היכה, אנס ואיים שאם תתלונן - יהרוג אותה: בית המשפט המחוזי בבאר שבע גזר 13.5 שנות מאסר בפועל על אלכסנדר לוז'קין, תושב באר שבע שאנס בת 19 לפני כשלוש שנים, וקבע כי עליו לשלם פיצוי על סך 150 אלף שקל לקורבן.
לוז'קין, לפי הכרעת הדין, פגש בצעירה זמן קצר לאחר שהשתחרר ממאסר וביצע בה מעשי סדום שוב ושוב, תוך כדי שהיכה אותה, גרר אותה בשערותיה - ו"נהג בה כחפץ שנועד לסיפוק גחמותיו המיניות", לשון השופטים. הוא המשיך לפגוע בה למרות תחנוניה וצעקותיה, ואיים כי אם תתלונן עליו - יהרוג אותה. "הנאשם לא עצר לרגע, לא ראה את המתלוננת כלל כבן אנוש, ואף זעקותיה ופניותיה אליו בניסיונה לגרום לו לחדול ממעשיו, נפלו על אזנים ערלות ואטומות, תוך שהוא ממשיך ביתר שאת בפגיעה בה, בהשפלתה וביזויה".
1 צפייה בגלריה
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
אילוס אונס התעללות ילד ילדה ילדים אונס/התעללות
"נהג בה כפץ שנועד לסיפוק גחמותיו המיניות"
(צילום: shutterstock)
בפרקליטות דרשו לגזור עליו מאסר בפועל שינוע בין 16-12 שנים, והדגישו את הפגיעה הקשה שתלווה את הקורבן, ואת החורבן שהותיר בחייה. לוז'קין, מנגד, טען כי המעשים היו בהסכמה - אך בית המשפט פסק כי יש לדחות את הטענה "בשתי ידיים". כמו כן, ללוז'קין קיים עבר פלילי לא מבוטל, ואף שמדובר בעבר שעיקרו עבירות סמים, מהרשעותיו הרבות עלה כי הוא מנהל אורח חיים עברייני.
הנאשם טען כי המתלוננת הביעה הסכמה, אך בית המשפט קבע בגזר הדין כי יש לדחות טענה זו "בשתי ידיים". השופטים קבעו כי אין בנסיבותיו האישיות כדי להקל עימו בגזירת העונש, מה גם לוז'קין כפר בעובדות ולא הביע כל חרטה ביחס למעשיו. השופטים בחרו שלא לזקוף את הכפירה באשמה לחובתו - אך גם היעדר נטילת האחריות והבעת החרטה לא נזקפו לזכותו - כיוון שיכלו לחסוך בין השאר את עדות המתלוננת על כל הקושי הכרוך בך.
השופטים ציינו כי הנאשם לא זכאי להתחשבות גם מאחר שמדובר במתלוננת צעירה שהתקשתה מאוד להעיד, וכי בעבירות מין יש השלכות להכחשת העבירה ולהיעדר קבלת האחריות, כמו גם לרמת המסוכנות של הפוגע ומועדותו לביצוע עבירות נוספות.
בגזר הדין צוין כי "לאחר שנתנו אמון מלא בעדות המתלוננת, המתלוננת בשום שלב ובשום דרך לא הביעה כל רצון או הסכמה לקיים מגע מיני כלשהו עם הנאשם בדרך כלשהי. אין לנו אלא לחזור ולהדגיש באופן שאינו משתמש לשתי פנים את מה שאמור להיות כבר ברור ומובן מאליו - הסכמה יש להביע במפורש ובאופן ברור".
ראש הרכב השופטים, השופטת יעל רז-לוי, כתבה בגזר הדין כי "המקרה של לוז'קין מדגים באופן מובהק עד כמה בעבירות מין, מעבר לפגיעה המינית ולרצונו של הפוגע לספק את צרכיו המיניים ויהי מה, קיים פן של השפלה, ביזוי וכוחניות של החזק כביכול על החלש ממנו וכן רצון לשליטה. עניין זה מחייב שייצא קול ברור וחד המוקיע מעשים מסוג זה". בית המשפט ציין בנוסף כי "למרבה הצער עבירות מין הפכו חזיון נפרץ בימים אלו, המחייב הגברת הרתעה והבעת סלידתה של החברה ממעשים קשים, בוטים ומשפילים מסוג זה".