1 צפייה בגלריה
תמונה של רונן ביטי
תמונה של רונן ביטי
רונן ביטי
(צילום: שאול גולן)
בית המשפט העליון דחה היום (א') את בקשת הערעור של רונן ביטי, אביה של כוכבת הילדים עדי ביטי, להקל בעונש 20 חודשי המאסר שנגזרו עליו בגין שורת עבירות מין בשבע נערות בנות 13-14. לפיכך, ביטי יחל לרצות את עונשו בכלא הדרים בשרון ב-2 במאי.
בבקשה להגיש ערעור להקלה בעונשו, טען ביטי כי נגרם לו עוול עת בית המשפט המחוזי בלוד החליט להחמיר את עונשו, שנקבע בתחילה על ידי בית משפט השלום בכפר סבא על תשעה חודשי עבודות שירות. "מדובר במי שנטל אחריות על מעשיו ועושה מאמצים כבירים לחזור למוטב", צוין בבקשת הערעור.

בהחלטתו היום, ציין השופט ג'ורג' קרא כי הוא דוחה את בקשתו של ביטי להגיש ערעור לעליון מכיוון שההלכה המנחה בפסיקות בערכאה הגבוהה היא כי רשות ערעור ב"גלגול שלישי" (אחרי הרשעה בבתי המשפט השלום והמחוזי), תינתן במקרים שבהם "מתעוררת שאלה עקרונית בעלת חשיבות משפטית או ציבורית החורגת מעניינם של הצדדים, או במקרים חריגים משיקולי צדק או בשל חשש שנגרם למבקש עיוות דין מהותי".
השופט קרא הוסיף כי "כאשר הבקשה ממוקדת בחומרת עונשו של המבקש, תינתן רשות ערעור במקרים חריגים בלבד". השופט קבע כי "העונש שהושת על ביטי אינו חורג ממדיניות הענישה המקובלת או הראויה במקרים דומים".
ביטי הורשע במסגרת הסדר טיעון בביצוע מעשים מגונים ובהטרדה מינית של שבע נערות שהעריצו את בתו. אחרי שבית משפט השלום גזר עליו באוגוסט בשנה שעברה תשעה חודשי עבודות שירות ו-20 חודשים מאסר על תנאי, הפרקליטות ערערה על העונש ובית המשפט המחוזי בלוד החמיר אותו למאסר בפועל.

"ביצוע המעשים במרחב הווירטואלי - לא סיבה להקל"

שופט העליון קרא ציין בהחלטתו כי "המבקש ניצל את יחסיו עם המתלוננות על רקע הערצתן את בתו - על מנת לבצע בהן את העבירות שבהן הודה. המעשים בוצעו ב-7 קטינות שונות, במקביל ולאורך תקופה, וביצוע העבירות לא נפסק מיוזמת המבקש.
"נסיבות אלה מייחדות את עניינו של המבקש ומחלישות את הטענה כי בענייננו יש בעונש שנגזר בבית המשפט המחוזי כדי לסטות ממדיניות הענישה באופן המצדיק מתן רשות ערעור. זאת ועוד, יצוין, כי אין בעובדה שהמעשים בוצעו במרחב הווירטואלי, ולא הפיזי, כדי להקל עם המבקש".
את ביטי ייצגו עורכי הדין ששי גז ואבי חימי.