1 צפייה בגלריה
אחינועם ניני
אחינועם ניני
התנצלה. אחינועם ניני
(צילום: רונן אקרמן)
הזמרת אחינועם ניני חזרה בה היום (ב') מהאמירה הקשה נגד ראש הממשלה היוצא בנימין נתניהו שאותו כינתה "המן" בחגיגות אמש בכיכר רבין בתל אביב. "את המילה שיצאה מפי, אני מבקשת למחוק מהפרוטוקול. מתנצלת בפני ציבור רחב שנפגע, לא זו דרכנו. ואת כל שאר המילים הטובות, מבקשת להשאיר ולהאיר", כתבה ניני בפוסט בפייסבוק.

בדברים שהעלתה לרשת כתבה עוד הזמרת: "אמש בכיכר רבין הייתה אנרגיה מטורפת ושמחה גדולה. עליתי לשיר עם לב דופק, הרי עברו 25 שנה מאז שנבחר נתניהו לראש ממשלה אחרי רצח רבין, הרצח הנורא שאירע באותה הכיכר דקות ספורות אחרי ששרנו גיל דור ואני על אותה הבמה .רצח מזעזע ששינה את חיי.
"מאז אני לוחמת למען השלום, למען זכויות אדם, למען ערכים נשגבים בעיניי, למען מדינת ישראל על כל גווניה ואזרחיה", היא הוסיפה, "שלטון נתניהו הביא עמו רוחות רעות מאוד. אני אישית חוויתי על בשרי את תוצאות מדיניות ההסתה, השנאה והאלימות. עבור רבים מאוד היו אלה שנים חשוכות וקשות, והנה הן באו לסיומן.
"עליתי לבמה, נרגשת מאד, לוחמת וותיקה, עם שותפי גיל דור. לא הכנתי נאום. רצינו לשיר, בפעם האחרונה, את המנון הדמוקרטיה שליווה את המחאה מתחילתה, והחלטתי ברגע האחרון לאלתר בפתיחה. לדבר על רגשותיי, על המצב, בספונטניות ובחריזה. וכך דיברתי בחריזה על הממשלה החדשה, שהיא תעודת כבוד למדינה כולה, כי כל אחד מהמנהיגות והמנהיגים עשה את האגו שלו 'כזה קטן', ואז אמרתי (כי החרוז התאים) 'וכך נפטרנו מהמן' .
"יצא לי. מהבטן, מהלב, מהכאב, הכמהה להפך לשמחה", ניני ניסתה להסביר. "מיד כשירדתי מהבמה הרגשתי שמשהו לא בסדר, אך רק לאחר מכן התבהרה לי התמונה. התחלתי לקבל תגובות רבות, מאנשים יקרים לי, אנשים שאני מעריכה, על השימוש במילה 'המן'. הם נפגעו. נחרדו, הרגישו שזה לא במקום, שזה מוסיף לשיח האלים, מאפיל על הניצחון הגדול.
"כשאני חושבת על השיח הכול כך אלים שיצא מבית היוצר של נתניהו וחבריו במשך עשורים ארוכים, אני תוהה - מה במילה הזאת שאמרתי? מה נתפסו אליה? ועוד אחרי המחזה המזעזע שהיה בכנסת, רווי ההסתה והכיעור? ובכל זאת, המילה ננעצה כסכין בתודעה של אנשים שאני מכבדת ואוהבת", אמרה.
אמירתה של הזמרת גררה ביקורת מצד הקשת הפוליטית. מוקדם יותר, שר התיירות הנכנס יואל רזבוזוב (יש עתיד) אמר בריאיון לאולפן ynet כי "מוטב היה שלא הייתה אומרת את זה".
"אני חושב שיהיה טוב אם ייאמרו כמה שפחות אמירות לכאן או לכאן", המשיך שר התיירות הנכנס, "אנחנו באמת צריכים עכשיו כולנו פשוט לשמור על האחדות, על השיח המתורבת והמכובד. זה נשמע כמו סיסמה, אבל זה מה שאנחנו רוצים להביא לממשלה החדשה".
עוד אמר כי "יש הסתה מכל הצדדים, ואת זה אנחנו צריכים להפסיק".