חמישה ילדים נפצעו אחר הצהריים (יום ה') בפיצוץ אמצעי לחימה צה"לי בחצר בית במצפה רמון. מצבם של שניים מהם, ילדה כבת 4 וילד כבן 10, מוגדר בינוני. שלושת הילדים האחרים - בני 7 עד 10 - במצב קל.
1 צפייה בגלריה
ילדים נפצעו לאחר ששיחקו עם פריט אמל"ח
ילדים נפצעו לאחר ששיחקו עם פריט אמל"ח
מתוך זירת האירוע במצפה רמון
(צילום: דוברות המשטרה)
הילדים שנפצעו הם שלושה אחים ושני שכנים שלהם. השניים שנפצעו באורח בינוני, וסובלים מפציעות רסיסים והדף, פונו במסוק של מד"א לבית החולים סורוקה בבאר שבע. השלושה האחרים פונו באמבולנסים.
במשטרה אמרו כי הדיווח על האירוע במוקד 100 התקבל בסביבות השעה 17:40, בחצר בית ברחוב עין שביב במצפה רמון. במשטרה לא אמרו מה בדיוק היה הפריט שהתפוצץ, אך חבלן שהוזעק למקום טיפל בו. מדובר בפריט אמל"ח צה"לי תקני, ובמשטרה יבחנו כיצד הגיע לילדים. השוטרים איתרו את אחד הילדים שנפצעו רק בהמשך, כשהבחינו בדם על חולצתו - והתברר כי רסיס פגע בגבו.
מפקד תחנת דימונה, סגן-ניצב משה זריהן, אמר כי מתחקור ראשוני של האירוע עולה כי הילדים אספו אל חצר ביתם פריט אמל"ח שזהותו עדיין מתוחקרת בידי חבלן וניסו לפרק אותו באמצעות כלים שהיו ברשותם - מברגים ואולרים. לאחר מכן הוא התפוצץ וגרם לפציעתם.
"אני פונה להורים לגלות ערנות ומעורבות, במיוחד בתקופה זו של החופש, ולדווח למוקד 100 של המשטרה בכל חשד המתעורר בקרבם תוך תדרוך הילדים שלא להתקרב לחפצים חשודים", אמר זריהן.
חובש בכיר במד"א עופר וינגרטן ופרמדיקית מד"א יוסר ריאן, סיפרו: "כשהגענו למקום ראינו בחצר הבית 5 ילדים. 2 מהם, ילדה כבת 4 וילד כבן 1, סבלו מפציעות ברוב חלקי גופם כתוצאה מרסיסים והדף. הענקנו להם טיפול רפואי מציל חיים בשטח ופינינו אותם בדחיפות לחבירה עם מסוק מד"א שנחת בסמוך ופינה אותם לבית החולים סורוקה כשמצבם מוגדר בינוני. בנוסף, טיפלנו ב-3 ילדים כבני 7-10 ופינינו אותם לבית החולים כשמצבם קל".