2 צפייה בגלריה
מאיר תורג'מן בבית המשפט ב-2018
מאיר תורג'מן בבית המשפט ב-2018
מאיר תורג'מן בבית המשפט ב-2018
(צילום: יריב כץ)
סגן ראש העיר ירושלים לשעבר מאיר תורג'מן מואשם כי קיבל דמי שוחד בסכום מצטבר של 350 אלף שקל מיזמי נדל"ן, ובתמורה סייע להם בקידום מיזמים בעיר. הפרשה התפרסמה ב-2018 עם מעצרו של תורג'מן, ובעקבותיה הוא פרש מההתמודדות לראשות העיר.
הפרקליטות הגישה הבוקר (חמישי) כתב אישום נגדו לבית המשפט המחוזי בירושלים. הוא נאשם בעבירות לקיחת שוחד, מרמה והפרת אמונים, גניבה בידי מורשה ובעבירות מס.

כתב האישום נגד תורג'מן כולל ארבעה אישומים. לפי האישום הראשון, תורג'מן פעל לקידום האינטרסים של איש העסקים משה הבא במיזם מלון כורש שנבנה בבית הדואר המרכזי ברחוב יפו, שהוכרז כמבנה לשימור מחמיר. תורג'מן הפעיל לחץ עז על גורמים בעירייה, בכלל זה גורמים במחלקת השימור, במטרה לאשר מתן היתרי בניה לצורך הכשרתו של המבנה ההיסטורי למלון. כמו כן פעל תורג'מן לבלימתה והכשלתה של האכיפה כנגד עבודות שנעשו שלא כדין במסגרת הקמת המלון. בתמורה נתן הבא לתורג'מן ערבות בנקאית לצורך לקיחת הלוואה בסך 200 אלף שקל, ערבות שלא הוחזרה עד תחילת החקירה ב-2018. תורג'מן גם נהג בניגוד עניינים מכיוון שמנהל מיזם הקמת המלון מטעם הבא היה משה קליינר, חבר קרוב של תורג'מן, ולכן היה צריך להימנע מלעסוק בענייניו.
עוד לפי כתב האישום, בשנים 2018-2016 ניהל תורג'מן קשרי "קח-תן" עם איש העסקים ויזם הנדל"ן דוד בוזגלו, שבמסגרתו בוזגלו העסיק את בנו יצחק תורג'מן ושילם לו משכורת חודשית קבועה והטבות נוספות. בתמורה פעלו תורג'מן ובנו לקידום ענייניו של בוזגלו בעיריית ירושלים.
2 צפייה בגלריה
בניין עיריית ירושלים
בניין עיריית ירושלים
לפי האישום, הפעיל לחץ על גורמים בעירייה. בניין עיריית ירושלים
(צילום: אלכס קולומויסקי)

לפי האישום השלישי, מאיר תורג'מן קיבל שוחד מאיש העסקים לורנט לוי, שהקים כמה עסקים פרטיים באזור "כיכר המוזיקה" בשכונת נחלת שבעה שבמרכז העיר. לוי ביצע במקום עבירות בנייה והתנהלו נגדו הליכי אכיפה. תורג'מן סייע ללוי בקידום מיזמיו בכיכר המוזיקה ופעל לעכב את ההליכים נגד לוי, ובתמורה נתן לו לוי תווי קנייה בסך 91 אלף שקל שיועדו לתרומה.
בסעיף הרביעי נאשם מאיר תורג'מן בגניבה בשל שימוש לצרכים אישיים ב-63,502 שקל מכספים שהופקדו בקופת בית הכנסת שבו נהג להתפלל ושימש כגזבר. כמו כן נאשם תורג'מן בהשמטת הכנסה בגין הכספים שקיבל לכיסו מהשוחד שנתן לו משה הבא ומהכספים שגנב מקופת בית הכנסת. המעורבים בפרשות השונות מואשמים גם כן.
תורג'מן נעצר ונחקר ב-2018, ובאותה שנה המליצה המשטרה להעמידו לדין. כעת הוגש נגדו כתב האישום אחרי שנערך לו שימוע. התיק נחקר בידי היחידה הארצית לחקירות הונאה בלהב 433 בשיתוף רשות המיסים והרשות להלבנת הון.