2 צפייה בגלריה
שניאור לנדאו
שניאור לנדאו
שניאור לנדאו
(צילום: יריב כץ)
פרקליטות מחוז מרכז הגישה היום (רביעי) ערעור לבית המשפט המחוזי בלוד על העונש הקל שנגזר על המורה שניאור לנדאו, 29 מלוד, מורה לרובוטיקה בבית ספר יסודי בפתח תקווה שהורשע בריבוי עבירות של מעשים מגונים בקטינים אותם לימד ונידון לעבודות שירות ופיצויים. הפרקליטות מבקשת להחמיר את עונשו ולגזור עליו מאסר שינוע בין שנה וחצי לשלוש שנות מאסר בפועל.
לנדאו הורשע בביצוע מעשים מגונים ב-17 ילדים בני 9-6 וקיבל שבעה חודשי עבודות שירות, מאסר על תנאי ופיצוי בסך 17,000 ש"ח ל-17 הנפגעים. כמו כן גזר עליו בית המשפט צו מבחן למשך 18 חודשים.
בהודעת הערעור, שהוגשה על ידי הפרקליטה ענבר אליאב, נכתב כי המורה הורשע בעבירות לאחר שהודה בכתב אישום מתוקן שהוגש במסגרת הסדר טיעון בין הצדדים ולאחר הליך גישור. הסדר הטיעון לא כלל הסכמה לעניין העונש ואותו קבע השופט.
על פי כתב האישום המתוקן שבו הודה, בין החודשים ינואר ליוני 2019 לימד לנדאו ילדים בכיתות א', ג' וד', ובאותה תקופה נהג לנעול את הדלת ולשחק עם הילדים כשהתלמידים ישבו על גבו בעודו רכון על ברכיו. בשלב מסוים, לנדאו היה נופל לרצפה, מסתובב על גבו והילדים היו צריכים לנסות להישאר על בטנו. בהמשך עודד את התלמידים להרים חלקית את חולצתו ולגעת בו, וכן אפשר להם לחלוץ את גרביו ונעליו.
2 צפייה בגלריה
שניאור לנדאו
שניאור לנדאו
"ניצל את פער הגילאים המשמעותי ואת תמימותם". לנדאו בבית המשפט
(צילום: יריב כץ)
הפרקליטות טענה שעונשו קל באופן מהותי ממדיניות הענישה הנהוגה בנסיבות שבהן הורשע, וכתבה כי העונש "אינו מבטא במידה מספקת את הצורך בהרתעת היחיד והרבים. אין בו כדי לענות על מידת הפגיעה בקטינים. נסיבות ביצוע העבירה, פערי הגילאים המשמעותיים בין המשיב לקטינים, מעמדו של המשיב ביחס אליהם, ריבוי הקטינים וניצול אמונם, תמימותם והנגישות הקלה אליהם".
עוד נכתב כי לנדאו "ניצל את תמימותם ואת הנגישות הקלה אליהם וביצע בהם מעשים מגונים כדי לספק את רצונותיו הפרטיים, וכן עודד אותם לגעת בו ולהפשיט אותו מבגדיו, והכל במסגרת משחק אותו נהג לשחק איתם תוך כדי שיעור. מעשיו של המשיב אירעו מספר פעמים ונמשכו במשך תקופה של כחצי שנה". בפרקליטות הדגישו כי "העבירות בוצעו בבית הספר – מקום שאמור להיות מבצר ומגדלור עבור הקטינים הבאים בשעריו. המשיב ניצל את האמון שנתנו בו הקטינים, את הנגישות אליהם שהקנה לו מעמדו כמורה, וניצל את פער הגילאים המשמעותי ביניהם ואת תמימותם. המשיב ידע כי הקטינים לא מבינים בזמן אמת את הפגיעה המשמעותית בהם, וניצל זאת כדי לספק את צרכיו המיניים תחת כסות של משחק תמים".
עורכי הדין ששי גז ועידן שני שמייצגים את המורה מסרו בתגובה כי "המשפט גזר את עונשו של הנאשם לאחר ששקל את כלל השיקולים הרלוונטיים, בהם חוות דעת רבות שהוגשו על ידי גורמי מקצוע מטעם המדינה, אשר העידו רובם ככולם כי מדובר בנאשם ללא כל מסוכנות מינית, שעבר טיפול אינטנסיבי במשך למעלה משנה וברור כי מדובר באירוע חריג ושונה בנוף חייו".