במסגרת הניסיון לבלום כניסה של מוטציות עם נוסעים שחוזרים לישראל, הממשלה הורתה על הקמה של ועדת חריגים שתוכל לאפשר לישראלים להיכנס ולצאת מהארץ בזמן השבתת נתב"ג. מנתונים שהגיעו לידי ynet ונחשפים היום (שלישי) עולה כי בשבוע החולף טיפלה הוועדה (שהייתה באחריות המשרד לשיתוף פעולה אזורי - א"ב), במספר שיא של 19,449 בקשות.
ביום שני שעבר טיפלה הוועדה ב-2,543 בקשות, ביום שלישי ב-4,445, ברביעי ב-2,736 בחמישי ב-3,127, בשישי ב-2,300, בשבת ב-1,198 וביום ראשון האחרון ב-2,900 בקשות.

3 צפייה בגלריה
חוזרים בטיסת החילוץ
חוזרים בטיסת החילוץ
חוזרים בטיסת החילוץ
(צילום: מוטי קמחי)
לאחר סגירת השמיים, נזכיר, פעלו בישראל שתי ועדות חריגים: אחת לנוסעים נכנסים, באחריות לשכתו של שר האנרגיה יובל שטייניץ, והשנייה לנוסעים יוצאים באחריות משרדי התחבורה והבריאות. לאחר מכן אוחדה הוועדה והועברה לאחריות השר לשיתוף פעולה אזורי אופיר אקוניס.
שר ההתיישבות צחי הנגבי מונה אז לעמוד בראש ועדת הערעורים. בתחילת השבוע הוחלט להחזיר את הוועדה תחת משרד התחבורה ואתמול בלילה אישרו השרים במשאל טלפוני את המהלך.
ביממה האחרונה, עם החלטת הממשלה לאפשר קליטה של עד 2,000 נוסעים בנתב"ג מדי יום, הפסיקה ועדת החריגים לטפל בבקשות חדשות בכדי לאפשר בצורה מסודרת את העברת המקל מהמשרד לשיתוף פעולה אזורי של השר אופיר אקוניס אל משרד התחבורה והשרה מירי רגב. השינוי הארגוני הוביל להצטברות של 2,300 בקשות שהתקבלו רק אתמול שטרם טופלו.
רוב הבקשות שמוגשות לוועדה הן של ישראלים שמבקשים לחזור לארץ, או כאלה שרוצים להמריא לצרכים רפואיים, אירועים משפחתיים ונסיעות עבודה. ביממה האחרונה החליט משרד התחבורה להקים בחולון מרכז חדש שבו יטפלו בבקשות חדשות, מתוך הנחה ששמי המדינה לא יפתחו לפחות עד 21 בפברואר. במשרד נערכים עם כוח אדם מתוגבר בכדי לספק מענה מהיר לאלפי הישראלים שעדיין תקועים בחוץ לארץ, וכאלה שאמורים להמריא.
3 צפייה בגלריה
נמל התעופה בן גוריון נתב"ג שומם אחרי סגירתו מחשש ל מוטציה מוטציות קורונה
נמל התעופה בן גוריון נתב"ג שומם אחרי סגירתו מחשש ל מוטציה מוטציות קורונה
נתב"ג. ארכיון
(צילום: AP)
לילך, שמתגוררת בשנים האחרונות בברלין, ממתינה כבר שלושה ימים לאישור ועדת החריגים בכדי שתוכל להמריא לישראל וכדי לבקר את אביה שמאושפז במצב קשה בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים. "שלחתי בקשה ביום ראשון בבוקר לפי ההנחיות ומאז אני ממתינה מול המחשב אובדת עצות", היא סיפרה ל-ynet. "אין עם מי לדבר, אין דרך לברר מה סטטוס הפנייה שלי, דבר שמעיד שהמערכת אטומה. כל ההתנהלות נעשית דרך טופס אינטרנטי בלבד. זה אבסורד שגוזרים גזירה כל כך קשה על הציבור ואין אף גורם שאפשר לדבר איתו".
עם ההחלטה להגדיל את היקף כניסת הנוסעים בנתב"ג, קרא סגן שרת התחבורה אורי מקלב להרחיב את ועדת החריגים ולהוסיף כוח אדם נוסף. לדבריו, "המצב היום שבו ועדת החריגים לא מצליחה לתת מענה לפונים, יוצרת כאוס בשערי הכניסה והיציאה מהארץ". מקלב אמר כי יש להרחיב את הוועדה לצורך אישורם של מקרים הומניטריים נוספים של המבקשים להגיע ארצה, מאחר שככל שהזמן מתמשך הבקשות החריגות גדלות והולכות.