1 צפייה בגלריה
כרמל מילנר סער גדעון סער
כרמל מילנר סער גדעון סער
2010. כרמל מילנר-סער עם שר החינוך דאז גדעון סער
(בן יגבס)
קצתי במנהיגים ובמנהיגות שחוששים להביע דעה שלא תתיישב עם המפלגות החרדיות. שמעתי אתמול (יום א') את גדעון סער מדגיש שהוא לא ממהר להצהיר על מתן שוויון זכויות לקהילה הגאה, כי הוא לא רוצה להתחייב למה שלא בטוח שיוכל לקיים. וההתבטאות הזאת צרמה לאוזניי בעיקר על רקע התמונה לעיל, שצולמה ב-2010.
הייתי אז מנהלת הפעילות במרכז הגאה בתל אביב וסער היה שר חינוך די מבטיח ולרוב גם מקיים. התמונה צולמה בכנס נגד להט"בופוביה, שהתבקש בתקופה שאחרי המתקפה בברנוער, שבה נרצחו ליז טרובישי וניר כץ, ושהותירה אחריה פצועים ופצועות בגוף, ורבים אחרים – כמוני – לנצח פצועים בנפש.
זוגתי עמית ואני כבר חצינו את גיל 40. עברנו שנים נפלאות אבל גם שנים קשות ורצופות תלאות וייסורים בדרך לילד ראשון. הוצאות אינסופיות, בדיקות בלתי נגמרות, הורמונים לתוך הבטן, השמנה, מצבי רוח, אכזבה אחרי אכזבה, הפלה בשבוע שמיני ולקינוח לידה שקטה בשבוע 23. היינו אמורות להיות היום אימהות לאלון, בננו הבכור, שנולד מוקדם מדי והספיק לחיות בדיוק שעה. בקיץ הקרוב היה אמור להיות בן 4.
עד שנגייס שוב ממון ותעצומות נפש כדי לחזור לתהליך התובעני, ייתכן שנגלה שפספסנו את הרכבת הישירה והטבעית עבורנו, ככל שהפריות והזמנת זרע מחו"ל יכולות להיות טבעיות.
ההורים שלי לגמרי ימין. הם שמחו לשמוע שיש להם נציג חדש ושקלו להצביע לו. אחרי שעודכנו שהוא כנראה לא יעניק שוויון זכויות לה ולזוגתה, הם יימנעו מלעשות זאת
אנחנו זוג כבר יותר מעשור. מבחינתנו אנחנו מזמן משפחה. אבל תינוק או תינוקת ישלימו את התמונה שאינה תמיד שמחה וצבעונית. לו ידעתי שנוכל לעשות פונדקאות בארץ הייתי ישנה יותר טוב. אולי, אם היה מתאפשר לאמץ נפש עזובה כאן בישראל אף שאנחנו לסביות פוריות טפו טפו ולא זוג סטרייטים חשוכי ילדים, זה היה מפיח תקווה למקרה שייגמרו לנו האופציות.
אבל לא, נראה שסער, כמו בנימין נתניהו ואחרים, ימשיכו לעשות יד אחת נגדנו עם המפלגות החרדיות והדתיות, ולא יצביעו לשוויון זכויות עוד בימי חיינו.
גדעון סער הוא לא כוס התה הפוליטי שלי, ועדיין סברתי שהוא ראוי יותר מבנימין נתניהו. נשים בצד את הכמיהה לסגירת מרכולים בשבת, הוא מביא איתו גם טוב. אבל הוא חייב להבין שראוי שמתמודד פוליטי בשנת 2021 הפונה לציבור הליברלי יפעל לשוויון זכויות לכולם ולכולן. אין שום "תקווה חדשה" בהמשך של עוד מאותו דבר.
עזבת את הליכוד? הקמת מפלגה חדשה? עוד קצת אומץ והצעת שינוי של ממש שתסייע ליותר מ-10% מהאוכלוסייה ובני משפחותיהם, וגדעון סער יוכל להביא ציבורים חדשים להצביע לו ולהותיר חותם שאף מנהיג ימין לא הותיר לפניו.
אני אמנם חלק ממחנה השמאל-מרכז מאז עמדתי על דעתי, אבל ההורים שלי לגמרי ימין. אחרי ששוכנעו בפעם הקודמת להצביע כחול לבן, הפעם הם שמחו לשמוע שיש נציג חדש לימין ושקלו לחזור "הביתה" ולהצביע לסער. אבל אחרי שעודכנו שהוא כנראה לא יחבק את הבת שלהם ולא יעניק שוויון זכויות לה ולזוגתה שהיא כמו בתם השלישית, הם יימנעו מלעשות זאת.
  • כרמל מילנר-סער היא עיתונאית, מנהלת יח"צ ופעילה בקהילה הגאה
מעוניינים להציע טור לערוץ הדעות של ynet? שלחו לנו ynetopinion@gmail.com