3 צפייה בגלריה
ניצול השואה יוסף קליינמן מקבל את חיסון הקורונה השני
ניצול השואה יוסף קליינמן מקבל את חיסון הקורונה השני
חיסון ניצולי שואה לפני כחודש
(צילום: יחיאל גורפיין, איחוד ההצלה)
חיסון מרותקי בית הפך לאחד האתגרים הגדולים במבצע החיסונים נגד הקורונה. על מנת לסייע לאחת מקבוצות הסיכון המשמעותיות של המחלה החל אתמול (יום א') פרויקט חיסונים ארצי לניצולי השואה, שמטרתו לחסן כ-20 אלף ניצולי שואה מרותקי בית, שאין באפשרותם להגיע למוקדים על מנת להתחסן.
את הפרויקט יזמה ועידת התביעות בשיתוף ארגון "איחוד הצלה", והושקעו בו כחמישה מיליון שקלים לטובת הסעת הניצולים למתחמי החיסונים והחזרתם לביתם. אתמול נפתח מוקד הסיוע שבו יושבים מוקדנים שיקבלו וייזמו שיחות לניצולי שואה על מנת לתאם עבורם הסעות מיוחדות וצוות מלווה שיסיע אותם למתחמי החיסונים, ימתין איתם במהלך השהייה ויחזירם הביתה בבטחה.
3 צפייה בגלריה
מוקד החיסונים לניצולי השואה מרותקי הבית
מוקד החיסונים לניצולי השואה מרותקי הבית
מוקד החיסונים של "איחוד הצלה"
(צילום: יחיאל גורפיין)
השירות יבוצע על ידי ארגון איחוד הצלה באמצעות אמבולנסים ורכבים מיוחדים לניוד מרותקי בית וכוח אדם מקצועי שילווה את ניצולי השואה.
בוועידת התביעות, הגוף המנהל מו"מ עם ממשלת גרמניה על כספי הפיצויים עבור ניצולי שואה ברחבי העולם, מבינים כי תקופת הקורונה הערימה קשיים רבים, הן על מצבם הבריאותי והן על מצבם הנפשי של ניצולי השואה.
לכן הוחלט שם לעשות הכל כדי להחזיר אותם אנשים לשגרה חברתית. מטרתם להגיע לכל אחד מניצולי השואה הנזקקים שאין ביכולתו הפיזית להגיע למתחמי החיסונים, ולסייע לו בכל התהליך על מנת שיוכל לחזור לראות את משפחתו, חבריו ומטפליו ללא חשש.
3 צפייה בגלריה
מוקד החיסונים לניצולי השואה מרותקי הבית
מוקד החיסונים לניצולי השואה מרותקי הבית
(צילום: יחיאל גורפיין)
"החשיבות להחזיר לשגרה יומית וחברתית את ניצולי השואה היא עליונה עבורנו. בעזרת ארגון איחוד הצלה, בעל יכולות תפעוליות מעולות, נוכל להביא כל מרותק בית נזקק להתחסן, ולאחר מכן הוא יוכל להיפגש עם משפחה, חברים ומטפלים", אמר אתמול שלמה גור, סגן נשיא ועידת התביעות בישראל. "אנו יודעים שהשנה האחרונה הייתה קשה במיוחד, ולכן נעשה הכול כדי לשים סוף לריחוק החברתי עבור אלה שעברו את זוועות השואה".
מנכ"ל איחוד הצלה אלי פולק אמר: "אנו חשים שליחות מיוחדת להגן על בריאותם של ניצולי השואה ולהביא אותם להתחסן. מתנדבים של איחוד הצלה עם אמבולנסים ורכבי חירום של הארגון יגיעו לבתיהם של הניצולים שמתקשים להתנייד בגלל גילם ומצבם הגופני ויסיעו אותם למרכזי החיסון. אנו גאים לקחת חלק בפעילות החשובה הזאת".