ראש הממשלה החליפי ושר החוץ המיועד, ח"כ יאיר לפיד, ויתר על נאומו בכנסת לאחר המהומות בנאומו של ראש הממשלה המיועד, ח"כ נפתלי בנט, ולפני השבעת הממשלה ה-36. ynet העביר את נאומו של לפיד בשידור חי.
לפיד ביקש סליחה מאמו ואמר כי "היא, כמו כל אזרחי ישראל - מתביישת בכם". לפיד אמר: "אמא שלי בת 86 ואנחנו לא בקלות מבקשים ממנה לעלות לירושלים, ועשינו את זה כי הנחתי שאתם תצליחו להתגבר על עצמכם ולנהוג בממלכתיות ברגע הזה והיא תראה איך מתחלף שלטון".

3 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
ויתר על נאומו, וביקש סליחה מאמא. לפיד
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
3 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
לפיד ובנט מחובקים בתום נאומו של ראש הממשלה המיועד
(צילום: נועם מושקוביץ, דוברות הכנסת)
לפיד המשיך: "רציתי שהיא תהיה גאה בהליך הדמוקרטי הישראלי ובמקום זה היא וכל אזרח ישראלי אחר גם מתבייש בכם וגם נזכר למה צריך להחליף אתכם".
במהלך נאומו של ראש הממשלה המיועד בנט חברי האופוזיציה המיועדת לא הפסיקו להפריע לו, והוא מצידו התקשה להשלים אפילו משפט אחד ללא הפרעה. מספר חברי כנסת הורחקו מהמליאה כבר בתחילת נאומו של בנט, בהם יו"ר "הציונות הדתית" בצלאל סמוטריץ' וחברי סיעתו, שהניפו שלטים של קורבנות פעולות איבה.
3 צפייה בגלריה
השבעת הממשלה
השבעת הממשלה
סמוטריץ' מורחק מהמליאה
(צילום: AP)

ביום שישי הודיעה יש עתיד בראשות לפיד על חתימת ההסכמים הקואליציוניים עם מפלגות העבודה, כחול לבן, תקווה חדשה, מרצ, ישראל ביתנו, רע"מ וכן עם מפלגת ימינה בראשות בנט - "הסכם גג" שמחייב את כל המפלגות החברות בקואליציה המתגבשת.
עוד לפני השבעת הממשלה, נתקלה הקואליציה השברירית בכמה מוקשים שדרשו וידרשו פירוק לא פשוט. בצהריים איים חבר הכנסת סעיד אלחרומי מרע"מ לא לתמוך בממשלה החדשה, אחרי שצוותים של הסיירת הירוקה הגיעו בליווי עשרות שוטרים לסיור לפני הריסת בתים בכפר הבדואי ביר הדאג' - מוקד הכוח המרכזי של אלחרומי. בהמשך עדכן אלחרומי שיתמוך בממשלה.
ח"כ אלי אבידר סירב להתמנות לשר במשרד האוצר מטעם ישראל ביתנו, ובעקבות המחלוקת שהתגלעה מול אביגדור ליברמן הוא צפוי להצביע מעתה והלאה באופן עצמאי ולעיתים בניגוד לעמדת יו"ר מפלגתו.