבר בית המשפט קיבל את ההסדר ועל כך אני מברך".