1 צפייה בגלריה
אוונגליסטים אוונגליזם סוכות
אוונגליסטים אוונגליזם סוכות
ארכיון. מאמינים אוונגליסטים חוגגים את סוכות
"נוצרים אוונגליסטים הם החברים הכי טובים של ישראל" – זה משפט מוכר לאוזניו של ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו, אם כי גם מנהיגים ישראלים אחרים שמעו אותו פעמים רבות. נתניהו חש את החברות הזו באופן המובהק ביותר כשהשגרירות האמריקנית הועברה לירושלים ואחריה גואטמלה, ובקרוב תלך בעקבותיהן גם הונדורס. המעברים הללו מתאפשרים בשל בסיס מצביעים אוונגליסטי חזק בכל אחת מהמדינות האלה.
שגריר ישראל לשעבר בארה"ב, רון דרמר, הרגיז לאחרונה רבים בעולם היהודי כשהסביר (כאן, החל מדקה 4:00) שהתמיכה האוונגליסטית בישראל חשובה יותר מזו של הקהילה היהודית בתפוצות. בין אם זה נכון ובין אם לאו, צריך להבין שנוצרים-ציונים רבים דואגים כיום למדינת ישראל ולעם היהודי, בייחוד אחרי מאות שנים של אנטישמיות.
הדיון זה חשוב מאין כמוהו במיוחד אחרי הספקות שהתעוררו לאחרונה בנוגע לתמיכת האוונגליסטים בממשלה החדשה, כשנתניהו כבר לא העומד בראשה. ימים ספורים אחרי שנפתלי בנט הושבע לתפקיד כבר נשמעו הערכות שלפיהן התמיכה של הקהילה האוונגליסטית בישראל תפחת או אף תיפסק. האומנם? התשובה היא - בהחלט לא.
התמיכה הנוצרית אינה מבוססת על הנוף הפוליטי המשתנה בישראל אלא על משהו קדוש, ערכי ומוצק ביותר – התנ"ך. האהבה לישראל ולעם היהודי לא התחילה עם ממשל טראמפ
הסיבה פשוטה מאוד: התמיכה הנוצרית אינה מבוססת על הנוף הפוליטי המשתנה בישראל אלא על משהו קדוש, ערכי ומוצק ביותר – התנ"ך. האהבה לישראל ולעם היהודי לא התחילה עם ממשל טראמפ אלא כ-500 שנה קודם לכן, עם מרטין לותר. על אף תפניתו האנטישמית הידועה לשמצה בשלב מאוחר יותר בחייו, הוא חולל מהפכה לטובה בקרב האמונה הנוצרית.
כבר בסוף המאה ה-16 החלו רבים בעולם הנוצרי להכיר בכך שהתנ"ך אינו נגד היהודים כפי שלימדה הכנסייה, מה גם שכל הנביאים העבריים חזו עתיד עבור העם היהודי במולדתם.
אחד מציוני דרך המשמעותיים ביותר היה הצהרת בלפור ב-1917, אז ביסס שר החוץ הבריטי, הלורד ארתור ג'יימס בלפור, את אמונתו המקראית בהחזרת היהודים למולדתם בישראל. עם קום המדינה תווה ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון קשרים עם מנהיגים אוונגליסטים אוהבי ישראל כמו אוראל רוברטס וביל גרהאם – שראו בשיקום עם ישראל במולדתו עמידה בהבטחה אלוהית.
על הקשרים הללו נבנתה הנצרות-הציונית המודרנית. עם הקמת השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים ב-1980 צמח במהירות מספר הנוצרים-הציוניים ברחבי העולם. בתוך כמה עשורים הגיע מספר הנוצרים האוונגליסטים ל-700 מיליון ברחבי העולם.
יורגן בולריורגן בולרICEJ
הישראלים צריכים להיות מודעים לכך שקיימת כיום תנועה אוונגליסטית נוצרית-ציונית צומחת שעומדת בצורה איתנה לצד ישראל. תמיכתם לא קשורה לשום מפלגה או אג'נדה במדינת ישראל. כאשר נשמעו קולות בקהילה האוונגליסטית שמטילים ספק בכך פניתי באופן אישי למנהיגים אוונגליסטים כדי להבהיר ביחד איתם את תמיכתנו בישראל ללא תנאי.
התמיכה האוונגליסטית בישראל לא עומדת לדעוך או להיעלם. להיפך. אין לנו שום כוונה להתערב בפוליטיקה הישראלית כפי שלא הייתה כוונה כזאת בארבעת העשורים שבהם קיימת השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים.
  • ד"ר יורגן בולר הוא נשיא השגרירות הנוצרית הבינלאומית בירושלים
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com