תושבת מצפה רמון שנדקרה בידי בעלה בערב ראש השנה ניצלה בזכות תושייתם של השכנים, ששמעו את הצעקות ומיהרו לעצור את הבעל בשעת מעשה. השכנה עדי גוזי, שהגיעה ראשונה לביתם של בני הזוג, שחזרה היום (שלישי) בריאיון לאולפן ynet את הרגעים שבהם הייתה עדה לניסיון הרצח – וסייעה לעצור את התוקף ולהציל את האישה.
"עשר דקות לפני כניסת החג ישבתי בסלון ואיחלתי בטלפון שנה טובה וחג שמח לחברים ולמשפחה. הבן שלי, פלא, נכנס לבית ואמר לי 'אימא, אני שומע איזשהו תינוק שבוכה כל הזמן'. אמרתי לו 'פלא, זה הגיוני שתינוק בוכה, יש לו אימא ואבא'. הוא יצא ואז חזר ואמר 'אני שומע רעש. פק פק פק'. אמרתי שאבדוק והאינסטינקט הראשוני היה ללכת לבית שנמצא ממול. שמתי את האוזן שלי על הדלת ושמעתי צרחות אימה: 'הצילו, הצילו, הוא הורג אותי, בבקשה תשברי את הדלת'".
3 צפייה בגלריה
עדי גוזי
עדי גוזי
עדי גוזי
(צילום: שחר גולדשטיין)
"דפקתי על הדלת ואמרתי 'תעזוב אותה, תעזוב אותה, תפתח את הדלת'. בזמן הזה, שני הבנים שלי היו מאחוריי. הסתכלתי מהחלון וראיתי אותו פשוט חובט בה עם מערוך ומרוצץ לה את הראש. צרחתי 'תעזוב אותה, תפתח הדלת, מה אתה עושה'. הוא פתח את הדלת ועמד בכניסה עם מערוך נוטף דם ביד אחת, סכין ביד השנייה. אני עדיין לא יודעת איך עשיתי את זה, אבל דחפתי עליו את הדלת וראיתי אותה שרועה על הרצפה".
- זה נשמע כמו אימה שלא תתואר.
"זה היה פשוט מזעזע. מהבהלה שחררתי את הידיים ונתתי לדלת להיסגר, והוא המשיך. היא התחננה שאשבור את הדלת. אז הגיעה עוד שכנה ועזרה לי ואני צרחתי לבעלי ואבא שלי שיגיעו. הם הרימו את התריס ואבא שלי אמר 'אל תהרוג אותה,.בבקשה, תשאיר אותה בחיים'. אני והשכנה צרחנו 'תפתח את הדלת'. אני והשכנה ראינו פנימה איך הוא דוקר אותה בשיטתיות, בלי רחמנות. הפרצוף שלו היה קר.
3 צפייה בגלריה
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
חשד לניסיון רצח במצפה רמון
הבית שבו התרחש ניסיון הרצח
(צילום: רועי עידן)
בשלב הזה, היא מספרת, "הוא פתח את הדלת ופשוט עמד מולנו רגוע. זה היה מחזה שאי אפשר לתאר אותו. הוא עדיין החזיק את המערוך ואת הסכין. אבא שלי תוך שניות חצץ בינינו ואמר לו 'תעיף את הסכין'. הבעל זז קצת אחורה. שמעתי את הילד בוכה וישר רצתי פנימה".
אחר כך ניגשה גוזי לטפל בקורבן: "החזקתי לה את הראש ואמרתי לה 'תישארי בחיים. את אימא לילד. הוא צריך אותך, הוא זקוק לך. תסתכלי עליי, אני פה לצידך, לא אעזוב אותך'. היא שאלה מה עם הילד ואמרתי לה שהוא בסדר, מטפלים בו. היא שאלה אותי: 'את תשמרי לי עליו?'. אמרתי: 'אני מבטיחה'".

"היא שאלה 'למה הוא עשה לי את זה?' לא אגיד מה עניתי לה כי זה ניבול פה רציני, אבל אמרתי לה 'אל תדאגי, הנקמה שלך היא שאת תהיי על הרגליים ותחבקי את הילד שלך, והוא יירקב בכלא'. לקחתי את הילד אליי, שטפתי אותו מכל כתמי הדם שהיו עליו וחיבקתי אותו".
- היה שם משהו קודם? היו בעיות בבית הזה?
"בכל פעם שהוא היה יוצא מהבית, אני והשכנה היינו תמיד מצטמררות ממנו, מהמראה שלו. הוא לא עשה משהו שהטריד אותנו, אבל משהו בנוכחות שלו תמיד היה לא נעים. היה לו פעם ויכוח עם אחד המתקינים ובבת אחת הוא נהיה עצבני. זה היה פשוט טירוף".
- הייתה אלימות בבית קודם?
לא שאנחנו ידענו, לא ששמענו. כן שמנו לב שהתריסים תמיד מוגפים והדלת תמיד סגורה. אם היא הייתה יוצאת לספסל עם הילדים - הוא היה משגיח עליה מהתריס מסתכל. כנראה שהוא היה ממש אובססיבי, ברמה מטורפת".
גוזי ביקשה לפנות לנשים שנמצאות במצוקה ואמרה: "בבקשה אל תגיעו למצב הזה, תדברו, תוציאו את זה, אל תגיעו למצב הזה". עוד היא אמרה: "בורא עולם, הקדוש ברוך הוא, הוא שהציל אותה. זה נס של ראש השנה".
אם אישה בסביבתכם נמצאת במערכת יחסים אלימה, הפנו אותה לקו החירום של משרד הרווחה בטלפון 118 או 077-9208560, או התקשרו בעצמכם. המוקד מאויש במשך 24 שעות ביממה ומעניק שירות בעברית, בערבית, ברוסית ובאמהרית.