אנשי צוות במרכז הרפואי לגליל בנהריה הותקפו בסוף השבוע על ידי כעשרה בני משפחה של מטופל, שדרשו שרופא יבדוק את קרוב משפחתם. כך עולה מתיעוד מצלמות האבטחה במקום. אחד ממאבטחי בית החולים נפצע בעימות ונדרש לטיפול רפואי. המשטרה עצרה עד כה את אחד החשודים המרכזיים, צעיר בן 18 מעכו, ומעצרו הוארך עד מחר. צפו בתיעוד הקטטה בפתח הכתבה.
התקרית התרחשה בלילה שבין שבת וראשון סמוך לשעה 01:30 לפנות בוקר. בבית החולים תיארו כי אחד המבקרים התקרב לאיש צוות סיעודי בחדר המיון ותוך צעקות חוזרות ונשנות דרש שרופא יגיע. עד מהרה התפרצו אל תוך חדר המיון כעשרה בני משפחה, שהתנפלו על הצוותים.
3 צפייה בגלריה
תקיפה בחדר המיון במרכז הרפואי לגליל בנהריה
תקיפה בחדר המיון במרכז הרפואי לגליל בנהריה
הקטטה בחדר המיון
המאבטח שנפצע משחזר את האירוע: "במהלך משמרת הלילה קיבלתי קריאת מצוקה מאזור המיון. כשהגעתי לשם ראיתי בני משפחה שמנסים לתקוף צוות מטפל, בעיקר אחים ואחיות. הדבר הראשון שעלה לי בראש היה להרגיע את האירוע ולהנמיך את הלהבות. פתאום הגיע מאחוריי מישהו שחבט בראשי, עיקם את צווארי והפיל אותי לרצפה. גם כששכבתי על הרצפה, הוא לא עזב אותי ובעט בי, יחד עם בני משפחה נוספים. ניסיתי להתאפס על עצמי ונעמדתי על הרגליים, ואז קיבלתי אגרוף בפנים מאחד מבני המשפחה".
3 צפייה בגלריה
תקיפה בחדר המיון במרכז הרפואי לגליל בנהריה
תקיפה בחדר המיון במרכז הרפואי לגליל בנהריה
תיעוד התקיפה
"בשלב זה החל לרדת לי דם מהשפה ומהאף", הוא מספר, "אני זוכר שהדבר שהיה לי הכי חשוב זה לסיים את האירוע, כלומר להוציא אותם מחוץ למיון כדי לאפשר המשך פעילות תקינה של המיון, מבלי שיהיו פגיעות נוספות בנפש. בסופו של דבר, הצלחנו בכך. האירוע נמשך בקושי דקה, אבל נראה לי כמו נצח".
"מאז המקרה אני לא מסוגל לתפקד ולא מצליח לישון", מוסיף המאבטח, "גם בגלל הכאבים הפיזיים וגם ברמה הנפשית. כל הזמן אני מריץ בראש את האירועים שהיו. למזלי זה לא נגמר יותר גרוע".
מנהל המרכז הרפואי, פרופ' מסעד ברהום, אמר כי "מדובר באחד המקרים החמורים ביותר שאני זוכר מאז שנכנסתי לתפקידי. בני משפחתו של מטופל תקפו בצורה מכוערת וחסרת רסן את המאבטחים, שהצליחו להדוף אותם באומץ, בנחישות ובמסירות. אני מבקש להסיר את הכובע הן בפני המאבטחים והן בפני הצוות המטפל בחדר המיון, שניצב בפני סיטואציה קשה מנשוא וכמעט בלתי אפשרית. אנו נטפל באירוע זה באפס סובלנות, כפי שאנחנו עושים בכל מקרה אלימות המתרחש בין כותלי המרכז הרפואי. נעשה הכל כדי לאפשר למשטרה למצות את הדין עם הפורעים".
3 צפייה בגלריה
דוקטור מסעוד ברהום
דוקטור מסעוד ברהום
פרופ' מסעד ברהום, מנהל המרכז הרפואי לגליל בנהריה
(צילום: אביהו שפירא)
במשטרת נהריה החלו בחקירת התקיפה בעקבות התלונה. "מהחקירה עולה כי קרובי משפחתו של אזרח שמאושפז בבית החולים תקפו כמה מאבטחים במקום כאשר לאחד המאבטחים נגרמה חבלה", נמסר מהמשטרה, "לאחר ביצוע פעולות חקירה מגוונות, עצרו שוטרי תחנת נהריה תושב עכו כבן 18 בחשד למעורבות במעשה.
אתמול הובא החשוד להארכת מעצר בבית המשפט השלום בקריות, שהאריך את מעצרו עד מחר.