2 צפייה בגלריה
יעקב פרץ ושמואל סיסו
יעקב פרץ ושמואל סיסו
שמואל סיסו (מימין) ויעקב פרץ
(צילום: אנצ'ו גוש לסוכנות ג'יני , דורון גולן)
המשטרה הודיעה היום (ראשון) על השלמת חקירת החשד לשחיתות ציבורית מצד נבחרי ציבור, וקבעה כי אין תשתית ראייתית נגד ראש העיר קריית אתא יעקב פרץ ושמואל סיסו, ראש הוועדה הקרואה בתל מונד ולשעבר ראש העיר קריית ים, שנחשדו בשחיתות.
עוד נקבע כי יש ראיות להעמיד לדין בעבירות שחיתות מעורבים אחרים, בהם דורון אביטן, יועץ השר להגנת הסביבה לשעבר.
2 צפייה בגלריה
לה"ב 433
לה"ב 433
לה"ב 433
(צילום: אבי מועלם)
במהלך תקופת כהונתו נחשד פרץ כמה פעמים בפלילים, פעם אחת בנוגע להפשרת קרקעות חקלאיות לבנייה, במקרה אחר בחשד לשוחד בחירות וכן בעבירות שביצע לכאורה בעת שעמד בראש דירקטוריון "המשקם". כל התיקים נסגרו. הוא ציין: "אני שמח שהמשטרה הוכיחה שלא היו דברים מעולם ושכל פועלי הוא למען קריית אתא ותושביה".
גם שמואל סיסו נחקר במהלך השנים בחשד לשחיתות בעניין מכירת קרקעות בחוף הים, אך התיק נסגר. הוא מסר: "לאורך כל הדרך אמרתי, גם לחוקרי המשטרה, שאני מוכן להיבדק בפוליגרף. עם זאת, עדיין מוקדם לחגוג כי זו רק הודעה של המשטרה - וצריך שהפרקליטות תסגור את התיק. לא קל להתמודד עם תקופה כזו".
במסגרת החקירה האחרונה נבחנו מספר אירועים בהם עלה חשד כי בעלי חברות הנדסה ותשתיות שילמו שוחד בהיקף של מיליוני שקלים למתווך אברהם קוגמן, בתמורה לקידום ענייניהם והשפעתו של קוגמן על עובדי ונבחרי ציבור ברשויות מקומיות ובחברות ממשלתיות לפעול לטובתם.
עם סיום החקירה עמדת המשטרה היא כי התגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד קוגמן בעבירות של שוחד והלבנת הון, בחשד שקיבל לכאורה בהזדמנויות שונות ובאירועים שונים, כסף מבעלי חברות הנדסה ותשתיות במטרה להשפיע באופן פסול על שיקול דעתם ולקדם ענייניהם בקרב רשויות מקומיות וממשלתיות.
נגד דורון אביטן, יועצו לשעבר של השר להגנת הסביבה, התגבשה תשתית ראייתית בעבירה של מרמה והפרת אמונים בחשד שפעל לכאורה לקדם את ענייניו של קוגמן וחברה הנדסית לביצוע עבודות תשתית בעבור חברה ממשלתית בתמורה לקידום ענייניו האישיים.
נגד אבישי כהן, מנכ"ל חברת יפה נוף לשעבר, התגבשה תשתית ראייתית בעבירות של ניסיון לקבלת שוחד והפרת אמונים, בחשד שפעל לכאורה לסייע לקוגמן בקידום מכרזים שבאחריות החברה, עבור חברה הנדסית לביצוע עבודות תשתית, כל זאת בתמורה לקידום ענייניו האישיים.
כמו כן נתגבשה תשתית ראייתית לכאורה נגד מעורבים נוספים בעבירות של שוחד, קבלת דבר במרמה, הפרת אמונים ועבירות מס.