יעקב תלם (71), תושב חיפה שנדחף בשבוע שעבר אל מתחת לגלגלי אוטובוס מטרונית נוסעת בעיר, שחזר היום (ה') את המקרה שהסתיים בפציעה קשה: "זה היה רגע של הלם, כאב אדיר מפלח את רגלי ואני בהכרה. ביקשתי שיגידו לנהג שייסע אחורה, זה כל מה שאני זוכר", סיפר תלם ממיטתו במחלקה לכירורגיה פלסטית בבית החולים רמב"ם.
תאופיק ג'ראר (23), אף הוא תושב העיר, רכב ביום רביעי שעבר על אופניו וחסם את היציאה מהמטרונית בקו 3 שנכנסה לתחנה ברחוב הרצל פינת שמריהו לוין בשכונת הדר. תלם, שירד מהמטרונית, התווכח עם ג'ראר שהתקדם עם אופניו. עם ירידתו של תלם מהמטרונית, שב ג'ראר אחורה ואז לפי החשד חבט בתלם, הטיח את ראשו בחלון והפיל אותו אל מתחת לכלי הרכב.
3 צפייה בגלריה
ריאיון עם יעקב תלם אשר נדחף מחת למטרונית בחיפה על ידי תאופיק ג'ראר
ריאיון עם יעקב תלם אשר נדחף מחת למטרונית בחיפה על ידי תאופיק ג'ראר
"הסברתי לו שאני חייב לצאת". יעקב תלם בבית החולים רמב"ם
(צילום: דוברות בית החולים רמב"ם)
המטרונית החלה בנסיעה ודרסה את תלם שנפצע קשה בפלג גופו התחתון. בנוסף הוא נחבל גם בראשו מהפגיעה בחלון של האוטובוס המהיר, שהתנפץ מעוצמה המכה.
"זה היה בחור צעיר שלא ידעתי את גילו, האופניים שלו חסמו לכל האורך", סיפר היום הקורבן. "אני לא זוכר בדיוק מה אמרתי לו, אבל הסברתי לו שאני חייב לצאת. הייתי עם תרמיל ושקית. אני לא יודע לספר אם אני פתחתי את הפתח הצר כדי לצאת החוצה, לאפשר לי יציאה. הרי היו עוד נוסעים, למה לא הלכתי ליציאות האחרות? עד היום אני לא יודע את התשובות, אבל הצלחתי איכשהו לצאת ומיהרתי לדרכי".
3 צפייה בגלריה
אירוע הדריסה בחיפה
אירוע הדריסה בחיפה
זירת הדריסה בחיפה
(צילום: איחוד הצלה כרמל)
לדברי תלם, ששב להכרה יומיים אחרי הדריסה, התקיפה התרחשה בעת שצעד סמוך למטרונית כדי להגיע למעבר החצייה בפינת הרחוב. "הסתכלתי לראות מה קורה ואני מבין שהגלגלים רמסו אותי ושצריך שהנהג ייסע אחורה כדי לשחרר. ביקשתי שיגידו לנהג שייסע אחורה. הגלגלים על הרגליים שלי, תשחרר אותי, זה כל מה שאני זוכר".
בהמשך, לפי הנדרס, "הגיעו כוחות ההצלה שהכניסו לי חומרים שטשטשו אותי ומיהרו לפנות אותי. הרגעים האלה, אני קורא להם 'רגעי האימה'. נפצעתי בתעלה במלחמת ההתשה, זה לא דומה. להיפצע ברחובות העיר, כשהמצרים לא לפניך, לדעת שאתה לא מוגן".
מנהל המחלקה, פרופ' יהודה אולמן, סיפר: "הפצעים שלו קשים מאוד למראה. העור התקלף משתי הרגליים. לפני שלושה ימים הוא עבר ניתוח שבו הוא עבר הטריה של העור, עם שתלי עור. הוא עדיין צפוי לשיקום ארוך ולעוד מספר ניתוחים עד שיוכל לחזור לשגרה".
3 צפייה בגלריה
תאופיק ג'ראר
תאופיק ג'ראר
החשוד תאופיק ג'ראר
(מתוך הפייסבוק )
החשוד ג'ראר נעצר זמן קצר לאחר התקרית, בעקבות זיהוי במצלמות האבטחה של המטרונית. בית משפט השלום בחיפה האריך הבוקר פעם נוספת את מעצרו של החשוד עד יום שני. במקביל, נציג המשטרה מסר הצהרת תובע שלפיה עד לשבוע הבא יואשם ג'ראר בעבירות של תקיפת זקן הגורמת חבלה חמורה, פציעה או חבלה זדונית וסיכון חיי אדם בנתיב תחבורה.
חוקר בתחנת חיפה רב-סמל רותם טולדנו אמר כי התיק "הותיר בי תחושות קשות כאדם וכאזרח במדינה, מעבר להיבט הפלילי. מדובר באדם מבוגר שכל חטאו היה שהעיר לחשוד על כך שהוא חוסם את דרכו עם אופניו, ובשל כך הותקף בצורה קשה על ידי החשוד".