ה-FBI לכד אסיר נמלט שהיה במנוסה במשך קרוב ל-50 שנה. כך הודיעו אתמול (ו') הרשויות בארה"ב. לאונרד מוזס נידון למאסר עולם בשל השלכת בקבוקי תבערה, יחד עם אנשים נוספים, בהפרות סדר בעקבות רצח מרטין לותר קינג בשנת 1968. בקבוקי התבערה הציתו אש בביתה של מרי אמפלו בפיטסבורג, שנפגעה קשות ומאוחר יותר מתה.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
1 צפייה בגלריה
לאונרד מוזס
לאונרד מוזס
מאז שנמלט חי בזהות בדויה. מוזס, כשנעצר לראשונה ובמעצר השנה
בשנת 1971 קיבל מוזס אישור לצאת מהכלא כדי להשתתף בהלוויית סבתו. הוא ניצל את ההזדמנות כדי לברוח לשוטרים. המשטרה מסרה כי לאחר שנמלט שינה את שמו לפול דיקסון ועבד, לפחות מאז 1999, כרוקח נודד במדינת מישיגן.
ה-FBI חידש את חיפושיו אחר מוזס ב-2016, חקר את משפחתו פעם נוספת, הציע פרס על מידע שיוביל מעצרו, וכן הקים מוקד ייעודי למסירת מידע. אף שהתקבלו במוקד יותר מ-2,000 שיחות, ה-FBI "עדיין לא הצליח לאתר ולתפוס את לאונרד מוזס", אמר סוכן ה-FBI מייקל כריסטמן במסיבת עיתונאים בפיטסבורג.
השנה מוזס עוכב ונחקר במסגרת חקירה אחרת. ה-FBI לא מסר פרטים על אותה חקירה. ממסמכי בית המשפט עולה כי פול דיקסון, יליד 1949, נעצר באפריל בגין הונאה ומתן מרשמים בלתי חוקיים לחומרים בפיקוח. במסגרת החקירה נלקחו טביעות האצבעות של החשוד והועברו למאגר של רשויות אכיפת החוק. בסופו של דבר נמצאה התאמה לרישומים הפדרליים של ה-FBI על מוזס.
שלשום נעצר מוזס בביתו בגרנד בלנק, מישיגן, ובהמשך יעבירו אותו הרשויות לפנסילבניה. "אני מקווה שמעצר זה יהיה סגירת מעגל מסוימת עבור בני משפחתה של מרי אמפלו", אמר כריסטמן.