3 צפייה בגלריה
המסתננים שנתפסו שחצו את גבול לבנון
המסתננים שנתפסו שחצו את גבול לבנון
המסתננים אחרי שנתפסו. יצאו מהמסתור עקב החום
המסתננים חצו ב"נקודת תורפה" בגבול עם לבנון, הסיור הגיע ארבע דקות וחצי אחרי האינדיקציה לנגיעה בגדר: צה"ל השלים הערב (יום ב') את התחקיר הראשוני של החדירה מלבנון של שני אזרחי טורקיה אמש.
מהתחקיר עלה כי החדירה לא זוהתה על-ידי התצפיות, אך כן הועברה אליהן אינדיקציה לקרע או לנגיעה בגדר - ולכן הוזעק למקום סיור צבאי, שהגיע אחרי ארבע דקות וחצי. בהמשך הגיע גם גשש למקום, וזה זיהה עקבות על הציר. על כן, הגיעו בצבא למסקנה שמדובר בחדירה.
לאזור החצייה, סמוך ליישוב שלומי ולקיבוץ חניתה, הוקפצו כוחות גדולים של הצבא, כולל כוחות אוויריים. הכוח כלל צוות קרב גדודי, שהוא כוח מתחלף שמתאמן במתקן "יערות הגליל", מתקן צבאי סמוך לגדר הגבול בגזרה המערבית. מטרת שהיית הגדוד במקום היא שהוא יהיה בכוננות לכל אירוע בגזרה.
3 צפייה בגלריה
חיפושים אחר מסתננים שחצו מלבנון, אין הנחיות מיוחדות לתושבים
חיפושים אחר מסתננים שחצו מלבנון, אין הנחיות מיוחדות לתושבים
כוחות גדולים ליד שלומי. המסתננים הודו שחששו
(צילום: מועצה מקומית שלומי)
בצבא מעריכים שהודות לפעילות הכוחות, החשודים "נכלאו" במחבוא שלהם במשך שעות רבות - וכשיצאו ממנו, הם נתפסו. בתחקיר הובהר כי ייבדק מה הסיבה שבצה"ל לא זיהו את רגע חציית הגבול, ומערך האיסוף ייבדק.
כמו כן, בתחקיר הודגש כי הנקודה שבה חצו השניים היא "נקודת תורפה" בגדר הגבול עם לבנון. הגדר במקום הוקמה בשנות ה-70'. התוכניות לבניית מכשול חלופי במקום מוכנות, אולם הביצוע מתעכב מסיבות תקציביות.
3 צפייה בגלריה
גבול הצפון
גבול הצפון
פצצות תאורה בגבול הצפון, אמש
שני החשודים הטורקים הסתתרו במשך שעות ארוכות ביער והודו שפחדו להיכנס ליישוב מחשש מהכוחות הרבים ומפצצות התאורה. הם החלו לנוע ויצאו ממקום המסתור שלהם בגלל החום - ואז נחשפו הודות לזיהוי עקבות טריות בידי גששים. בהמשך פתחו כוחות במרדף אחרי השניים - ועצרו אותם.
השניים אותרו בצהריים מסתתרים במטעים חקלאיים ליד שלומי. אחד מהם סיפר כי חדר לישראל במטרה למצוא עבודה. עם מעצרם, הועברו השניים לחקירת כוחות הביטחון. עוד לפני תפיסתם, אמרו בצה"ל כי הממצאים מצביעים על כך שלא מדובר במחבלים.