1 צפייה בגלריה
אסתי זקהיים
אסתי זקהיים
אסתי זקהיים
(צילום: תומי הרפז )
שלום רב-ניצב קובי שבתאי. רק לפני רגע מונית למפכ"ל משטרת ישראל, וחשבתי שזו הזדמנות מעולה לדבר אליך כאימא לבת, כאישה, כשחקנית וכיו"ר שח"ם – ארגון השחקנים והשחקניות בישראל.
בשבוע הבא נציין את יום האישה הבינלאומי, באקורד צורם במיוחד. אני רוצה להתמקד בחגיגה של כיף והעצמה, אבל במקום זאת אמצא את עצמי שוב מרכינה ראש לזכרן של 22 נשים שנרצחו על ידי בני זוגן רק השנה, שוב אצטרך להביט בצער בנתוני האלימות במשפחה שהולכים וגואים, ושוב נחבק את קורבנות הפגיעות המיניות, שנחשפות בזו אחר זו באומץ, במציאות של השפלה ואשמה. הן נושאות אליך עיניים מתוך תקווה שתבטיח להן שמחר יהיה טוב יותר.
לצערי הרב, בכל המקרים ניכרת עובדה בולטת וכואבת במיוחד: אוזלת היד של משטרת ישראל, שנדמה כי היא מתעקשת לספק בית חם לעברייני מין. רק לפני כחודש נחשפה פרשיית ההתחזות לאסף סודרי על ידי שי אברמוב. וכחלק ממסכת הפגיעות הפסיכוטית שלו גנב אברמוב את זהותו של היוצר ופנה לכמה שחקניות כדי לבצע אודישנים מצולמים הכוללים עירום חלקי והקראת טקסטים מיניים.
כל מטרתו של אברמוב היא לפגוע באותן שחקניות בכוונה ובזדון. לביישן, לבזותן ברבים, להפחיד את מי מהן שתתלונן נגדו, וייתכן שאף ינסה לשבש את החקירה נגדו באמצעות הפחדתן
המשטרה, מצידה, פתחה בחקירה נגד אברמוב והוטל עליו מעצר בית לתקופה מוגבלת – דבר המאפשר לו לאיים שיפיץ את האודישנים של השחקניות, שממילא צולמו במרמה. בקיצור, מדובר בעבריין מסוג שפל במיוחד, שממשיך להרשות לעצמו לאיים, לממש ולפגוע. כי אין הרתעה. כי אין חוק במדינת חוק כשזה נוגע לעבירות מין.
רק כדי לסבר את האוזן, החומרים המצולמים שמחזיק אברמוב ואלה שהפיץ הם חומרים שצולמו על ידי השחקניות עצמן והם שייכים באופן בלעדי להן, כיוצרות וכמבצעות. וכך גם לגבי החומרים שצולמו במסגרת מבחן הבד שבו הן השתתפו. הוא לא רשאי לעשות בצילומים אף שימוש, שכן הן מופיעות בהם במהלך ביצוע תפקידן וזכויות הביצוע שייכות להן – ולהן בלבד.
כל מטרתו של אברמוב היא לפגוע באותן שחקניות בכוונה ובזדון. לביישן, לבזותן ברבים, להפחיד את מי מהן שתתלונן נגדו, וייתכן שאף ינסה לשבש את החקירה נגדו באמצעות הפחדתן, ולנקום בהן על שחשפו את האמת עליו ועל מעשיו החמורים.
אני לא יודעת מי הבאה בתור שיושבת עכשיו בבית אחוזת חרדה, בידיעה שהגוף הממשלתי שאמור להגן ולשמור עליה נכשל. אני כבר לא יודעת מה להגיד להן. רק לשלוח חיזוקים, להיות שם ברגעי האימה ולגרום להן להרגיש קצת פחות לבד מתוקף תפקידי.
זו ההזדמנות שלך להוכיח לנשים שיש מי ששומר עליהן מפני זאבים טורפים שרק רוצים לקרוע חתיכות מבשרן. אני מתחננת בפניך, תעזור לנו למנוע את הקורבן הבא. סבלנו מספיק. אתה יכול לעשות את השינוי. אתה יכול להוכיח ש-2021 תהיה אחרת עבורנו, ושגם על נשים ישראליות יש מי ששומר.
בהמשך לעדכון שהובא לידיעתנו על ידי בא כוחו של אברמוב, תיק התלונה נגדו בגין התחזות נסגר. כמו-כן לטענת אברמוב אין בידי המשטרה ולו עדות אחת נגדו על הטרדה מינית ולפיכך הוא לא נחקר בהקשר זה.
  • אסתי זקהיים היא שחקנית ויו"ר שח"ם – ארגון השחקנים והשחקניות בישראל
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com