המדגמים חוזים למפלגתו בין 17 ל-18 מנדטים, ויו"ר יש עתיד יאיר לפיד כבר החל לפעול. בשיחה עם יו"ר תקווה חדשה גדעון סער הוא סיכם עמו על שיתוף פעולה, ובהמשך, בנאום שנשא בפני פעילי מפלגתו הוא אמר כי "יש לנו סיבה גדולה להיות גאים, ועוד יותר גאים בתוצאה שהבאנו. נכון לרגע זה לנתניהו אין 61 מנדטים, ולגוש השינוי יש", בהתייחסו לעדכון אחד המדגמים שהעניק לנתניהו 59 מנדטים.
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד
יאיר לפיד
יאיר לפיד. "שימרנו את הסיכוי לשינוי"
(צילום: מוטי קמחי)
2 צפייה בגלריה
יאיר לפיד נואם במטה יש עתיד
יאיר לפיד נואם במטה יש עתיד
(צילום: טל שחר)
"אנחנו מסיימים את מערכת הבחירות הזאת כמפלגה השנייה בגודלה בישראל שמובילה את גוש השינוי. לדעתי אלה שאחרינו לא חצי מאיתנו בגודל", הוסיף לפיד. "עשינו את זה קודם כל באחריות, דאגנו לא להפיל אף אחת ממפלגות הגוש. דאגנו לשמר את הסיכוי לשינוי במדינת ישראל".
לדבריו, "דאגנו לוודא שכולם יוכלו מחר בבוקר להתחיל לעבוד כדי להתחיל להקים פה ממשלה שפויה, בלי ללכלך, בלי להכפיש, תוך שמירה על הזהות שלנו. אמרתי אלף פעם לח"כים שהילדים שלנו רואים אותנו, שומעים אותנו. בואו נגרום להם להיות גאים בנו. נכון לרגע זה אנחנו מצליחים, אבל אנחנו נחכה כמובן לתוצאות האמת. נעשה כל דבר כדי להקים ממשלה שפויה במדינת ישראל".
על-פי המדגמים המעודכנים, שחזו בתחילה ניצחון לגוש שאותו מוביל ראש הממשלה בנימין נתניהו עם 61 מנדטים, לליכוד ולשותפותיו יש בין 59 ל-60 מנדטים. לפיד ויש עתיד זוכים לבין 17 ל-18 מנדטים, בעוד לגוש מתנגדי נתניהו, שיש עתיד היא המפלגה הגדולה בו, יש בין 60 ל-61 מנדטים, בהתאם למדגם של כל ערוץ.
מוקדם יותר, אחרי פרסום תוצאות המדגמים, שוחח לפיד גם עם יו"ר מרצ ניצן הורוביץ. נמסר כי השניים קבעו לשוחח שוב, וכי סיכמו "לפעול למען עם ישראל".
בעוד שבמטות המפלגות השונות חגגו הפעילים והח"כים את התוצאות, או התאבלו עליהן, במטה יש עתיד המשיכו את קמפיין השתיקה שהוביל יו"ר המפלגה לאורך מערכת הבחירות - ולא התייצבו במקום. היחידים שנכחו במקום היו עשרות עיתונאים ונציגי כלי התקשורת. אחדים מהם אף ניצלו את השקט ונרדמו.
לקראת הנאום של לפיד הגיעו למטה כ-20 פעילים, ובראשם רעייתו של לפיד, ליהיא. הם נכחו במקום בזמן נאומו הקצר של לפיד ולאחר מכן עזבו עמו את המקום.