סערת הפרת הסגר נמשכת: מיכאל כרמון, חתנו של קורבן הקורונה הראשון בישראל אריה אבן ז"ל, התבטא הבוקר (יום ג') בחריפות נגד השרה להגנת הסביבה גילה גמליאל: "היא עלובה כי העליבה את זכרו של סבא אריה ואת זכרם של 1,700 הנפטרים, היא פשוט ירקה בפנים של כולם", אמר כרמון בריאיון לאולפן ynet.
2 צפייה בגלריה
הנפטר הראשון מקורונה אריה אבן וגילה גמליאל
הנפטר הראשון מקורונה אריה אבן וגילה גמליאל
הנפטר הראשון מקורונה אריה אבן ז"ל והשרה גמליאל
(צילום: אבי מועלם)
המשטרה העבירה הבוקר להכרעת היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט את חומר הבדיקה בנוגע לשרה גמליאל, שלכאורה שיקרה בחקירה האפידמיולוגית הראשונה שלה ונסעה לבית כנסת בטבריה לפני יום כיפור בניגוד לתקנות הסגר המלא. גמליאל נהנית מחסינות מתוקף כהונתה כחברת כנסת, אולם מכיוון שלא עברה את המיוחס לה בתוקף תפקידה, היועץ המשפטי לממשלה צפוי לאשר את חקירתה.
אריה אבן, ניצול שואה בן 88 במותו, התגורר בבית האבות "מגדל נופים" בבירה, ונדבק בנגיף בעקבות ההתפרצות במוסד. מיכאל כרמון, חתנו של אבן, זעם על ההתנהלות המיוחסת לגמליאל ונזכר בציוץ של השרה שכתבה ב-21 במרץ בעקבות פטירת קרוב משפחתו. "אני קוראת לכולם, למען ההורים שלנו, למען סבא וסבתא שלנו - הישארו בבתים, הישמעו להנחיות, אל תזלזלו", ציינה השרה לפני יותר מחצי שנה.
2 צפייה בגלריה
הציוץ
הציוץ
הציוץ של השרה גמליאל לאחר פטירתו של אבן ז"ל
(מתוך פייסבוק )
כרמון אמר היום: "סבא אריה היה בחור צעיר בן 88, 25 צאצאים, הוא נפטר לבדו בלילה במחלקת הקורונה. ראינו אותו ודיברנו עם הצוות הרפואי בשערי צדק, והוא לא היחיד שנפטר לבדו. זו מחלה שהורגת אנשים לבדם. כל בוקר כשאנחנו שומעים את הסיפורים - אנחנו מצטמררים מחדש. הדבר המשותף לאותם אנשים זה שהם נפטרים בכאב וייסורים לבדם בגלל המחלה.
"בנוסף, יש לנו חברים שהפרנסה שלהם נפגעה קשות, אנשים שלא יודעים איך הם יביאו אוכל מחר בבוקר. אנשים חזקים ובריאים שיושבים ולא יודעים איך הם יתפקדו מחר כי המחלה ניקזה להם את האנרגיה. מה שהקפיץ אותי היה שראיתי את הפוסט הצבוע והשקרי של גילה גמליאל שבו היא אומרת שצריכים לשמור על עצמנו, היא באה ועשתה סיבוב על המצבה של סבא אריה ונסעה לטבריה.
"היא עשתה את הסיבוב הזה, ויולי אדלשטיין עשה את הסיבוב הזה, וראש הממשלה, והנשיא, וליברמן. ומה שאנחנו רואים כאן זה משבר ניהולי, המשבר הזה מתנהל בצורה מחפירה וההתנהלות המחפירה של המשבר הזה נובעת מכשל ערכי. גילה גמליאל קפצה, מה שנקרא, הכי גבוה שכולם ראו אותה, אבל היא לא לבד. דיברתי עליה מכאב שקפצתי".

"אין מילים לתאר את עוצמת הבוז"

בציוץ שפרסם אמש בתגובה להתנהלותה של השרה גמליאל, ציין כרמון: "רואה את הציוץ של גילה גמליאל לגבי חמי, אריה אבן ז"ל. קברנו אותו עם מניין בלבד באישון לילה. דרשנו שאיש לא יבוא לשבעה כדי לא להדביק ולא להידבק. אנחנו נפגשים עם קרובים רק באוויר הפתוח. אין מילים לתאר את עוצמת הבוז לעלובת הנפש הזו. קבס עומד בגרוני, 'אלא מן הצבועים'".

קרוב משפחתו של נפטר הקורונה הסביר: "דיברתי מדם ליבי, אני מרגיש שאני משתף את ההרגשה של הרבה מאוד אנשים שנפגעו בקורונה, של בן אדם שבא ואומר לכם 'תשמרו על הכללים והנהלים, אבל אני אעשה מה שאני רוצה, לא אכפת לי מכם, אדבק, אדביק'. יושבת לך הנהגה מנותקת, מדושנת, עם בור ערכי, עם פער בערכים הבסיסיים של שותפות גורל, עם פער של דוגמה אישית. הדבר היחיד שמעניין אותם הוא מנעמי השלטון או כל דבר אחר כדי לכסות על הפשלה
מטעמה של השרה גמליאל שנדבקה גם היא בקורונה לא נמסרה תגובה לדברי כרמון. אתמול מסרה גמליאל בתגובה לנטען כלפיה: "פעלתי במגבלות הסגר כדי להמשיך בפעילותי הציבורית השוטפת ולאור היותי במקביל אם לבנות קטנות והרצון שלי לשלב בין השניים. אני מבינה שבתקופה זו שבה קיימת חשיבות רבה לשמירה על אמון הציבור בהנחיות הממשלה, טעיתי בשיקול דעתי והיה מקום לנהוג אחרת. אני מבקשת להתנצל על כך בפני הציבור, ומודיעה שאשלם את הקנס הנדרש".