6 צפייה בגלריה
נפתלי בנט ומשפחתו
נפתלי בנט ומשפחתו
משפחת בנט בכנסת
(צילום: אריאל זנדברג, תקשורת רוה"מ )
ביום שבו הושבע ראש הממשלה נפתלי בנט, וברקע הסערה שהתפתחה במליאה, בלטו במשכן בכנסת בעיקר בני משפחתו, שעד כה נחשפו לציבור הרחב בעיקר בחשבונות האישיים של בנט ברשתות החברתיות. הם לא מרבים להופיע איתו בפומבי, וגם רעייתו גילת לא הגיעה בדרך כלל לנסיעות עבודה או מפגשים רשמיים בתקופה שכיהן כשר בממשלה.
ובכל זאת, גילת בנט, הפכה בשנתיים האחרונות לדמות מסוקרת בעל כורחה, במסגרת המאבקים של בני הזוג נתניהו בבעלה. מלבד אותה פרשייה, והודעה קצרה שהוציא אז נפתלי בנט, הציבור הרחב לא מכיר אותה לעומק. היא לא מרבה להתראיין, הריאיון האחרון היה ל-ynet ול"ידיעות אחרונות" בבחירות אפריל 2019.

גילת בנט נולדה לפני 44 שנים ברמת השרון וגדלה בכפר אוריה. יש לה שני אחים שמתגוררים בחו"ל, אחד בארצות הברית והשני בצרפת, ואחות שגרה בהרצליה. היא למדה בתיכון שליד האקדמיה למוסיקה ומחול ברחוב סמולנסקין בירושלים, ממש בצמוד למעון ראש הממשלה ברחוב בלפור, שאליו תעבור בקרוב משפחת בנט.
בצה"ל היא שירתה כמש"קית חינוך בעמותה להנחלת מורשת הצנחנים, במסגרת התפקיד הזה היא הכירה סטודנט למשפטים באוניברסיטה העברית, נפתלי בנט, שלימים יהיה בעלה.
6 צפייה בגלריה
נפתלי בנט עם אשתו גילת
נפתלי בנט עם אשתו גילת
גילת ונפתלי בנט. הכירו כשהיא הייתה מש"קית חינוך והוא סטודנט למשפטים
(צילום: אריאל זנדברג)
מיד אחרי השחרור מהצבא היא למדה קולינריה, ובהמשך גם לימודי קונדיטוריה. בעקבות עסקי ההיי-טק של נפתלי, המשפחה עברה למנהטן וגילת עבדה כשפית קינוחים בניו יורק, במסעדה לא כשרה. עובדה שבמשפחת נתניהו ניסו לנצל כדי לתקוף את בעלה.
"כשגרנו בניו יורק הייתי שפית קינוחים, הסתובבתי בכל מיני מסעדות וטעמתי קינוחים", סיפרה בריאיון ל-ynet. "באחת הפעמים נכנסתי למסעדה שאכלתי בה קינוח, חיפשתי את השף ושאלתי אם צריכים עובדים. ברגע שהשף שמע שאני ישראלית הוא מיד פתח לי את הדלת ואמר שישמח להעסיק אותי כי לישראלים יש מוסר עבודה גדול".
בזמן שעבדה באותה מסעדה היא הייתה היחידה שביום שישי יצאה לפני כניסת שבת. "כולם שם המשיכו לעבוד עד 12 בלילה ואני הייתי צריכה לצאת בשלוש, שלוש וחצי. איך מספיקים לעשות את כל העבודה? באים בארבע בבוקר לעבודה. עבדתי ככה בשקט שלי וזהו. ככה יצאתי ראשונה כי רציתי להגיע הביתה לפני שבת".
6 צפייה בגלריה
גילת בנט
גילת בנט
בנט. "באתי בארבע בבוקר לעבודה, עבדתי בשקט וככה יצאתי ראשונה כי רציתי להגיע הביתה לפני שבת"
(צילום: דנה קופל)
כששבו לארץ היא פתחה מפעל לגלידות אורגניות וטבעוניות בכפר סבא, אבל אחרי מספר שנים היא סגרה אותו ועשתה הסבה מקצועית להדרכת הורים וייעוץ שינה. כיום היא מדריכת הורים, יש לה קליניקה פרטית, והיא מעבירה סדנאות להורים.
העובדה שגילת גדלה בבית חילוני ואילו בנט דתי, עלתה מחדש לכותרות לאחר שפורסמו תמלילי החקירה בתיק 4000, אז התברר שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ביקש לפרסם פרטים אודות עברה החילוני ש"יביכו" את בנט.
בין הטענות שהועלו הייתה ביקורת על סגנון לבושה ("ג'ינס צמוד, בטן חשופה וגופיית ספגטי"). בנט התייחסה לטענות הללו בריאיון ב-ynet זמן קצר לאחר הפרסום. "אין לי שום בעיה עם אנשים שלובשים גופיות. הייתי חילונית פעם ועשיתי את התהליך שלי ובמהלכו קבעתי לעצמי כל מיני גבולות. אחד מהם, הוא הלבוש. כי באמת יש את הסטיגמה הזאת שאם את לובשת גופיה, אין סיכוי שאת שומרת מצוות, זה לא הגיוני".
6 צפייה בגלריה
גילת בנט
גילת בנט
בנט. "הייתי חילונית פעם ועשיתי את התהליך שלי ובמהלכו קבעתי לעצמי כל מיני גבולות"
"לא רציתי להראות לילדים שלי משהו שהוא כל כך בוטה ושונה. בהתחלה זה היה נראה לי שטויות, איך אני מתלבשת, ואחרי שנולדו לי ילדים התחלתי לחשוב איפה עוברים הגבולות שלי וכפי שאת רואה הגבולות שלי עוברים בזה שאני אמשיך להיות כמו שאני, אני אוכל להמשיך ללבוש מכנסיים אבל אני לא שמה כיסוי ראש. זה דבר שניסיתי כמה פעמים לעשות ועדיין לא הגעתי לנקודה שאני מתחברת לזה מספיק".
מדי פעם פרסמה גילת פוסטים בפייסבוק שתקפו את המדיניות של ראש הממשלה דאז בנימין נתניהו. כך למשל, אחרי שרקטה של חמאס פגעה בבית בשרון היא כתבה: "נתניהו מושחת. אדם מושחת מבחינתי הוא כזה שכשיורים טילים על תל אביב, הוא אומר שזו טעות, ורק כשהטיל פוגע - פתאום זה 'פשע נפשע' שתהיה לו 'תגובה הולמת'. מספיק כבר לקשקש. יש לנו אויב והוא הורג בנו שנים וכל מה שנתניהו עושה זה להתעלם מקיומו, ונותן לו לצמוח".
כמה חודשים אחרי שהפוסט פורסם היא הסבירה את מה שעמד מאחוריו: "בחמש וחצי בבוקר הילדה קמה לשירותים, שמעה אזעקה והעירה את כולנו. כשהתעוררתי אמרתי 'וואלה הופתעתי'. אבל גם אנחנו יכולים להפתיע אותם, יש כל כך הרבה מה לעשות, אבל אני חושבת שמישהו נרדם. אנשים שחוקים, הם צריכים רוח חדשה. "אולי לא הייתי צריכה להשתמש בפוסט במילה מושחת. זה מושך יותר אש ותשומת לב".

