1 צפייה בגלריה
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוס אזיקים אזיקים/תקיפה/אישום
אילוסטרציה
(צילום: shutterstock)
שלושה ישראלים הוסגרו בלילה (בין חמישי לשישי) לארצות הברית ובריטניה, שם הם יועמדו לדין. השלושה התגוררו בחו"ל ונמלטו לישראל על רקע הליכים פליליים שננקטו נגדם.
היום, לאחר מלאכת תיאום מורכבת עם רשויות ארה"ב ובריטניה, שלה היו שותפים חוליית אינטרפול במשטרת ישראל, שב"ס, משרד הבריאות והמחלקה הבינלאומית בפרקליטות המדינה, הם הועלו על מטוס חזרה למדינות בהם הם מבוקשים להעמדה לדין.
השלושה, בועז בן משה (המכונה גם דומיניק גוטייה), הורשע בשנת 2009 במדינת ניו המפשייר בעבירה של קשירת קשר לסחר בלתי-חוקי בתרופות מרשם, שהניבה לו שלל של מאות אלפי דולרים, והוא מבוקש גם במדינת קליפורניה בגין ניהול רשת שירותי זנות והלבנת הון. הוא נמלט לישראל דרך מקסיקו ערב מתן גזר דינו בתיק הראשון, ונעצר לבקשת ארה"ב בחודש ינואר 2019.
הישראלי השני שהוסגר הוא אביב שוהם שוורץ-מזרחי, שנאשם בקליפורניה בהונאת בנקים שבמסגרתה קיבל במרמה הלוואות בסך 36 מיליון דולר, ערב המשבר הכלכלי של שנת 2008. גם הוא נמלט לישראל ונעצר בירושלים בפברואר 2019, לבקשת ארה"ב.
כמו כן, ישראל הסגירה לבריטניה את איתן בן צור, המבוקש בגין עבירות סחר בסמים מסוכנים, הלבנת הון והחזקת דרכון מזויף, שביצע בין השנים 2010–2014.
בן צור צפוי להיות מואשם בכך שבתקופה האמורה עסק יחד עם אחרים בסחר ואספקת חשיש וקוקאין בבריטניה. את ההון שהניבו לו עסקי הסמים הסתיר, לפי החשד, בן צור באמצעים שונים. בין היתר, החזיק בן צור בדירתו, בדירת שותפתו לעבירות ובכספות שנרשמו על שם אחותו מאות אלפי לירות שטרלינג במזומן, כל זאת כשבאופן רשמי היה רשום בבריטניה כבלתי מועסק וקיבל קצבאות רווחה. בנוסף, החזיק בן צור בדירת שותפתו לעבירות דרכון מזויף, הנושא את תמונתו – אך עם פרטיו של אדם אחר.
בן צור נולד בישראל ועבר לבריטניה באמצע שנות ה-80, ובהמשך ויתר על אזרחותו הישראלית. הוא נעצר בבריטניה בפברואר 2014 בחשד לביצוע העבירות המצוינות לעיל, ונחקר בגינן. בן צור שוחרר בערובה תוך התחייבות להתייצב לחקירת המשך, אך שבמרץ 2014 נמלט לישראל, שאליה נכנס באמצעות דרכונו הבריטי. לבסוף נעצר בארץ בסוף 2019 לבקשת בריטניה, לאחר מאמצי איתור שנמשכו כשנה.
בפברואר 2020 הכריז ביהמ"ש המחוזי בירושלים על בן צור בר הסגרה לבריטניה, ומשבחר בן צור שלא לערער על ההכרזה, זו קיבלה תוקף סופי והוא הוסגר לבריטניה.