2 צפייה בגלריה
להב 433
להב 433
להב 433
(צילום: אוראל כהן)
השר לביטחון פנים אמיר אוחנה הודיע הערב (רביעי) כי מפלג בלהב 433, יחידת העלית של המשטרה, הוסב לטיפול בתופעה של סחיטת דמי החסות ("פרוטקשן"). המפלג החל לפעול לפני כחודשיים והוא מונה עשרות אנשי מודיעין, בילוש וחקירות ייעודיים למיגור מחוללי פשיעה מרכזיים בתחום.
אוחנה ביקר היום ביחידת להב 433 יחד עם מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן, ראש אח"מ ניצב יגאל בן שלום, מפקד להב 433 ניצב מוטי לוי ובכירים נוספים במשטרה, שסקרו בפניו את פעולותיה של היחידה הארצית למלחמה בפשיעה החמורה.
הסקירה התמקדה במפלג שהוסב לטיפול בתופעת סחיטת דמי החסות, בהתאם ליעדים שהציב השר בפני המשטרה לשנים 2021-2020. בהמשך למדיניות זו, מ"מ המפכ"ל הציג מודל הפעלה חדש לטיפול בתופעה בפני סגל הפיקוד הכללי של משטרת ישראל, שאושר ואף נקבעו דיוני סטטוס רבעוניים לבקרה ומעקב.
2 צפייה בגלריה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
אמיר אוחנה
מ"מ המפכ"ל ניצב מוטי כהן אמר כי "עבירות של סחיטה באיומים משפיעות ישירות על תחושת הביטחון האישי של האזרח. סבורני שהטיפול הממוקד שהוטל על חוקרי להב יביא לתוצאות בקרוב. נדגיש כי מדובר בפעילות שחלקה תוצאה של עבירות חשיפה ותולדה של מודיעין משטרתי איכותי ופעילות משמעותית המתבצעת במישור הסמוי. משטרת ישראל תפעיל את כלל המערכים העומדים לרשותה על מנת להביא את העבריינים לדין"
אוחנה אמר: "אני מודה למ"מ המפכ"ל על הפעילות המהירה והנמרצת בהקמת הצח"מ. תופעת סחיטת דמי החסות זקוקה לטיפול שורש עמוק ויסודי בכל הדרגים, מהמרחבים דרך המחוזות ועד ליחידות הארציות כמו להב 433. התרשמתי מאוד בביקור מהרצינות ומהיכולות ואעקוב אחרי הפעילות גם בהמשך, במטרה לראות תוצאות".