החיים לא השתנו מהקצה אל הקצה

כניסתו של נפתלי בנט לתפקיד ראש ממשלת ישראל השפיעה על חייה של רעייתו, מעידים בסביבתה, אבל לא שינתה אותם מהקצה אל הקצה.
בנט מתעקשת להמשיך בעבודתה כמדריכת הורים, וצפויה לעשות זאת גם בהמשך הכהונה של בעלה. במובן הזה, החיים המקצועיים שלה ושל ראש הממשלה בעלה נפרדים, והיא רואה בעבודתה עולם בפני עצמו. לפי מקורביה, עולם הדרכת ההורים הוא עולם שהיא מחוברת אליו ברמה האישית ומתכוונת להתמיד בו.
6 צפייה בגלריה
גילת בנט
גילת בנט
בנט בקליניקה להנחיית הורים. עדיין לא החליטה איך תתבטא עשייתה הציבורית - אבל חינוך יהיה ערך מרכזי אצלה
נכון לעכשיו, אומרים המקורבים, גילת בנט טרם החליטה כיצד תתבטא עשייתה הציבורית כאשת ראש הממשלה ובאיזה נושאים תעסוק, אולם כבר עכשיו ברור כי חינוך יהיה חלק עיקרי בכך.
אחד הקשיים שאיתו מתמודדים בנט וילדיה קשור באבטחה הכבדה שמחוץ לביתם, וזו שהוצמדה אליהם. לפי מקורבים למשפחת בנט, האבטחה שינתה לחלוטין את שגרת המשפחה ודווקא בגלל זה בנט מתמקדת בימים האחרונים בעיקר בשמירה על חיי היומיום שלה ושל הילדים כסדרם.
כך למשל, בשבוע שעבר היא הגיעה לקניון, כבכל שנה, כדי לקנות מתנות למורים של הילדים לרגל סוף שנת הלימודים. במהלך הביקור, שהיה מהראשונים שלה במקום הומה אדם מאז נכנס בעלה לתפקיד, היא פגשה בציבור כשעמדה בתור בחנות ושמעה הערות והבעת פליאה על כך שאשת ראש הממשלה קונה גם היא ספרים "כמו כולם".
6 צפייה בגלריה
גילת בנט
גילת בנט
בנט. אנשים התפלאו שאשת ראש הממשלה קונה ספרים "כמו כולם"
(צילום: דנה קופל)
עד כה הציבור לא זיהה את בנט ברחוב, אולם כיום היא מושכת תשומת לב, בעיקר בשל הרכבים והאבטחה שאיתם היא מגיעה לכל מקום.
שכנים ששוחחו איתה מספרים שההפגנות מחוץ לבית הן מהאירועים הפחות נעימים, בעיקר משום שהיא מבינה שבגללם נגרם סבל גדול לתושבים ברחוב השקט שבו הם מתגוררים. חלק מהשכנים מתלוננים שלא מדובר במחאה מסודרת אלא בקבוצות מאורגנות של מפגינים קולניים שמגיעים עם רמקולים והופכים את חיי השכנים לסיוט.
לפי השכנים, בנט בעצמה עוקבת אחר האירועים מול עיריית רעננה, המשטרה והשב"כ כדי לזרז את הדרכים להקל על מצוקת השכנים באזור בית משפחת בנט.
במסגרת הרצון שלה לשמור בכל זאת על שגרה נורמלית של ילדיה, ולקראת בת המצווה הקרבה של הבת אביגיל, מספרים קרובים למשפחה כי בנט מתפקדת כמפיקת האירוע בעצמה. לפי המקורבים, היא מעצבת בעצמה את הפרטים בו ומתעקשת שהאירוע יהיה כמתוכנן, עם מינימום שינויים שקשורים לתפקידו החדש של בעלה.
פורסם לראשונה: 18:55, 25.06.21